Toon posts:

instellen NIC's als primair/secundair?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het kleine netwerk hier werkt in principe prima, ik vind het alleen vervelend dat ik tijdens LAN-gamen bij één PC steeds handmatig het IP-adres van de LAN-server moet invoeren.
als ik via de gebruikelijke manier "find LAN games" probeer in bv. Unreal tournament of MOH wordt alleen via de primaire adapter gezocht, en die is niet op het LAN aangesloten maar op internet. hij vind dus geen LAN games tenzij ik zelf "192.168.0.2" of "192.168.0.3" invoer.

Als ik de internet NIC uitschakel werkt de zoekfunctie wel prima, maar dit is geen oplossing, kan ik hem niet als secundaire NIC instellen? (verwijderen en opnieuw installeren plaatst hem steeds als primaire NIC.)

graag jullie advies,

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
gegevens:

kabelmodem <---> NIC1<PC1/W98SE>NIC2 <---> HUB <--> PC2/3/4...

Windows 98 IP configuratie (PC1)
0 Ethernet adapter :
IP-adres . . . . . . . . . . . : 213.231.228.209
Subnetmasker . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway . . . . . . . : 213.231.228.1
(aangesloten op kabelmodem, protocol TCP/IP, werkt prima)
1 Ethernet adapter :
IP-adres . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
Subnetmasker . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway . . . . . . . :
(aangesloten op LAN-hub, protocol TCP/IP en IPX/SPX, werkt prima)

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:34
Als je je primaire nic instelt voor lan en de secundaire voor wan, gaat het dan wel goed?

Het is misschien een probleem dat je provider je macadres controleert, maar dit is met een telefoontje op te lossen (hallo, ik heb een nieuwe nic gekocht omdat de vorige kapot is, dit is het macadres, vriendelijk bedankt)

Verwijderd

Topicstarter
JA het werkt!
LAN is nu op de primaire adapter en in de lobby van Unreal tournament staan nu zowel de LAN als de Internet games.

Gelukkig is bij quicknet je mac-adres niet beveiligd, ik kan met elke NIC inloggen. Je mag zelfs met meerdere pc's tegelijk inloggen.

dank je

(kan ik dit topic nog "afsluiten" ofzo, of hoe werkt dat hier?)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 16:13 ]

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:34
Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 16:08:
JA het werkt!
LAN is nu op de primaire adapter en in de lobby van Unreal tournament staan nu zowel de LAN als de Internet games.

Gelukkig is bij quicknet je mac-adres niet beveiligd, ik kan met elke NIC inloggen. Je mag zelfs met meerdere pc's tegelijk inloggen.

dank je

(kan ik dit topic nog "afsluiten" ofzo, of hoe werkt dat hier?)
Ik ben blij dat het zo snel is opgelost. Ik zie dat je nieuw bent op GoT, welkom!

Topics kunnen niet door users worden gesloten. Het is misschien zinvol om de faq een keer door te lezen, daar staan dit soort dingen uitgebreid uitgelegd.