Programmer - an organism that turns coffee into software.
Ik heb ooit eens een VB-versie van IBM gebruikt, en vergeleken daarbij was VB6 echt alsof je notepad met word vergeleek (en dan was VB6 word
). Ik heb nooit gehoord van een andere editor voor VB, zeker niet van eentje die beter is dan VB6.
Is overstappen naar Visual Studio.Net (VB.Net, C#, etc) een optie? Vergeleken met VS.Net is VB6 nog net geen notepad maar t scheelt weinig
(imho dan he
VS.Net is ook niet perfect, maar na een dagje coden in VS.Net is terug naar VB6 imho echt een stap terug in de tijd (wat deels ook weer waar is natuurlijk, VB6 is alweer een paar jaartjes oud). Iig heb je dan je regelnummers, bookmarks worden gesaved in je project (al weet ik niet zeker of je ook een mooi lijstje hebt van de bookmarks, nog nooit nodig gehad), intellisense is nog beter dan VB6 en met MSDN als integrated help heb je imho weinig anders meer nodig, de IDE zelf vind ik voldoende te customizen, en forms bij elkaar sleep'n'pleuren gaat imho nog makkelijker dan met VB6.
Wel typisch dat je juist forms maken een ramp vind. Van wat ik heb gelezen vinden veel mensen juist de form-editor van VB6 goed (zeker vergeleken met VC++).
Is overstappen naar Visual Studio.Net (VB.Net, C#, etc) een optie? Vergeleken met VS.Net is VB6 nog net geen notepad maar t scheelt weinig
Wel typisch dat je juist forms maken een ramp vind. Van wat ik heb gelezen vinden veel mensen juist de form-editor van VB6 goed (zeker vergeleken met VC++).
Exact expert nodig?
Verwijderd
Ik ben bang dat Crazy D gelijk heeft en er geen alternatief is voor de VB6 IDE om VB6 code en forms mee te maken. Je zou wellicht naar VB.NET kunnen kijken alleen is VB.NET behoorlijk anders dan VB6.
Helaas is overstappen naar VB.NET geen optie aangezien ik bezig ben in een bestaand VB6 project.
Spaghettie code alom...
Ik ben nu wel de code aan het opschonen, maar helaas heb ik daar op dit moment te weinig tijd voor.
Spaghettie code alom...
Ik ben nu wel de code aan het opschonen, maar helaas heb ik daar op dit moment te weinig tijd voor.
Geen gedoe over ocx.
maar gebruik api functies via vb6 ... daar was ik bezig met api functies
maar gebruik api functies via vb6 ... daar was ik bezig met api functies
Ik denk wel dat je gerust kunt overstappen naar VB.NET, met het huidige programma dat je hebt ontwikkeld. De programma-principes (instructies) worden gewoon overgenomen van Visual Basic 6 naar VB.Net
Echter biedt VB.Net meer mogelijkheden en heeft aanpassingen ondergaan, maar de principes blijven gehandhaafd.
Tenzij je een hele complexe en pluriforme structurering hebt aangebracht in je codes m.b.v. ocx e.d., dan kun je conflicten krijgen, maar deze zal VB.NET mijns inziens gewoon weergeven en eventuele oplossingen aanreiken.
Alleen een nadeel voor je kan zijn "de investeringskosten", want Visual Basic, zoals jezelf zult weten, is vrij duur. Ik weet ook niet of je deze als stand-alone versie kunt krijgen of dat deze geïntegreerd zit in VS.NET. Laten we dat niet hopen.
Echter biedt VB.Net meer mogelijkheden en heeft aanpassingen ondergaan, maar de principes blijven gehandhaafd.
Tenzij je een hele complexe en pluriforme structurering hebt aangebracht in je codes m.b.v. ocx e.d., dan kun je conflicten krijgen, maar deze zal VB.NET mijns inziens gewoon weergeven en eventuele oplossingen aanreiken.
Alleen een nadeel voor je kan zijn "de investeringskosten", want Visual Basic, zoals jezelf zult weten, is vrij duur. Ik weet ook niet of je deze als stand-alone versie kunt krijgen of dat deze geïntegreerd zit in VS.NET. Laten we dat niet hopen.
Dan moet ik eerst het project converteren naar VS.NET, maar dat gaat in zijn huidige staat niet lukken.M. Mulder schreef op 06 november 2003 @ 00:55:
Ik denk wel dat je gerust kunt overstappen naar VB.NET, met het huidige programma dat je hebt ontwikkeld. De programma-principes (instructies) worden gewoon overgenomen van Visual Basic 6 naar VB.Net
Veel code, moet worden herschreven en kan niet worden geimporteerd door VS.NET
Wel een goede reden om het te herschrijven in een .Net taal en het dan meteen goed op te zettenLuCarD schreef op 06 november 2003 @ 09:29:
Dan moet ik eerst het project converteren naar VS.NET, maar dat gaat in zijn huidige staat niet lukken.
Veel code, moet worden herschreven en kan niet worden geimporteerd door VS.NET
VS.Net Pro heb je trouwens voor 1100-1200 euro. VB.Net of C# los heb je voor iets meer dan 100 euro, al weet ik niet wat je bij die laatste erbij krijgt. Ik neem aan wel de IDE, anders kun je net zo goed de SDK downloaden en met notepad aan de gang gaan
Exact expert nodig?
Even een oude topic van me zelf kicken.
En een extra vraag plekken. Ik heb een klein irritatie punt dat volgens mij een instelling is, maar ik kan helaas niet vinden waar.
- Als je code aan het kloppen bent, en je wil midden in je IF statement een stuk code copieren. Dan krijg je foutmelding (popup) dat de code fout is. Is het mogelijk om die popup uit te zetten?
( de if statement is maar een voorbeeld, je hebt met elk code waar je met cursor van weggaat om bv een stukje cut'n'paste gebruiken )
- Nog een vraagje extra:
Hoe kan je makkelijk code openen in READ-ONLY Mode? Is dat mogelijk?
En een extra vraag plekken. Ik heb een klein irritatie punt dat volgens mij een instelling is, maar ik kan helaas niet vinden waar.
- Als je code aan het kloppen bent, en je wil midden in je IF statement een stuk code copieren. Dan krijg je foutmelding (popup) dat de code fout is. Is het mogelijk om die popup uit te zetten?
( de if statement is maar een voorbeeld, je hebt met elk code waar je met cursor van weggaat om bv een stukje cut'n'paste gebruiken )
- Nog een vraagje extra:
[ Voor 11% gewijzigd door LuCarD op 18-11-2003 15:13 . Reden: Altijd meer vragen dan je wil ]
Works...pkouwer schreef op 18 november 2003 @ 18:22:
in de options auto syntax uitzetten
Volgens mij alleen door de file read-only te maken en m dan te openen.LuCarD schreef op 18 november 2003 @ 15:07:
- Nog een vraagje extra:
Of je installeert Visual Sourcesafe, daarmee kun je alleen files editten die je expliciet hebt geopend om te gaan editten.
Exact expert nodig?
VC++ is dan ook geen RAD. Het enige 'visual' aan Visual C++ 6, is die visual in z'n naam.Crazy D schreef op 05 november 2003 @ 18:09:
https://fgheysels.github.io/
Het gaat niet om 1 file maar om een heel project. Bij dit project gebeurt nog steeds verdere ontwikkeling.Crazy D schreef op 20 november 2003 @ 16:02:
[...]
Volgens mij alleen door de file read-only te maken en m dan te openen.
Of je installeert Visual Sourcesafe, daarmee kun je alleen files editten die je expliciet hebt geopend om te gaan editten.
Source safe. Zit dat standaard bij VS voor VB6? Zo niet dan heb ik het niet. En ik heb net me software-budget van dit jaar op gemaakt...Of je installeert Visual Sourcesafe, daarmee kun je alleen files editten die je expliciet hebt geopend om te gaan editten.
Er zit wel een SourceSafe client standaard in VS6 dacht ik. Of de server daar bij zit, dat weet ik niet....
https://fgheysels.github.io/
Pagina: 1