Swiftech koelblok vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-02 13:48
Krijg ik vanochtend eindelijk mn WC setup binnen (zit ziek thuis). Jahaaaaa eindelijk... NOT! Blijkt dat het koelblok hier gewoon niet op past. Dat zwarte geval is op mijn mobo heel anders.
vraag 1
Weet iemand waar ik dit kan kopen? EDIT: Met "dit" bedoel ik de zwart plastic houder die om de socket zit /EDIT. De lokale boeren hier hebben het niet (niet degeen die ik heb gebeld). Dus als iemand weet waar ik dit kan kopen, ben ik je heel dankbaar.

Hier een plaatje van hoe het hoort:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~canabis/swiftech.jpg

En hier hoe ik het heb
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~canabis/p4set-up.jpg

Die DELL troep moet natuurlijk weer eens afwijken.

vraag 2
Toevallig monteerde ik de GPU cooler andersom |:( . Ik haal hem los en zie alle Arctic prak er naast en een mooi vierkantje in mn Swiftech. Duidelijk te hard aangedraaid. Schroeven tot de rand. Core is nog zo glad en netjes als daarvoor. Nu heb ik hem er wel goed opzitten met de schroeven 3/4. Maar toch een vraag aan jullie... Hoe hebben jullie hem zitten?

(planet ligt tijdelijk op zn gat, vandaar de kruisjes)

Misschien iemand met een inmiddels al opgeblazen s478 mobo :?

[ Voor 8% gewijzigd door Die Bruine op 05-11-2003 15:48 ]

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 19:28

Exigence

dnkroz

Biposto schreef op 05 november 2003 @ 15:34:
Krijg ik vanochtend eindelijk mn WC setup binnen (zit ziek thuis). Jahaaaaa eindelijk... NOT! Blijkt dat het koelblok hier gewoon niet op past. Dat zwarte geval is op mijn mobo heel anders.
vraag 1
Weet iemand waar ik dit kan kopen? EDIT: Met "dit" bedoel ik de zwart plastic houder die om de socket zit /EDIT. De lokale boeren hier hebben het niet (niet degeen die ik heb gebeld). Dus als iemand weet waar ik dit kan kopen, ben ik je heel dankbaar.

Hier een plaatje van hoe het hoort:
[afbeelding]

En hier hoe ik het heb
[afbeelding]

vraag 2
Toevallig monteerde ik de GPU cooler andersom |:( . Ik haal hem los en zie alle Arctic prak er naast en een mooi vierkantje in mn Swiftech. Duidelijk te hard aangedraaid. Schroeven tot de rand. Core is nog zo glad en netjes als daarvoor. Nu heb ik hem er wel goed opzitten met de schroeven 3/4. Maar toch een vraag aan jullie... Hoe hebben jullie hem zitten?

(planet ligt tijdelijk op zn gat, vandaar de kruisjes)
Ten eerste: welke swiftech?
Volgens mij moet je gewoon die zwarte houder er helemaal uithalen, die is gewoon standaard. Is volgens mij bij elk moederbord gelijk. Die kun je erafhalen door aan de achterkant van het mobo het plasticje, wat door het mobo zit, samen te knijpen.
code:
1
2
3
4
5
6
       |   |
       | _ |
       || ||
=======|| ||======= <- mobo
       || ||
     plastic pennetje

Je moet dus die twee helften samenknijpen en dan gaatie los, net zoals bij de koeler van een videokaart.

EDIT:
Mwah, de pics doen het weer 8)7 Je hebt die houder er dus uit. Zaten er geen schroeven bij dan? Die je door het mobo kunt steken.

En over die videokaartkoeler. Tsja, gewoon op gevoel doen, niet helemaal aandraaien. Ik heb hem bijna helemaal aangedraaid, behoorlijk strak, en het klopt dat dan de koelpasta die teveel is ertussenuit geperst wordt, dit betekent alleen maar dat je er teveel opgedaan hebt :)

[ Voor 13% gewijzigd door Exigence op 05-11-2003 16:00 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Vraag1
mja.. het kan aan mij liggen hoor maar kan je dat blok niet gewoon met de schroeven vast zetten en dat hele zwarte ding weg houden? Moet volgesmij ook passen...

Vraag2
Snap ik niet helemaal.. bedoel je hoe strak wij de schroeven hebben zitten?
erik9287nl schreef op 05 november 2003 @ 15:51:
[...]

Ten eerste: welke swiftech?
Volgens mij moet je gewoon die zwarte houder er helemaal uithalen, die is gewoon standaard. Is volgens mij bij elk moederbord gelijk. Die kun je erafhalen door aan de achterkant van het mobo het plasticje, wat door het mobo zit, samen te knijpen.
code:
1
2
3
4
5
6
       |   |
       | _ |
       || ||
=======|| ||======= <- mobo
       || ||
     plastic pennetje

Je moet dus die twee helften samenknijpen en dan gaatie los, net zoals bij de koeler van een videokaart.
Leuke tekening ;) Maar als je naar z'n foto kijkt heeft hij dat zwarte ding al los :*)

[ Voor 59% gewijzigd door Apen-nootjes op 05-11-2003 15:54 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-02 13:48
Vraag 1... Mijn zwarte houder is van een ander formaat, courtesy of DELL. Schroeven zaten er niet bij, setje komt helemaal uit België van een mede-tweaker die toch maar naar barebone is overgestapt. Al denk ik niet dat hij bewust de schroeven niet heeft bij geleverd als die er al bij zaten. De klemmen heb ik namelijk wel en daar moet het ook mee kunnen. Maar zoals gezegd, de zwarte houder is overduidelijk anders, het blok past er niet in.

Vraag 2... Inderdaad, hoe diep zitten de schroeven bij jullie? Ik heb ze nu driekwart.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik weet niet waarvan je dat blokje vandaan hebt. Maar bij tweakstore.nl kan je een dangerden holddown setje kopen. dat is een pakketje met schroeven. Hiermee kan je je blokje dmv schroeven monteren. De schroeven steken dan door de gaten die op de hoeken van het rvs plaatje zit en door je moederbord. Dit heb ik ook gedaan, maar helaas zijn de batterijen voor mijn camera leeg.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Heb je nou die heatpipe koeler gewoon op je ram liggen? Jij bent ook zuinig op je spullen >:)

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik zou gewoon voor de schroeven gaan als ik jou was.. ben je gewoon van het gezeur af van die zwarte plastic ding.. vraag 2 kan ik alleen helaas niet beantwoorden....

Bij mijn koelblok van Swiftech zaten trouwens wel schroeven meegeleverd :) (wel ander type als wat jij hebt...)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Als ik het zo goed bekijk heb je een Swiftec MCW5000 Pentium 4 waterblok.
Deze heb ik zelf ook... deze swiftec moet eigenlijk met dat zwarte holddown dinge vast gemaakt worden met de metalen clips van het eerste plaatje.
Maar je kan ook de metalen plaat op de Swiftec verwijderen, en dan met speciale schroeven zoals hierboven vermeld die volgens mij bij of oc-shop.com of tweakstore.nl te halen zijn.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:23

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ach ja, een bedrijf wat met 3 man is opgezet en nu een van de top leveranciers is mb.t. pc's verkoopt natuurlijk troep! Wat dom dat ik dat dan weer niet snap

[ Voor 3% gewijzigd door We Are Borg op 06-11-2003 09:14 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

We Are Borg, het is weinig zinvol om verder offtopic te gaan door in te gaan op een flame richting Dell ;). Ik zou de topicstarter Biposto dus ook willen vragen, om dergelijke verwensingen voor zich te houden, aangezien hier toch wel wat volwassener gedrag wordt verwacht :).

En daarbij zijn je vragen zo te beantwoorden met wat zoekwerk: de eerste vraag is gewoon met wat beredeneren zelf te beantwoorden, de tweede vraag over het vastmaken: komt gewoon neer op de schroeven rustig aandraaien totdat het goed vast zit ;) Niet te strak, maar zeker niet te los. Verder valt hier weinig over te melden en/of te discussiëren, dus deze gaat op slot.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.