Toon posts:

Casema/wanadoo en hoge ping

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier internet via casema/wanadoo (premium) omdat ik geen ADSL kan nemen hier :(

Nou werkte dat eigenlijk best aardig. Heb een half jaar goed gedraaid en nergens klachten over gehad.

Maar sinds 2 weken is het echt brak hiero. Als je aan het gamen bent dan gaat het eerst goed met de ping maar af en toe komen er uitschieters tussen van 500ms of zo.
Ik heb dus even geinformeerd in de buurt en er zijn meer mensen die daar last van hebben ook sinds 2 weken ongeveer.

Maar nu heb ik het volgende probleem. Sinds een dag of 3 is het niet meer mogenlijk om te downloaden en te gamen tegelijk. :?
Vroeger (lees 2 weken geleden) kon dit zonder problemen. Als ik nu aan het downloaden ben dan zakt alles in mijn ping, connecties en upload. Dit heb ik nog nooit gehad.

Speedtest zonder downloads:

Upload : 15.5 KByte/sec
Connection : 1,079.0 Conn/min
Ping test Nederland : 43.0 ms

Speedtest met downloads:

Upload : 3.7 KByte/sec
Connection : 66.0 Conn/min
Ping test Nederland : 783.0 ms

Deze speedtests zijn vrijwel gelijk na elkaar gemaakt.

Weet iemand of dit probleem aan mij ligt of dat er meer mensen last van hebben en wat er aan te doen is??

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

dat is afhankelijk van meerdere factoren

ten 1e hoeveel gebruikers zitten bij jou op de zelfde lijn (ik bedoel natuurlijk de straat)
ten 2e hoe druk is het in het algemeen op internet
tevens zou ik niet teveel vertrouwen op die speedtest zie de topic maar eens van die jongens hier die tweak ultradsl hebben bij speedstest kwamen ze lager uit dan bijvoorbeeld een binairy download

mijn vriendin heeft een soortgelijk abbo dan jij hebt en die komt gemiddeld zowel up als down niet verder dan ISDN snelheden

btw ik zou sowiezo nooit gamen en downloaden tegenlijk dan ben je verzekert van lags op de gameserver

[ Voor 10% gewijzigd door Edwin van Cleef op 05-11-2003 15:01 ]

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Topicstarter
Edwin van Cleef schreef op 05 november 2003 @ 15:00:
dat is afhankelijk van meerdere factoren

ten 1e hoeveel gebruikers zitten bij jou op de zelfde lijn (ik bedoel natuurlijk de straat)
ten 2e hoe druk is het in het algemeen op internet
tevens zou ik niet teveel vertrouwen op die speedtest zie de topic maar eens van die jongens hier die tweak ultradsl hebben bij speedstest kwamen ze lager uit dan bijvoorbeeld een binairy download

mijn vriendin heeft een soortgelijk abbo dan jij hebt en die komt gemiddeld zowel up als down niet verder dan ISDN snelheden

btw ik zou sowiezo nooit gamen en downloaden tegenlijk dan ben je verzekert van lags op de gameserver
Dat speedtest niet altijd betrouwebaar is dat weet ik maar heb dit nu al 3 dagen achterelkaar. Ben ongeveer de enigste in de straat hier (woon aan een kleine straat)

Vind het verschil met ping, connecties en upload zo groot dat het lijkt mij niet normaal meer kan zijn.

Over het algemeen is het internet traager als 2 weken geleden en daar hebben meer mensen last van uit het dorp hier. Alleen heb ik niemand gehoord dat de ping en zo zo slecht is als wat ik heb tijdens downloaden.
Ik kan dan niet eens normaal meereen website openen (tijdens het downloaden) wat vroeger (3 dagen geleden) wel het geval was. Duurt allemaal uren :/

En met gamen en downloaden tegelijk heb ik ook nog nooit problemen gehad met lags of zo. Das ook pas sinds 2 weken geleden een beetje maar helemaal erg sinds 3 dagen geleden

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 15:12 ]