CAB-V35FC, i'face = DCE of kabel gaat naar DCE

Pagina: 1
Acties:

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:18
GRMBL, ik vind dit simpele vraagje niet terug op internet.
Wie kan me bevestigen of een CAB-V35FC kabel zelf DCE is of dat het apparaat dat je aansluit DCE hoort te zijn?
Ik denk het eerste maar ben niet zeker en dat moet'k nu dus wel effe zijn.

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:05

Whizzer

Flappie!

het is een DCE kabel... de DTE is een CAB-V35MT

Edit 2... En nu goed lezen....... De kabel is voldoende... immers kun je aan een serial interface zowel een DTE als DCE kabel hangen... het ligt eraan waar je de clockrate op zet....

[ Voor 102% gewijzigd door Whizzer op 06-11-2003 08:56 ]

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:18
Whizzer schreef op 06 november 2003 @ 08:53:
het is een DCE kabel... de DTE is een CAB-V35MT

Edit 2... En nu goed lezen....... De kabel is voldoende... immers kun je aan een serial interface zowel een DTE als DCE kabel hangen... het ligt eraan waar je de clockrate op zet....
Maar het is dus de KABEL die DCE is he? Dus het toestel dat aan de V35 komt te hangen moet een DTE zijn?

Om 1 of andere reden vergeet ik altijd of men nu de kabel zelf bedoelt of het toestelm dat aan de kabel komt te hangen als men DTE en DCE specifiëerd. :(

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:26
Je moet die cisco DB60 connector negeren, en beredeneren alsof de kabel gewoon fysiek vast zit aan je router. Normaal is de router de DTE (Data Terminal Equipment), het modem van de telco de DCE (Data Communication Equipment). De DCE levert de klok. Voor een back-to-back koppeling zou 1 router dus de klok moeten leveren, en dus de DCE rol op zich moeten nemen, met dus een DCE kabel.

Oftwel: die V35 female kabel gebruik je dus als je router de DCE rol moet vervullen.

DTE of DCE is de rol van het device, het te gebruiken koppelvlak (zoals V35) volgt hier uit. Door verschillende kabels te gebruiken kan je bij cisco die rol wisselen, bij een apparaat met een vaste config kan dat dus niet.

[ Voor 20% gewijzigd door ijdod op 06-11-2003 22:13 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...