Toon posts:

[Outlook + Exchange] geen mail buiten netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem, de user gebruikt outlook met een exchange server. De user kan wel e-mail versturen en ontvangen naar gebruikers binnen hetzelfde netwerk maar niet naar adressen die buiten het netwerk liggen.

Dan krijg ik de volgende e-mail terug

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

'******@hotmail.com' op 11/5/03 4:32 PM
Er is geen transportserviceprogramma beschikbaar voor bezorging bij deze geadresseerde.

ik heb het id dat ik een hele domme fout maak magoed =]

Verwijderd

ik denk dat je geen smtp connector hebt.

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

beheer je de exchange server?

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-08 11:14
smtp service gecrasht lijkt het op

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
Judaz schreef op 05 november 2003 @ 16:30:
beheer je de exchange server?
yupz

uhmz

kan ik de die smtp server herstarten zonder heel die server uit te moeten gooien, draaien namelijk nog wat belangrijke dingen op die momenteel in gebruik zijn :\

:edit: blijkt niet de smtp te zijn, andere users kunnen wel naar buiten versturen

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 16:41 ]

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-08 11:14
Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 16:39:
[...]

yupz

uhmz

kan ik de die smtp server herstarten zonder heel die server uit te moeten gooien, draaien namelijk nog wat belangrijke dingen op die momenteel in gebruik zijn :\

:edit: blijkt niet de smtp te zijn, andere users kunnen wel naar buiten versturen
ahum, je beheert een exchange server, en je weet niet de impact van de smtp service restarten :? :'(

staan er bij de properties van je virtual smtp server misschien restricties?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

als die knakker in z'n outlook bij de contactpersoon die ze/hij probeert te mailen als "Weergave" 'blaatz0rdelieveknuffelkip@hotmail.com' heeft staan kan het nog wel zijn dat er als mailtype bijvoorbeeld geen SMTP staat en dat je CCMAIL ziet, met als werkelijk adres 'blaatz0rdelieveknuffelkip@hotmail.com at hotmail.com'

dat gaat dus never nooit niet werken. user wegpesten met de brandslang, outlook openen, contactpersoon goed bestuderen, aanpassen.
werkelijk adres moet gewoon het goeie normale adres zijn zoals jij het herkent als een mailadres, en mailtype moet SMTP zijn.
Dit is heel basic maar je zoekt je een ongeluk als je niet weet waar je mee bezig bent. :)

()
services herstarten op een server heeft MEESTAL niet van die verstrekkende gevolgen voor andere niet gerelateerde services. (meestal)
(/)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 17:06 . Reden: Type rapport: snelheid 10 accuracy 3 kijken naar callcenter meiden 8,5 ]

Pagina: 1