Dual Monitor probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Beste mensen,

ik zit met het volgende probleem en hoop dat jullie mij kunnen vertellen waar dit aan ligt. Aangezien ik al veel mogelijkheden heb geprobeerd en ik raak uit ideeen.

Mijn oude configuratie (Duron 1Ghz) met 2 videokaarten (1xAGP Matrox G400 + 1xPCI ATI RAGE II) heb ik vandaag vervangen met een nieuwe P4 2,8Ghz op een Asus P4P800-VM (onBoard video). Ik probeer op mijn nieuwe systeem een extra videokaart te zetten, maar bij elke videokaart die ik installeerd krijg ik in WinXP een melding "Code 10" bij de videokaart die ik NIET als primair heb aangewezen in de BIOS. Ik kan dus telkens slechts 1 videokaart actief gebruiken.

Om even te voorkomen dat er tips worden gegeven die al zijn geprobeerd geef ik hierbij even aan welke stappen al zijn ondernomen.

Geprobeerde hardware combinaties in de kast:
- Internal VGA + AGP
- Internal VGA + PCI
- AGP + PCI
- Internal VGA + AGP + PCI

Verschillende combinaties van Primaire display in de BIOS:
- Internal VGA
- AGP/Intern. VGA
- AGP/PCI
- PCI/AGP
- etc.

* Het uitschakelen van Assign IRQ to PCI hielp niks.
* De PCI kaart is zelfs een aantal keer van slot verplaatst (de Asus P4P800 bevat 3 PCI-slots)
* Drivers zijn niet te vinden, omdat ze volgens de fabrikanten bij WindowsXP geleverd worden, en daar zie ik ook niet een fout in zitten.
* Bij de videokaart die actief is kunnen de bronnen niet worden aangepast, bij de videokaart met "Code 10" zijn de bronnen niet zichtbaar.... omdat deze niet correct werkt.

Wie weet hoe het WEL moet ... of dat het uberhaupt kan met dit moederbord??
(Paradigit helpdesk beweert dat moederborden tegenwoordig niet meer geschikt zijn om meerdere videokaarten in te installeren)

Bijvoorbaat dank.

ps. Het is een PC op mijn werk, dus het flashen van de BIOS lijkt me geen optie.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Het probleem kan bij de Ati kaart zitten. Dat was een van de weinigen die ik ook niet aan de praat kreeg. Ook Matrox kan wel eens problemen geven als het om een AGP kaart gaat. Met MAtrox PCI kaarten heb ik nog nooit problemen gehad.

Meestal is het een kwestie van drivers maar met XP loop je idd tegen het probleem aan de die er niet zijn.

Je zou eens een oude S3 kaart kunnen proberen. Die werken bijna altijd wel.
Code10 betekent dacht ik dat XP een device niet kan opstarten.
Paradigit helpdesk beweert dat moederborden tegenwoordig niet meer geschikt zijn om meerdere videokaarten in te installeren
Dat geeft de kwaliteit en kundigheid van Paradigit maar weer eens weer.
Ze bedoelen denk ik dat je niet meerdere AGP kaarten kan gebruiken, maar zover ik weet kan je alle PCI sloten volproppen met PCI-videokaarten.

[ Voor 28% gewijzigd door -=bas=- op 06-11-2003 12:20 ]

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Probeer eens de oudere Win2k drivers in XP. Dat wil ook wel eens helpen. De standaard drivers in XP voor veel kaarten werken niet met dualmonitor.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Misschien overbodig, maar ik neem aan dat je bij het gebruik van een AGP-kaart je onboard video hebt uitgeschakeld? Twee keer AGP gaat nl. niet :)

This is what happens when you find a stranger in the Alps!