Probleem aansluiten van versterker op pc

Pagina: 1
Acties:

• Vavoom
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Omdat ik via m'n pc films op tv kijk, maar ook muziek luister via m'n pc, heb ik mijn pc via een "Stereo jack naar tulp" kabel aangesloten op mijn versterker (HK AVR5000) Dit is tot voor kort zeer goed gegaan. De films werden prima via de Pro Logic weergegeven. De muziek kwam ook goed uit de speakers.

Nu wilde ik laatst weer een film kijken, kwam ik erachter dat het geluid alleen nog maar via mijn linker speaker en mijn mid-speaker kwam. Ook muziek (MP3) komt alleen nog maar uit mijn linker speaker. :(

Ik heb al van alles geprobeerd, zoals kabel verwisselen met een andere, andere ingangen op de versterker. Aansluiten op de tv (hetzelfde resultaat, alleen via links geluid).

Het rare is, dat ik ook speakers direct op de uitgang van de geluidskaart heb zitten en deze het wel goed doen. (Stereo) Op deze uitgang heb ik dus een splitter zitten, zodat het geluid naar mijn pc-speakers gaat, maar ook naar mijn versterker.
Ook zonder splitter doet alleen de linker speaker het. (Splitter is dus goed)

Wat ik wel heb gedaan is Microsoft WDM geinstalleerd, om wat filmpjes te kunnen "Capturen", daarna is het probleem ontstaan. Lijkt me stug, dat het daar aan ligt.
Verder is die rechterspeaker wel in orde, omdat bij tv kijken deze het wel doet.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

voodooless

Sound is no voodoo!

Als je geluidskaart stereo uitspugt, dan is het wel logisch dat he niet aan je PC ligt. Ben je misschien niet de balans op de versterker naar links gezet ofzo? Geluid op het center en left kanaal bij DPL wijst er op dat het rechter kanaal wel aanwezig is (anders hoor je geen center). Blijkbaar wordt het niet versterkt. Kijk dus naar je balans, anders zou ik haast denken dat er iets kapot is...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Vavoom
deepspace schreef op 05 november 2003 @ 18:00:
Als je geluidskaart stereo uitspugt, dan is het wel logisch dat he niet aan je PC ligt. Ben je misschien niet de balans op de versterker naar links gezet ofzo? Geluid op het center en left kanaal bij DPL wijst er op dat het rechter kanaal wel aanwezig is (anders hoor je geen center). Blijkbaar wordt het niet versterkt. Kijk dus naar je balans, anders zou ik haast denken dat er iets kapot is...
Da's juist het rare, de balans staat goed. Als ik het volume opschroef op m'n versterker, dan hoor ik wel een ruis in de rechterspeaker. Deze doet het wel met m'n stand alone dvd speler (Dolby Digital). Kan een codec het probleem veroorzaken?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

voodooless

Sound is no voodoo!

lijkt wel een probleem in de voorversterker als ik het zo hoor.. heeft de radio er ook last van? Ik zou het ding maar eens wegbrengen...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Vavoom schreef op 05 november 2003 @ 16:36:

Aansluiten op de tv (hetzelfde resultaat, alleen via links geluid).

Verder is die rechterspeaker wel in orde, omdat bij tv kijken deze het wel doet.
Ja ja , wat is het nu?

Verwijderd

Andere ingangen, andere apparaten op ingangen (cd speler) al geprobeert?

• Vavoom
deepspace schreef op 05 november 2003 @ 18:56:
lijkt wel een probleem in de voorversterker als ik het zo hoor.. heeft de radio er ook last van? Ik zou het ding maar eens wegbrengen...
Nee, zie de vorige post. De radio, tv en dvd hebben hier geen last van. Alleen de pc.
Nou, als ik de pc aansluit op de tv, komt het geluid alleen uit de linkerspeaker van de tv. (andere kabels tevens geprobeert)

Nou weet ik het helemaal niet meer. Ik heb een andere pc aangesloten en deze doet precies hetzelfde. Ik heb diverse poorten achterop mijn versterker aangesloten zonder resultaat. Mischien moet ik toch een andere kabel proberen. (heb er nu 2 gehad) Vreemd. ;(
Pagina: 1