Toon posts:

IBM 300GL probleem met modem installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers ik heb het volgende probleem.

De pc:
IBM 300GL
PII 300mhz
48mb ram
win98 se

Probleem
De pc met bovenstaande specificaties moet een modem in om ook daarmee te kunnen gaan internetten. Echter na installatie geeft het modem een conflict met de ide controller (cdrom speler niet meer te gebruiken in windows en ook niet meer zichtbaar) Dit conflict speeld zich af op IRQ 15. Beide apparaten willen hierop zitten.

Wat heb ik geprobeerd
Ik heb geprobeerd in windows de IRQ's van een of van beide apparaten te veranderen echter dit is niet mogelijk vanuit het systeem scherm.
Ik heb gezorgd dat er IRQ's zeker vrij zijn (paralelle poort uitgezet in de bios)
en nog steeds werkt het niet.
Op de IBM site gekeken of dit bekend probleem is maar daar geven ze alleen aan dat er een modem in moet met irq 4 en dat snap ik want die is vrij

Wat zoek ik
Allereerst natuurlijk een oplossing ik zat zelf te denken aan een IRQ force tooltje ofzo maar die kan ik dus niet vinden (google etc etc geprobeerd) zodat ik die bijvoorbeeld naar 4 kan zetten
Of een andere handige tip iemand ?? _/-\o_

Verwijderd

Ik heb het ook eens met een 300GL aan de stok gehad, modem installed en draaien maar dacht ik...
totaal random begon dat ding te rebooten, ik ben er nooit achter gekomen wat het was, ik heb uiteindelijk maar een extern modem eraan gehangen en dat liep als een trein...