Alleerst, de code die het probleem veroorzaakt
Dit zorgt ervoor dat 2 tabellen gecentreerd worden weergegeven. Naar mijn mening een betere oplossing dat div align="center" en zou het dus ook graag zo willen houden.
Nu kan het voorkomen dat de tabellen niet groter worden dan de pagina in lengte, dus geen scrollbalk aan de rechterkant.
Nu doet zich alleen een probleem voor wanneer er WEL een scrolbalk komt (pagina is groter dan scherm en dus scrolbalk).
Internet explorer geeft geen probleem, maar Mozilla en Opera wel. Zodra de scrolbalk verschijnt, verschuiven de tabellen een beetje naar links. Dit komt denk ik omdat die balk er voor zorgt dat hij de margin links en recht een klein beetje moet aanpassen naar links om de pagina netjes gecentreerd te houden.
Nu vraag ik me af hoe ik dit kan oplossen
. Ik kan wel een vaste left margin geven, maar dan is het niet gecentreerd op elke resolutie.
Hoop dat mijn verhaal beetje duidelijk is.
[rml]We Are Borg in "[ HTML/CSS] Tabel align probleem met scro..."[/rml]
Voor de complete source + extra uitleg
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| .table1 { width: 742px; font-family: Verdana, Trebuchet MS, Arial, Helvetica, sans-serif; background-color: #D9D9D9; border-bottom: 1px solid black; border-left: 1px solid black; border-right: 1px solid black; margin-left: auto; margin-right: auto; } .table2 { width: 742px; font-family: Verdana, Trebuchet MS, Arial, Helvetica, sans-serif; background-color: #F2F2F2; border-bottom: 1px solid black; border-left: 1px solid black; border-right: 1px solid black; margin-left: auto; margin-right: auto; } |
Dit zorgt ervoor dat 2 tabellen gecentreerd worden weergegeven. Naar mijn mening een betere oplossing dat div align="center" en zou het dus ook graag zo willen houden.
Nu kan het voorkomen dat de tabellen niet groter worden dan de pagina in lengte, dus geen scrollbalk aan de rechterkant.
Nu doet zich alleen een probleem voor wanneer er WEL een scrolbalk komt (pagina is groter dan scherm en dus scrolbalk).
Internet explorer geeft geen probleem, maar Mozilla en Opera wel. Zodra de scrolbalk verschijnt, verschuiven de tabellen een beetje naar links. Dit komt denk ik omdat die balk er voor zorgt dat hij de margin links en recht een klein beetje moet aanpassen naar links om de pagina netjes gecentreerd te houden.
Nu vraag ik me af hoe ik dit kan oplossen
Hoop dat mijn verhaal beetje duidelijk is.
[rml]We Are Borg in "[ HTML/CSS] Tabel align probleem met scro..."[/rml]
Voor de complete source + extra uitleg
[ Voor 6% gewijzigd door We Are Borg op 05-11-2003 18:06 ]