Ik ben bezig met een mail script. En voorzover ik wist werkte het. Ik had het getest in Mozilla en in hotmail. De emails kwamen daar "loud en clear" over. Dus met gewenste opmaak en gegevens.
Nu was ik laatst aan het testen in Outlook( en ook express ). Wat bleek de helft van de e-mail wordt niet weergegeven. De email bestaat uit een html gedeelte. En om de een of andere manier wil outlook de html opmaak niet goed laten tonen weet iemand waar dan aan ligt?
ligt dit aan mijn headers:
of ligt dit aan het begin van de email:
of ligt het aan het einde van de email:
het probleem begint pas echt wanneer ik een simpele link in de email wil stoppen. bijv: ( dit zet ik dan na het begin van de email )
hij maakt dan een html output als : ttp://www.microsoft.com"
Nu was ik laatst aan het testen in Outlook( en ook express ). Wat bleek de helft van de e-mail wordt niet weergegeven. De email bestaat uit een html gedeelte. En om de een of andere manier wil outlook de html opmaak niet goed laten tonen weet iemand waar dan aan ligt?
ligt dit aan mijn headers:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| $headers = "From: $from_name<$from_email>\n"; $headers .= "Reply-To: <$from_email>\n"; $headers .= "MIME-Version: 1.0\n"; $headers .= "Content-Type: multipart/related; type=\"multipart/alternative\"; boundary=\"----=MIME_BOUNDRY_main_message\"\n"; $headers .= "X-Sender: $from_name<$from_email>\n"; $headers .= "X-Mailer: PHP4\n"; //mailer $headers .= "X-Priority: 3\n"; //1 UrgentMessage, 3 Normal $headers .= "Return-Path: <$from_email>\n"; $headers .= "This is a multi-part message in MIME format.\n"; $headers .= "------=MIME_BOUNDRY_main_message \n"; $headers .= "Content-Type: multipart/alternative; boundary=\"----=MIME_BOUNDRY_message_parts\"\n"; |
of ligt dit aan het begin van de email:
PHP:
1
2
3
4
5
6
| $message .= "------=MIME_BOUNDRY_message_parts\n"; $message .= "Content-Type: text/html;\n charset=\"iso-8859-1\"\n"; $message .= "Content-Transfer-Encoding: quoted-printable\n"; $message .= "\n"; $message .= "<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">\n"; $message .= "<HTML><BODY>\n"; |
of ligt het aan het einde van de email:
PHP:
1
2
3
4
| $message .= "</BODY></HTML>\n"; $message .= "\n"; $message .= "------=MIME_BOUNDRY_message_parts--\n"; $message .= "\n"; $message .= "------=MIME_BOUNDRY_main_message--\n"; |
het probleem begint pas echt wanneer ik een simpele link in de email wil stoppen. bijv: ( dit zet ik dan na het begin van de email )
PHP:
1
| $message .= "<a href=\"www.microsoft.com\"><font face=\"Verdana\" size=\"20\">Billie</a>"; |
hij maakt dan een html output als : ttp://www.microsoft.com"
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 16:16 ]