[AIW 9800se] na gelukte softmod chrashen alle nieuwe spellen

Pagina: 1
Acties:

• Billcruz007
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-03-2025
Hallo luitjes, dit is mijn eerste topic dus vergeef me alvast voor sommige onvolkomenheden :)

Ik heb 3 dagen geleden eindelijk een nieuwe pc gekregen en ik had daarbij de Hercules 3D Prophet AIW 9800se gekocht.
alles deed het prima met de 3.8 catalyst, maar nadat ik de omega drivers + softmod had geïnstaleerd deed alles het nog beter B).

De meeste spellen die ik geïnstaleerd heb, had ik al een keer geopend met de originele drivers en de resolutie, kleurendiepte en de rest vvan de instellingen, allemaal al op hoog gezet.

Maar nu ik die omegadrivers met softmod gebruik is alles mooier en de fps zijn ook stukken hoger, dus ik wil nooit meer van drivers veranderen _/-\o_

Maar nu komt het probleem: Als ik een nieuw spel instaleer of iets wat de 3d kaart gebruikt, zoals mijn matrix screensaver :9, staan die resolutie en de kleurendiepte nog standaard, of kunnen ze niet verandert worden. En als ik ze dan wil openen zie ik mijn beeld op 600:800 of 800:600 gaan en daarna zegt windows dat het programma is vastgelopen. ik kan nu de die instellingen niet veranderen omdat ik zoiezo niet in het programma kom:(

Als ik nu die drivers eraf haal en de standaard drivers gebruik dan kan ik die spellen wel opstarten en al die instellingen zetten zoals mijn bureaublad ook staat(1024:768, 32bpp). En als ik dan weer die omegadrivers erop zet dan kan hij oppeens wel die spellen opstarten |:(
Ik wil dus niet elke keer als ik iets installeer even van drivers wisselen. En sommige dingen kan ik juist helemaal niet van instellingen veranderen, dus die doen het ook niet met die omegadrivers en ik kan mijn matrix screensaver echt niet opgeven:(

Ik weet dus nu dat het wel aan die drivers moet liggen, en ik heb al overal gezocht, maar ik schijn de enige te zijn met dit probleem ;)

het probleem is dus wel makkelijk op te lossen, door iets uit of aan te zetten waardoor die omega drivers het toestaat dat er op andere instellingen worden gespeeld, dan wat ingesteld staan.

Nu hoop ik dat jullie dit wel "even" voor me kunnen oplossen, want ik heb al alles aan- en uitgevinkt wat er aan en uit te vinken is :D

Windows XP servicepack 1.
DirectX 9.0b.
Hercules 3D Prophet AIW 9800se.
Omegadriver+softmod 2.4.96b, met al die utilities erbij geïnstaleerd.
Spellen die het eerst niet deden en nu wel: Star Wars Jedi Knight II Jedi Outcast, Steam Half life en Counterstrike. Halo die deed het volgens mij wel gelijk, maar dat weet ik niet meer zeker.
Pleaze, help me_/-\o_.

Verwijderd

Hij kan het niet aan of het word veels te warm.

• Billcruz007
Nee dat is het ook niet want die spellen draaien nu wel met de omega drivers. het is alleen zo als het een spel is dat begint met lage instellingen. dan loopt hij vast. maar als die instellingen weer hoger staan dan starten ze weer wel :?

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:03

The_DoubleU

Tweaker in München

Raar dat je zegt dat HALO het wel doet.
Ik had nl het probleem met Omega en HALO dat het spel niet wou opstarten.
Bleek later de refresh rate lock te zijn van de Omega drivers.

Heb je die toevallig aan staan?

• Billcruz007
Ooh dat zou ook wel logish zijn jah.
ik zie niets staan met refreshlock :?
kun je me even vertelen onder welke tap het staat?
een plaatjes is ook welkom :D

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
offtopic:
Kun je die Matrix screensaver mailen naar sys_error@wanadoo.nl

Probeer eens je hele AIW te deleten en dan helemaal opnieuw te installeren (meteen de Omega drivers dus)

• Billcruz007
heb ik ook al gerpobeert, maar hij doet het dan ook niet :(
Ik heb nu homeworld 2 erop gezet, en die loopt wel nie vast maar, die ketst me gelijk terug naar me bureaublad, en het ligt niet aan de divx decoder want met de standaard drivers werkt hij wel.

Met dit spel lukt het dus zoiezo niet om op te starten nadat ik de settings in het spel zelf heb veranderd, met de standaad drivers en weer terug ga naar mijn omega drivers. erg vervelend begint dit te worden :|
mischien staan die refreshrates gelocked, weet dan iemand hoe je dat kan zien/veranderen??

(offtoppic) screensaver gestuurd :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Billcruz007 op 05-11-2003 20:16 ]

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
The_DoubleU schreef op 05 november 2003 @ 18:42:
Raar dat je zegt dat HALO het wel doet.
Ik had nl het probleem met Omega en HALO dat het spel niet wou opstarten.
Bleek later de refresh rate lock te zijn van de Omega drivers.

Heb je die toevallig aan staan?
Waar kan je die uit zetten? Ik heb dit probleem ook, maar nooit iets voor gevonden (De oplossing). In de instellingen kon ik ook niet zo veel vinden, maar daar heb ik dan misschien overheen gekeken.

offtopic:
Mail die screensaver ook even naar b.rijnaard@wanadoo.nl ;)

• Billcruz007
hmm, volgens mij is die refreshrate echt gelocked. :(
ik heb net in CS even gekeken wat mijn fps is, en het bleef heel de tijd bij 70/72.
ik weet niet of dit normaal is, maar ik neem aan dat zo'n oud spel niet zoveel gebruikt van mijn videokaart waardoor hij nie hoger komt :?

• Bobje
* schop *

@ The_DoubleU: Hoe zet je die lock uit in de Omega Drivers? Ik en de TS hebben het juiste tabblad nog niet kunnen vinden...

Verwijderd

Hier nog een met precies dezelfde problemen. Vanavond geinstalleerd. een Herc 9800SE AIW 8*1. Quake en homeworld2 geprobeerd. Word bij het opstarten keihard naar het bureaublad terug geknald

• Billcruz007
Heheh :D
ik heb een oplossing gevonden, maar het is niet het soort oplossing waar ik van houd, dus ik verwacht nog wel dat iemand voor mij dat probleem met de omega drivers oplost.

http://www.ocfaq.com/softmod/download.php

Hier heb je de softmod met de originele drivers, dus geen omega, wat ik juist wel wil :(

Ik heb versie 3.8 geprobeerd en dan doen alle spellen het. 3.9 heb ik nog niet geprobeerd want alles gaat net zo lekker >:)

als iemand de gemodde 3.9 heeft gepobeerd, zeg dan even of alles het dan ook doet.

Verwijderd

Ik ga nu 3.9 proberen. Zal zo ff laten weten. Test het met quake3 en homeworld2. Op dit moment doen die het allebij niet!

• Bobje
Volgens The_DoubleU moet die lock ook in de omega drivers uit te zetten zijn. Hij reageerd alleen nie :( ...

Verwijderd

Billcruz007 schreef op 06 november 2003 @ 21:49:
Heheh :D
ik heb een oplossing gevonden, maar het is niet het soort oplossing waar ik van houd, dus ik verwacht nog wel dat iemand voor mij dat probleem met de omega drivers oplost.

http://www.ocfaq.com/softmod/download.php

Hier heb je de softmod met de originele drivers, dus geen omega, wat ik juist wel wil :(

Ik heb versie 3.8 geprobeerd en dan doen alle spellen het. 3.9 heb ik nog niet geprobeerd want alles gaat net zo lekker >:)

als iemand de gemodde 3.9 heeft gepobeerd, zeg dan even of alles het dan ook doet.
3.9 doen het dus niet. crasht weer die spellen. Ik heb het nu idd ook aan de praat met 3.8

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-08 21:10
bobje86nl schreef op 06 november 2003 @ 22:17:
Volgens The_DoubleU moet die lock ook in de omega drivers uit te zetten zijn. Hij reageerd alleen nie :( ...
moet je ff via start > Programma's > Nvidia Omega Drivers v1.4523a >
Refresh Force 1.10
dan de Default Settings laden ..
Daarna rebooten en dan is dat proggie unloaded. (het programma heet RefreshForce\ReForce.exe als het op de andere manier niet werkt )

Verwijderd

heb zelf me AIW 9800se ook gemod.

Maar heb niet de omega drivers gebruikt.. dat werkte bij mij ook niet goed. Heb gewoon de orginele drivers gebruikt, en met rivatuner patch atitag.sys aangepast zodat je 8 ipv 4 pijpjes krijgt. Dat werkte mij mij perfect

Verwijderd

G4E-PARAD0X schreef op 07 november 2003 @ 09:12:
[...]

moet je ff via start > Programma's > Nvidia Omega Drivers v1.4523a >
Refresh Force 1.10
dan de Default Settings laden ..
Daarna rebooten en dan is dat proggie unloaded. (het programma heet RefreshForce\ReForce.exe als het op de andere manier niet werkt )
werke die Nvidia utils met met ATi's kaartjes dan???

• Bobje
Volgens mij moet het gaan om de Omega drivers van ati hoor ;) . Nu vat ik er ook geen hol meer dan als het met nVidia werkt :? ...
Pagina: 1