TweakDSL limiteerd upload bij 416 ipv 1024 kbit/s?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-05 11:09

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Topicstarter
Hoi,

Zie hier:
UltraDSL 8192**/1024*** € 69,95 € 47,50 € 704.70
***) Downloadsnelheid is afhankelijk van de afstand tot de centrale en de maximale downloadsnelheid van uw modem.
1024 dus, maximaal. Afstand tot de centrale is volgens deze link 451 meter (postcode 6701 AD, huisnummer 18), dat zou dus geen limit moeten zijn. Mijn modem is een speedtouch 510, en die heeft volgens deze pdf een maximale upload van 832kb/s.

Nou staat dit in het modem:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
=>adsl info
Modemstate            :  up
Operation Mode        :  G.DMT Annex A  [POTS Overlay Mode]
Channel Mode          :  interleaved
Number of resets      :  1

Vendor (ITU)                        Local           Remote
  Country             :               0f               00
  Vendor              :             ALCB             GSPN
  VendorSpecific      :             0000             0007
  StandardRevisionNr  :               01               01

Downstream        Upstream
Margin       [dB]     :                2                8
Attenuation  [dB]     :               29               31

Available Bandwidth                 Cells/s           Kbit/s
  Downstream          :            17283             7328
  Upstream            :              981              416

Waaruit dus blijkt dat ie niet harder upload dan 416, en laat dat nou heel toevallig precies de helft zijn van 832. Is dit iets wat TweakDSL instelt, en waarom doen ze dit? Nu worden wij toch genaaid omdat we voor 1024 betalen, of niet?

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:31

TGEN

Hmmmx_

Het kan ook zijn dat je een brakke lijn hebt, oud koper of gewoon overbelast. Dat probleem ligt bij de KPN en dat willen ze niet verhelpen, of ze zijn te druk met juridische steekspelletjes met andere telcoaanbieders om dat te fixxen. Verder bestaan er afaik nog geen ADSL modems die harder dan 832kbps upstream geven.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Info over die waarden
Noise Margin : 15 dB
Ruismarge: deze moet minimum 6dB zijn om te kunnen synchroniseren, anders gaat de lijn aan een lagere bitrate proberen te synchroniseren tot er een bitrate is gevonden waar de noise margin > 6 dB is (tot 32 kbps)

Line attenuation : 43 dB
Lijnverzwakking: deze is recht evenredig met de afstand tot de centrale, hoe lager hoe beter. Foute installatie van splitters, probleem in de bekabeling enz zal de verzwakking verhogen. Mag maximaal 60 dB zijn. Als vuistregeltje geldt trouwens (wanneer er geen probleem met de bekabeling is!):

< 1 km van centrale : 10 dB
1 - 2 km : 20 dB
2 - 3 km: 30 dB
3 - 4 km: 40 dB
4 - 5 km: 50 dB
5 - 6 km: 60 dB
Volgens de tabel zou je dus een Attenuation van <10DB moeten hebben. Ik zou de kabels een keer nakijken. :)

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 00:46
Kijk je verbindingen maar 's na en/of je niet een verkeerde splitter hebt (een ISDN splitter geeft geheid een lagere upstream).

Reset je ADSl connectie en kijk of de waarde van 416kbit altijd hetzelfde is.

Geloof helemaal niet dat TweakDSL je afknijpt. Als ze dal al zouden doen dan gebeurd dan zal dit zichtbaar zijn in het maximaal veld. De waarde die je ziet is de 'getrainde' waarde die optimaal is.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-05 11:09

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Topicstarter
RAJH schreef op 05 november 2003 @ 15:34:
Info over die waarden

[...]

Volgens de tabel zou je dus een Attenuation van <10DB moeten hebben. Ik zou de kabels een keer nakijken. :)
Hm dat klinkt wel logisch. Ik heb de boel net voor de telefooncentrale gesplit, en niet voor het ISRA punt (die is afgesloten). Het is allemaal erg oud ook. Ik zal m'n baas eens vragen of de KPN alles kan komen vernieuwen..

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04-2025
Het is waarschijnlijk een stuk goedkoper om het door een ter zake kundige installateur te laten vernieuwen, zelfs als je het niet zelf doet. Tegenwoordig is alle installatie na het doosje waar de kabel uit de straat termineert eigendom van de abonnee, en niet van KPN, dus als ze eraan moeten werken berekenen ze gewoon een zeer hoog uurtarief alsof ze daar installateur spelen. Overigens is een Cat5je trekken per 4 buitenlijnen ook niet direct rocket science..

(Of je moet nog steeds een of ander vaag huurcontract hebben als zaak daar?)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Wanneer je upload instort ... issut vaak je bekabeling tussen isra en modem welke de boosdoener is.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Nou dit heb ik dus nou ook.. echt balen..

Ik heb een 2/1 Mbit bij tweakdsl..

in het begin was ik uiterst tevreden over mijn upload speed. (Want daar ging het bij mij om)

ik haalde in mijn top 102 Kb/sec das netjes dacht ik..

nudan mag ik juichen als ik 50KB/s haal. :S :S :S:S en ik heb niets veranderd..
het is allemaal gebeurd na dat cisco gedoe.. onlogish.. want ik zou er beter op moeten worden..
maar het lijkt bij mij ook dat ik net de helft haal van wat ik haalde..
nu krijg ik allemaal van die leuke dames aan de telefoon die vertellen dat het aan mijn pc ligt. en bekabeling en weet ik veel wat allemaal. maar das bullshit.. 't heeft 't toch goed gedaan.. kan toch ni van de ene dag op de andere de helft geworden zijn :S

en dan nog wat.. ik heb test gedaan.. en daaruit blijkt dat ik volgens hele andere routes naar mijn bestemming kom als voorheen.. (nagoed.. kan kloppne)
ik heb een ander ip. in een hele andere range..
als ik upload naar mijn webpage van Tweakdsl.. haal ik prima 90/100 KBS.. maar daarbuiten dus niet.. dus weer bullshit dat 't aan mijn bekabeling licht of computer. of wat dan ook.. want de snelheid is er.. behalve als ik verder wil uploaden dan naar mijn eigen ftp...

ze zeggen dat er iets fout is gegaan met de herindeling van de gebruikers.. dat ze gelockt zijn op 512. ipv 1024.. nou hope van zegen.. en laat 't ze snel herstellen!! :( :(

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat heeft deze schop voor nut :?
Bel de helpdesk, en leg ze het probleem voor zou ik zeggen ...

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.