Toon posts:

Videoplank werkt niet op nieuw mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ECS L7S7A2 V1.1A mobo gekocht en de proc (amd athlon 2500+) erop gekwakt + videokaart.

Maar nu krijg ik geen beeld :S de cooler van de videokaart draait wel. Het gaat hierbij om een geforce 4 ti4200 8x agp.. Deze werkt op een andere computer wel...

Ook een geforce 4 mx 460 werkt niet, terwijl die op een ander systeem ook als de tierelier draait. Voor de rest heb ik het bios gereset door zo'n jumper te verplaatsen...

Voor de rest krijg ik geen piepjes of iets... de hdd hoor ik ratelen en de proc fan en videokaart fan draaien normaal.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Probeer een pci kaartje, als dat niet werkt dan is het je proc of de instellingen van het mobo.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Of de voeding :) Maar aangezien je deze geeneens vermeldt tussen de specs in jouw openingspost, ondanks dat duidelijk in het PMG Beleid van jou werd gevraagd, is dat nog altijd tasten in het duister.

Lees eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door voor alle denkbare tips en suggesties :)

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Denk aan fast writes, agp aperture size, kapot agp slot etc etc.

Wat heb je allemaal al geprobeerd en lees anders de faq door.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een standaard Q-tec voeding in van 350 watt... deze werkte naar behoren voor de "transplantatie".

Ik heb nogmaals gecontroleerd of de cmos jumper goed stond.

Bij het aanzetten van de computer geeft de monitor dus geen beeld, het lampje blijft oranje terwijl hij op groen zou moeten schieten.

Volgens mij boot het systeeem ook niet "door", dan zou ik iig wel geluid moeteN horen (windows opstart geluid) en de hdd horen ratelen (dat doet hij maar ffies)

Verwijderd

Topicstarter
dev icey schreef op 05 november 2003 @ 17:24:
Denk aan fast writes, agp aperture size, kapot agp slot etc etc.

Wat heb je allemaal al geprobeerd en lees anders de faq door.
ik kan niet in het bios komen dus ik kan geen fast writes of aperture sizes veranderen...

hoe is te testen of het agp slot brak is? het is een nieuw mobo en 2 kaarten doen het niet behalve de fans...

ik heb geen pci kaart in huis dus dat is ook geen optie

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nou, dan ruil je het mobo toch in? Het is toch overduidelijk dat de problemen zich voordeden sinds het vervangen van het mobo :)

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon ff het moederboard vervangen....

De proc en geheugen zijn ook nieuw. Ik ga het niet overhaast vervangen als ik het misschien kan oplossen.

Verwijderd

als de fans wel draaien zou ik denken dat je een ide kabel verkeerd om hebt zitten...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 18:09:
als de fans wel draaien zou ik denken dat je een ide kabel verkeerd om hebt zitten...
ik draai met een ide kabel op 1 hdd... zal de ide kabel wel even loshalen, dan moet hij wel beeld geven om vervolgens te melden dat er geen apparaten zijn gevonden....

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:17
Wat voor geheugen ist? Gewoon merkgeheugen zoals Twinmos, Infineon, Samsung of Kingston zou gewoon moeten werken. Troep zoals spul waar geen merknaam op te bekennen is zal altijd problemen oplossen.

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
probeer idd een PCI VGAtje, kan je dan ff in bios AGP ipv PCI aanzetten, kans ZEER groot dat ie het dan wel doet

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 13:29
Vierkant228 schreef op 05 november 2003 @ 19:34:
probeer idd een PCI VGAtje, kan je dan ff in bios AGP ipv PCI aanzetten, kans ZEER groot dat ie het dan wel doet
Of je leest het topic even :/

Maar probeer zoals hierboven is aangegeven eerst eens alles los te halen, en alleen het systeem alleen met moederbord, proc, geheugen, voeding en vga-kaart..

En natuurlijk nog even een bios-reset vantevoren :)

Verwijderd

Topicstarter
Twynn schreef op 05 november 2003 @ 20:17:
[...]

Of je leest het topic even :/

Maar probeer zoals hierboven is aangegeven eerst eens alles los te halen, en alleen het systeem alleen met moederbord, proc, geheugen, voeding en vga-kaart..

En natuurlijk nog even een bios-reset vantevoren :)
Dit heb ik geprobeer zonder resultaat :(

Ik denk dat ik maar via via een pci kaartje moet zien te krijgen want het lukt me echt niet....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 17:13:
Ik heb een ECS L7S7A2 V1.1A mobo gekocht en de proc (amd athlon 2500+) erop gekwakt + videokaart.

Maar nu krijg ik geen beeld :S de cooler van de videokaart draait wel. Het gaat hierbij om een geforce 4 ti4200 8x agp.. Deze werkt op een andere computer wel...
in de L7S7A2-ervaringen draad is al eerder gepost over dit mobo met de 2500+

dus bios resetten [ eventueel mobo uit de kast op een karton of zo leggen] op opnw beginnen

verder: ff searchen d'r zijn heel wat L7S7A2 fora (8>
Pagina: 1