.doc beveiligen

Pagina: 1
Acties:

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 17:33
Beste,
is het mogelijk om een word document te beveiligen binnen office 97, zodat het document niet te wijzigen is.
Ik doel niet op beveiligen met wachtwoord, want dat is makkelijk te omzeilen.
Adobe is ook geen optie, maar als het encrypt kan worden in word zelf -> heerlijk :P

Op de wind van gister kan je niet zeilen

• dutch_camel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 11:50

dutch_camel

It's Orange!

Tools --> Protect Form.

Dan is er niets meer te wijzigen. Heb je echter dropdown lijstjes, die reeds ingevuls zijn, en je gaat dan u nprotecten, en vervolgens weer protecten, dan gaan alle dropdown lijsten terug naar de origele stand, dus invoer is dan pleite. Er is ongetwijfeld een manier om dit te omzeilen, maar daar ben ik nog niet achter.

~... this doesn't look like Kansas to me, Toto... ~

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Huh? De topicstart is al niet echt duidelijk en nu gaat het over een Form???
Met Adobe bedoel je waarschijnlijk een PDF bestand maken (Acrobat reader is van Adobe ja :P ).
Hoe wil je je document nu precies beveiligen? Read-only maken? Toegang tot inhoud? Onleesbaar voor derden? Watte?

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 05-11-2003 16:34 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 18:31

momania

iPhone 30! Bam!

Meer een vraag voor in Software Algemeen ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 17:33
Ik bedoel read only, en niet beveiligen met wachtwoord, want als je hem dan opslaat met een andere naam, kan je alsnog het document beveiligen.

Op de wind van gister kan je niet zeilen

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-09 10:35

Boss

+1 Overgewaardeerd

Dat kan niet binnen word 97. De beste optie is toch de ingebouwde beveiliging. Maar daar zijn idd wel scriptjes voor om die eruit te krijgen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1