Toon posts:

Cisco PIX 501 naar Alcatel Speedtouch 510

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zit met het volgende probleem. Sinds kort hebben we een Cisco PIX 501 firewall gekocht. We hebben ook een Alcatel Speedtouch 510.
Ik krijg wel een VPN-verbinding via Windows met de Alcatel Speedtouch 510.
Dan kan ik gebruikersnaam en wachtwoord invoeren...en klaar het werkt...

Mijn vraag is daarom: Is het ook mogelijk dat de Cisco PIX 501 een verbinding maakt met de Alcatel???
Als iemand daar iets van weet, zou ik graag zo'n configuratiescriptje willen zien.
In iedergeval hartstikke bedankt alvast!!!

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-05 13:05
Ja het kan (PIX heeft toch een PPtP client aan boord?). Volgens mij heb ik al weleens voorbeeldjes voorbij zien komen, had je de search en google al geprobeerd?

Als je een niet-MXStream verbinding hebt kan je je modem ook in bridge mode zetten en de PIX DHCP laten gebruiken. Daar heb je als het goed is geen voorbeeld bij nodig ;)

Ik kan wel voorbeeldjes geven voor een gnatbox maar daar heb je natuurlijk niks aan...

[edit] hmm forget what I said, kan met de search niks vinden... Heeft iemand dit uberhaupt weleens aan de praat gekregen met een Cisco dan?

[ Voor 15% gewijzigd door mavink op 05-11-2003 18:47 ]

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:59
Hier zijn al twee topics over gaande:

MXStream dsl + externe IP in Cisco PIX

en

[rml][ Cisco] PIX achter speed touch home[/rml]

Tot nu toe nog geen werkende oplossing, maar ik ben zelf nog testende. Mocht je zelf resultaten boeken dan horen mensen dat hier graag!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd. Ik kom er niet uit. Ik heb ook al voorbeelden uitgeprobeerd van de Cisco documentatie.
En nog iets...ik kom ook niet op de webinterface van de Cisco PIX. Kan het kloppen dat er gewoon geen pagina's in de flash staan? Zo niet, waar kan ik dan die pagina's vandaan downloaden?

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 15:46

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 15:18:
Ik heb het geprobeerd. Ik kom er niet uit. Ik heb ook al voorbeelden uitgeprobeerd van de Cisco documentatie.
En nog iets...ik kom ook niet op de webinterface van de Cisco PIX. Kan het kloppen dat er gewoon geen pagina's in de flash staan? Zo niet, waar kan ik dan die pagina's vandaan downloaden?
Door de PDM te installeren en aan te geven dat een IP mag connecten.

• PisPix
Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 15:18:
Zijn de functies die je wil gebruiken niet te complex voor de webinterface? Ik heb zelf geen ervaring met de webinterface, maar kan me zo voorstellen dat sommige functies alleen command line te benaderen zijn.
De reden dat ik niet m'n pix als pptp client wil gebruiken is dat ik dan waarschijnlijk geen vpn tunnels vanaf m'n pix naar het internet meer kan maken. Je zou dan namelijk een tunnel door een tunnel moeten krijgen en dat lijkt me aardig onmogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Poeh...tja...dat weet ik ook niet.
Ik heb een aantal voorbeelden gevonden over die scripts enzo...
Maar via de console of via telnet krijg ik het niet goed voor elkaar.
Ik heb dus met die VPDN group .....enzovoort... gedaan...
En Nat heb ik ook aangezet....dus...tja....op de een of andere manier krijg ik het niet goed voor elkaar...

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:09

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• PisPix

Verwijderd

vink schreef op 05 november 2003 @ 17:29:
Ja het kan (PIX heeft toch een PPtP client aan boord?). Volgens mij heb ik al weleens voorbeeldjes voorbij zien komen, had je de search en google al geprobeerd?

Als je een niet-MXStream verbinding hebt kan je je modem ook in bridge mode zetten en de PIX DHCP laten gebruiken. Daar heb je als het goed is geen voorbeeld bij nodig ;)

Ik kan wel voorbeeldjes geven voor een gnatbox maar daar heb je natuurlijk niks aan...

[edit] hmm forget what I said, kan met de search niks vinden... Heeft iemand dit uberhaupt weleens aan de praat gekregen met een Cisco dan?

Verwijderd

Ik zou graag mijn Gnatbox middels een PPTP verbinding aan mijn speedtouch willen hangen. Kan iemand mij hiermee helpen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Is dit Uberhaupt wel mogelijk?

alvast bedankt voor de moeite en evt Info.

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-11-2025
Wat bedoel je eigenlijk met gnatbox ?

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025

Movinghead

ing.

Ik heb een situatie gebouwt met de volgende items:

Alcatel510 --- CiscoPIX_01 (DMZ) CiscoPIX_02

We liepen tegen het probleem dat je wel de modem kon spoofen maar de verbinding er telkens uit vloog,

De oplossing is simpel kost je alleen 1 stap meer als je een forwarder naar je lan wil zetten.

Voor de rest Supernetten op je modem

Verwijderd

Ja sorry niet duidelijk, met gnatbox bedoel de Gnatbox Firewall van Global Technology Associates.
Ik las in de post van VINK op dit onderwerp dat hij voorbeelden had om met een gnatbox een PPTP verbinding op te zetten met de Speedtouch 510i.
Pagina: 1