Ik ben bezig met een systeem dat een grote hoeveelheid data uit een database haalt en doorstuurt naar een andere pagina (fysiek gescheiden van elkaar).
Het lastige van deze situatie is dat er van te voren niet bekend is hoeveel variabelen er doorgestuurd gaan worden. Bovendien zijn er ook variabelen gekoppeld aan elkaar.
Ik zal proberen het te verduidelijken met een voorbeeld. Stel ik heb een database over boeken. Die boeken wil ik allemaal doorgeven aan een andere pagina. Inclusief de auteurs.
het gaat nu dus om auteurs, gekoppeld aan boeken.
Mijn vraag is nu, hoe kan ik dit afvangen op zo'n manier dat ik, zonder dat ik weet om hoeveel boeken en auteurs het gaat, ik de juiste auteurs bij de juiste boeken heb op de ontvangstpagina?
Bijvoorbeeld, is een manier om alle velden af te vangen. Maar ik heb geen idee hoe ik nu alle velden weer moet koppelen.
Het lastige van deze situatie is dat er van te voren niet bekend is hoeveel variabelen er doorgestuurd gaan worden. Bovendien zijn er ook variabelen gekoppeld aan elkaar.
Ik zal proberen het te verduidelijken met een voorbeeld. Stel ik heb een database over boeken. Die boeken wil ik allemaal doorgeven aan een andere pagina. Inclusief de auteurs.
code:
1
2
3
4
5
| <input type="hidden" name="boek_1" value="boek1" > <input type="hidden" name="boek_1_auteur_1" value="auteur1" > <input type="hidden" name="boek_2" value="boek2" > <input type="hidden" name="boek_2_auteur_1" value="auteur2" > <input type="hidden" name="boek_2_auteur_2" value="auteur3" > |
het gaat nu dus om auteurs, gekoppeld aan boeken.
Mijn vraag is nu, hoe kan ik dit afvangen op zo'n manier dat ik, zonder dat ik weet om hoeveel boeken en auteurs het gaat, ik de juiste auteurs bij de juiste boeken heb op de ontvangstpagina?
code:
1
2
3
4
5
6
7
| For Each Item in Request.Form For iCount = 1 to Request.Form(Item).Count Response.Write Item & " = " & Request.Form(Item)(iCount) & "<br>" Next Next |
Bijvoorbeeld, is een manier om alle velden af te vangen. Maar ik heb geen idee hoe ik nu alle velden weer moet koppelen.