PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717
Nu ik het nog een keer lees wil je gewoon dat je een lege regel tussen de Items van de Checkboxes krijgt. Kan je dit niet gewoon bereiken door gebruik te maken van Style attributen zoals margin en padding?
[ Voor 38% gewijzigd door Woy op 05-11-2003 14:27 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Vreemd genoeg heeft de checkboxlist na het databinden maar 1 control in zijn collectie, een checkbox, terwijl er een stuk of 30 getoond worden:
// Bind de waardes aan de lijst
cblCategories.DataSource = dtCategories;
cblCategories.DataTextField = "Name";
cblCategories.DataValueField = "CategoryID";
cblCategories.DataBind();
foreach( Control ctl in cblCategories.Controls )
{
Response.Write( ctl.GetType() );
}
Bovenstaande wordt in de Page_Load aangeroepen.
Het kan zijn dat ik hier nog te vroeg ben met het kijken in de contols collectie dus ik heb het foreach stuk in de PreRender van de CheckBoxList gezet maar daar komt hij zelfs nooit. Hiervoor gebruik ik normaal het DataBound event als het om een datagrid gaat.
Ik ga het proberen op te lossen via javascript met de clientID en index van het control.
Verwijderd
Vind ik iig geen goed idee. Om een regel toe te voegen na elke regel kan je volgens mij beter een functie schrijven die een datatable returnt met lege regels ertussen:Mijn idee om dit te doen is in de database een leeg item toe te voegen.
1
2
3
4
| Public sub(byval origDatatable as datatable) as datatable 'zet er lege regeltjes tussen return DatatableMetLegeRegeltjes end sub |
Ik wil niet na elke regel een lege regel toevoegen. ik moet er op 30 items 1 of 2 kunnen toevoegen zodat de lijst gescheiden wordt en niet een lange lijst wordt. Dit moet voor de gebruiker beheerbaar zijn en dus uit de database komen.Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 15:09:
Om een regel toe te voegen na elke regel kan je volgens mij beter een functie schrijven die een datatable returnt met lege regels ertussen:
Visual Basic .NET:
1 2 3 4 Public sub(byval origDatatable as datatable) as datatable 'zet er lege regeltjes tussen return DatatableMetLegeRegeltjes end sub
Verder als je een rij toevoegt aan de datatable dan krijg je ook de loze checkbox en de clou is dus dat ik die checkbox niet wil zien, alleen de lege regel. Daarvoor moet je dus in de controls collectie gaan zitten maar daar kan ik juist niet bij.