[CSS] Variabele breedte met css positionering

Pagina: 1
Acties:

• J_Davelaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 20:30
Ik heb ooit een site gebouwd met tabellen. Door de gekozen structuur zijn er soms wel 7 tabellen genest. Niet iedere browser gaat hier goed mee om.

Nu ben ik bezig met het omzetten van die tabellen naar CSS positionering. Dit leek mij namelijk een hele mooie methode en het werkt tot nu toe heel goed.

Ik heb echter een probleem het het variabel maken van de groote van de boxen. Als ik 2 boxen naast elkaar zet en de eerste een vaste grootte en positie geef dan moet de 2e box zich aanpassen aan de breedte van het scherm.
Het probleem is echter dat als de breedte wordt opgegeven in % dan gebruikt hij een percentage van de volledige scherm breedte en niet van de de breedte min het gebruikte door de eerste box.
Ik heb overal gezocht maar geen oplossing kunnen vinden. Pak ik dit helemaal verkeerd aan?

Was ik maar een punt dan was ik het einde

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

margin-left:vaste tabel breedte;

zonde voor een nieuwe post dus zet maar hierbij :P www.glisch.com/css <-- daar staat een perfect voorbeeld :)

[ Voor 64% gewijzigd door disjfa op 05-11-2003 19:22 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• J_Davelaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 20:30
Ik volg het antwoord niet helemaal |:( . Het zal wel aan mij liggen.

Ik werk met boxen (<div></div>) en als ik dan een margin-left instel en dan met een vaste of variabele breedte werk heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

De box krimpt wel maar met een totaal andere factor dan het scherm. Hoe bouw ik het zo dat deze krimp factoren gelijk zijn?

Was ik maar een punt dan was ik het einde

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

als je de eerste vast zet met position:absolute en een vaste breedte, en de 2e gewoon in de flow met een margin-left (of right, waar je menu staat) dan hoef je geen % op te geven. Block level elementen (div) nemen vanzelf alle beschikbare breedte.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin