[TV] Ervaringen met Medion Tv's

Pagina: 1
Acties:
  • 635 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 18:23
Ik ben op zoek naar ervaring van medion TV's. Nu ik regelmatig hoor dat aldi producten kwalitatief nog niet eens zo heel slecht zijn en vaak minstens 3 jaar garantie bieden is het misschien interessant.

Ik ben namelijk van plan een breedbeeld 82cm te kopen en nu zag ik in de aldi folder dat er volgende week een dergelijke tv te koop komt.

Graag reacties van mensen die in het verleden al eens een medion tv hebben aangeschaft!

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:22

JT

VETAK y0

Kan niet oordelen over Medion tv's, maar houd wel het volgende in je achterhoofd: bij dezelfde prijs, beter een goede 50hz dan een slechte 100hz.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Ik vraag het ook met de reden of de tv niet gewoon een philips, jvc of panasonic is. Dat zie je nogal eens. Is dat er zoeen dan is het natuurlijk een vette aanbieding. en dan neem ik het medion merkje voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6220

Is het met die vreemde merken niet vaak zo dat een afgekeurde philips onder de merknaam Erres gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:12

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja, je kunt er denk ik weinig over zeggen. Dit soort bedrijven kopen overal alles weg wat goedkoop is. Het kan dus overal vandaag komen. Vandaar ook dat er over de kwaliteit vaak weinig te zeggen valt. Vaak heb je geluk en is het een heel goed apparaat, maar ook vaak is het gewoon crap. Je moet dus echt wat meer over het specifieke model zien te vinden.

Het klopt dan ook idd, dat de Medion dingen vaak gewoon, herverpakte of afgeslankte modelen zijn van andere goede merken. Niets mis mee natuurlijk, maar je moet het wel even uitzoeken.

Ik heb hier ook een Medion TV, en die doet het prima (nu 3 jaar oud)!

[ Voor 7% gewijzigd door voodooless op 06-11-2003 16:21 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-03 21:05
Medion maakt helemaal niks, plakken alleen stickers en schuiven met dozen.

Vaak zijn het produkten uit taiwan die massaal ingekocht worden. Samung is bijvoorbeeld ook vaak aanwezig in de televisies, grote kans dat die daar van de band rolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:12

voodooless

Sound is no voodoo!

Klopt, mijn Medion heeft ook een Samsung beeldbuis. Ik zou eens bij de samsung modellen gaan kijken of je daar iets vind wat er verdacht veel op lijkt..

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Heb even een beetje rondgekeken en waarschijnlijk heeft de tv het typenummer md 8215.
Ik kan niet echt een soortgelijk model vinden van een ander merk. Misschien kan iemand die in een electronica zaak werkt het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 07:22

JT

VETAK y0

Kijk, die TV's zijn nooit helemaal 100% Philips ofzo. Maar idd, vaak worden er wel (rest)onderdelen gebruikt van andere merken.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Kleurentelevisie 82 cm

• 100Hz stereo
• 100 Hz technologie voor een
trillingsvrij beeld
• superflat beeldbuis
(77 cm zichtbare beeld diagonaal)
• teletekst met 512 pagina's geheugen
• geheugen voor 100 programma's en
4 AV-plaatsen in het geheugen
• PLL-hyperband tuner
• TV -standaard: PAL B/G
• Virtual Dolby Surround Sound
• APS: automatische zender
zoekfunctie
• Digitale kamfilter en CTI-schakeling
voor zuivere en duidelijke afgelijnde kleuren
• 5 verschillende beeldmodi; split-screen,
beeld in beeld (PIP) en teletekst
• stilstaand beeld, zapp-functie,
12 beelden in 1
• automatische en manuele
formaatomschakeling
(4:3/14:9/16:9/letter-box/subtitle I+II)
• zoomfunctie in 3 stappen
• meertalig OSD (on screen display)
• 2 x 12 Watt sinusvermogen,
2 x 120 Watt PMPO (max.)
geluidsvermogen
• stereo-ontvangst, ingebouwde
equalizer
• automatische ruisonderdrukking
• volume hoofdtelefoon afzonderlijk
te regelen
• sleeptimer/on-timer, kinderbeveiliging
• infraroodafstandsbediening
(incl. batterijen)
• afmetingen: ca. 86 x 58 x 55 cm
(ca. 50 kg)
• aansluitingen: 1 antenne-aansluiting
(75 Ohm), 3 scartaansluitingen,
1 AV-aansluiting, 1hoofdtelefoon-
aansluiting, 1 S-VHS-aansluiting
• (incl. 8.-verwijderingsbijdrage)

599 Euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Ik heb een medion 19" monitor en ben er best blij mee. Hij was toendertijd niet al te duur (€200) alleen onderstuend hij maar tot 100hz tot max 1024*768. Ook is ie wat langzaam met beeld op het scherm toveren na een res wissel.

Oftewel, het werkt best goed maar je krijgt ook echt 'waar voor je geld' ;)

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 07:45

DaOverclocker

Overclocker for life...

VivaAtloni schreef op 07 november 2003 @ 10:23:
Kleurentelevisie 82 cm
................
................
599 Euro
wel goede specs zo te zien.
Als er dus gewoon een samsung buis inzit of een philips, is hij errug aantrekkelijk!

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81996

De beeldbuis die erin zit is altijd óf van Philips óf van Samsung. Zij zijn namelijk de enige 2 bedrijven op de wereld die patenten hebben op dé beeldbuis. Een Sony TV heeft daarom ook geen echte Sony buis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Heb iemand geraadpleegd die bij modern werkt en hij kan het uiterlijk van de tv met geen tv die in de winkel staat matchen.

Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30492

JT schreef op 05 november 2003 @ 14:54:
Kan niet oordelen over Medion tv's, maar houd wel het volgende in je achterhoofd: bij dezelfde prijs, beter een goede 50hz dan een slechte 100hz.
Precies hetzelfde vertelde je me over de telefoon :D

ONTOPIC:

Ik ben ook van plan om de gok te wagen, immers als ie niet goed is breng ik um gewoon weer terug en kan ik me geld weer terugvragen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OOPS DUBBEL

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 30492 op 08-11-2003 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 09:22
Goh, verkooptruc nummer 1 hebben ze dit keer niet ingeschakeld. 'philips beeldbuis' zie ik er niet bij staan.... :P

Er zit meer in een tv (gelukkig) als alleen een beeldbuis, met een stuk baggerelectronica erachter zal zelfs de beste buis een klote beeld geven. Net zoals een 6MP digitale camera van lifetec(whatever :P ) echt niet kan tippen aan de kwaliteit van een 5MP Sony o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Is dat zo. Kun je de tv gewoon uitproberen en als je hem niet goed vindt terugbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

VivaAtloni schreef op 09 november 2003 @ 12:28:
Is dat zo. Kun je de tv gewoon uitproberen en als je hem niet goed vindt terugbrengen?
Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
das netjes van ze.
Ik hoor nu verschillende geluiden dat de term superflat die in de folder staat, niet betekent dat de tv ook plat is.

Iemand hier ideen over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:47

MeNTaL_TO

The future is not set

Anoniem: 81996 schreef op 07 november 2003 @ 14:32:
De beeldbuis die erin zit is altijd óf van Philips óf van Samsung. Zij zijn namelijk de enige 2 bedrijven op de wereld die patenten hebben op dé beeldbuis. Een Sony TV heeft daarom ook geen echte Sony buis.
Zover ik weet het Sony echt wel het patent op het trinitron principe.

Ik weet wel dat Mitsubishi Diamondtron maakt volgens bijna of exact de zelfde principe maar dat is in licentie.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Iemand de tv al opgehaald?

ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
typenummer is MD 40232. Hoorde ik van een vriend die is gaan kijken.
Op internet heb ik verder gevonden dat het bijna zeker is dat het een BEKO tv is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 23:08
Beko is turks.

Doen ook andere huishoudelijke dingen als koelkasten e.d.

Maarja, ze zullen niet zelf de beeldbuis maken, dus dat is de grote vraag!

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb um dus gekocht , maar nog niet aangesloten. Hij moet eerst naar bovengebracht worden en dat zijn twee trappen. dus zo ff met mn pa dat ding naar boven slepen. To be continued :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Aha, ben dus tegen 17:00 (na werk even geweest) en toe stond er geen meer. Maar ik weet nog andere vestigingen in de buurt waar ze hem nog wel hebben.

Laat me asap even weten hoe die eruit ziet, volgende vragen:
-hoe is de beeldkwaliteit (kleuren, vervorming)
-Is de beeldbluis plat?
-Hoe werkt de afstandbediening
-Wat is het typenummer
-is de scart aanluiting RGB

en natuurlijk foto's als je een digitale camera hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

VivaAtloni schreef op 10 november 2003 @ 09:27:
das netjes van ze.
Ik hoor nu verschillende geluiden dat de term superflat die in de folder staat, niet betekent dat de tv ook plat is.

Iemand hier ideen over?
Klopt.
Als je kijkt in de TV wereld.
Superflat is niet helemaal glad,
Realflat is biljartlaken glad.

Nee, dit is geen Medion verkoop- of betoeptruc. Algemene termen die ook door grootmachten als Philips en Sony worden gebruikt.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

dat is zeker dezelfde tv die in de praxis of karwei krantje stond ?
dat was ook een breedbeeld 82cm 100hz van medion :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94379

Mischien een beetje off-topic, maar ik heb een Medion dvd-surround set en ik vind hem PRIMA. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41939

Ultimateb schreef op 07 november 2003 @ 10:30:
Ik heb een medion 19" monitor en ben er best blij mee. Hij was toendertijd niet al te duur (€200) alleen onderstuend hij maar tot 100hz tot max 1024*768. Ook is ie wat langzaam met beeld op het scherm toveren na een res wissel.

Oftewel, het werkt best goed maar je krijgt ook echt 'waar voor je geld' ;)
Ik heb ook de 19" Medion en die doet het perfect. Alleen is ie 1 keer doorgebrand (eigen schuld }:O ), en de service die ze erbij bieden is erg goed.

Snel een nieuwe gekregen nadat ik de oude opgestuurd had (op hun kosten).
Nu weer eentje die het goed doet, gewoon tot 1600x1200 en bij 85 Hz. Niet geweldige prestaties, maar goed genoeg, zeker voor die prijs!

Verder prima spul naar mijn idee, maarja het is al eerder gezegd, je weet nooit wat je koopt. Het blijft een beetje een gok bij Medion. (de mp3-autoradio bv. is crap! :) )

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 41939 op 12-11-2003 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VivaAtloni schreef op 12 november 2003 @ 19:59:
Aha, ben dus tegen 17:00 (na werk even geweest) en toe stond er geen meer. Maar ik weet nog andere vestigingen in de buurt waar ze hem nog wel hebben.

Laat me asap even weten hoe die eruit ziet, volgende vragen:
-hoe is de beeldkwaliteit (kleuren, vervorming)
-Is de beeldbluis plat?
-Hoe werkt de afstandbediening
-Wat is het typenummer
-is de scart aanluiting RGB

en natuurlijk foto's als je een digitale camera hebt ;)
Ik heb um aangesloten en al. Het is echt een superding. Veel instellingen en je kan ook verschillende beeldformaten aannemen. De kleuren komen natuurhelder weer. Heel soms zie je een kartelrandje, maar das vooral als je er 2,5 meter vandaan zit. verder wordt het niet zichtbaar. De beeldbuis is niet volledig vlak. zit een heel kleine bolling in. dus niet helemaal waterpas. De spiegeling valt erg mee. De afstandsbediening werkt erg gemakelijk (heb er nu wel 4 maar ja:D) Ook de instellingsmenu's overzichtelijk en duidelijk. Er zijn 2 RGB scartaansluitingen.
Wat ik ook vooral prettig vindt aan dit setje is dat er geen frontpannel opzit, maar aan de zijkant. dus niet audiodraden aan de voorkant wat lelijk staan, maar gewoon rechts.

Een digitale camera heb ik niet wel een webcam, als JT hiero weer eens is wil ie vast wel fotos maken van de tv. Nu ga ik in bad :D Als er vragen zijn hoor ik het wel, over en uit: een tevreden gebruiker :D

• VivaAtloni
Ok bedankt voor de info!

Hoe zit het met de vervorming van een 4:3 uitzending naar beeldvullend. Hoe dik worden de hoofden en wat zijn de mogelijkheden.

verder graag typenummer!

• frankvdtillaart
  • Laatst online: 23-11-2024
Bij ons thuis staat ook een Medion TV. Nog eentje van de vorige serie (ook 82 cm, 'realflat', 100 Hz). Enige probleem is dat de afstandsbediening soms niet werkt als je de TV aan zet (met de knop voorop dus). Keertje uit en aan zetten en hij doet 't weer wel.

Verder een superstrak beeldje dus. We zijn weer tevreden :D.

Happy Blessings <3

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:37

philipnorth

Zeg maar Danny

heb zelf jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren geleden (bijna 10 nu denk ik) een 55 CM TV gekocht bij de Aldi van Medion, en ding werkt nog steeds perfect.
Prima beeld e.d.

IMO niks mis met Medion.

-Xbox Gamertag: Dbongers

Anoniem: 27734

Wij hebben thuis al meerdere tv's van de aldi gehad. Ook het merk Tevion ofzoiets. Tis bijna het zelfde, maar je krijgt waarvoor je betaald. Het is niet echt super maar slecht is het ook zeker niet. Je ziet ook dat sommige aansluitingen (tulp o.a.) niet zijn gemaakt omdat het ee "budget" model is. Dat vind ik zelf wel jammer. Opzich is er ook nix mis met die toestellen en de garantie is meestal ook prima!

VivaAtloni schreef op 13 november 2003 @ 08:31:
Ok bedankt voor de info!

Hoe zit het met de vervorming van een 4:3 uitzending naar beeldvullend. Hoe dik worden de hoofden en wat zijn de mogelijkheden.

verder graag typenummer!
De vervorming van een 4:3 uitzending naar het 16:9 is natuurlijk wel te zien. Wat ik dan vaak kies is de optie letterbox. Dan wordt er een klein stukje van het beeld afgehakt en is het wel mooi in perspectief. Dit wordt ook vaak gebruikt bij Palplus uitzendingen.

Het type heb ik achter mn tv vandaan moeten halen, waar ik moeilijk bij kom. Dit kon ik wel ff zien (weet niet of je dit zoekt):

MD-40232-S

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 23:46

x-man

Proud newbie!

(jarig!)
Mijn ouders hadden op mijn aandraden deze tv gekocht. Mijn moeder wilde al langer een 82 cm 100Hz tv maar die zijn allemaal rond de 1000 euro.

De tv is top met meer functies dan je nodig hebt. Niet supergoed, maar gewoon goed en dat voor die prijs. Gebruiksaanwijzing is duidelijk, vooral makkelijk voor digibeten als mijn ouders. Afstandbediening is overzichtelijk en logisch. Het beeld is scherp en zuiver, maar met hier en daar wat kartelrandjes, die je vooral goed ziet als je picture in picture doet. Maar het valt niet echt veel op.
En de drie jaar garantie die er op zit geeft ook een rustig gevoel.

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Ik heb dus een 55 cm tv daar gekocht vorig jaar.
op zich goede kwaliteit, alleen zie ik onderin het beeld 1 witte regel i.p.v. het beeld wat ie zou moeten weergeven....Is alleen vervelend bij kijken van DVD's(dan heb je die zwarte balken boven en onder).

Voor de rest een prima tv voor die 189 euro destijds.
Oh ja, de beeldbuizen schijnen door Samsung geleverd te worden...

x-man schreef op 13 november 2003 @ 22:33:
Mijn ouders hadden op mijn aandraden deze tv gekocht. Mijn moeder wilde al langer een 82 cm 100Hz tv maar die zijn allemaal rond de 1000 euro.

De tv is top met meer functies dan je nodig hebt. Niet supergoed, maar gewoon goed en dat voor die prijs. Gebruiksaanwijzing is duidelijk, vooral makkelijk voor digibeten als mijn ouders. Afstandbediening is overzichtelijk en logisch. Het beeld is scherp en zuiver, maar met hier en daar wat kartelrandjes, die je vooral goed ziet als je picture in picture doet. Maar het valt niet echt veel op.
En de drie jaar garantie die er op zit geeft ook een rustig gevoel.
De prijs is gewoon erg top goed en vooral wat je ervoor terug krijgt. De kartelrandjes zijn bij mij nauwelijks zichtbaar. Een beetje spelen met de instellingen maakt dit minder bij mij.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:14
Een Sony TV heeft daarom ook geen echte Sony buis.
Ga jij je mond ff heel snel spoelen. Sony maakt haar beeldbuizen zelf. Sterker nog, Trinitron is van Sony en alle Sony tv's zijn uitgerust met een Trinitron of WEGA Trinitron beeldbuis. Geen enkel ander merk gebruikt Sony beeldbuizen. Dit geld niet voor de zgn. Diamondtron beeldbuizen van Mitsubishi, die gebruikt iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wannapuf schreef op 13 november 2003 @ 23:56:
[...]

Ga jij je mond ff heel snel spoelen.
Dit had je natuurlijk ook wat netter kunnen zeggen, iedereen maakt fouten toch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67963

kennis van me heeft m gehaald...
en weer teruggebracht

:(

beeldbuis zat er scheef in, en allemaal groene vlekken op het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67963 schreef op 22 november 2003 @ 18:14:
kennis van me heeft m gehaald...
en weer teruggebracht

:(

beeldbuis zat er scheef in, en allemaal groene vlekken op het scherm
dat is spijtig, gelukkig doet die van mij het na een paar weken nog steeds even goed. Het ziet er superscherp uit en dat voor een super prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101501

Mid November dus ook zo'n TV voor mijn ouders gekocht.
En tot nu toe 2 probleempjes :
1) afstandbediening probleem, zoals eerder hierboven aangeven
2) oudjaars avond heeft de TV het begeven...... Ben nu al zo'n 25 minuutjes aan de lijn met de Nederlandse HelpDesk.

To be Cont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105640

Ik ben nu ook een poosje in het bezit van zo'n 82 cm Medion en ik moet zeggen dat ik het beeld niet meer dan redelijk vind. Volgens mij moet er met een beetje "tweaken" meer kwaliteit uit te halen zijn.
Nu heb ik begrepen dat de meeste moderne tv toestellen een verborgen service-menu hebben, dat geactiveerd kan worden door een code of toetscombinatie in geven op de afstandsbediening. Met dat service menu moeten dan zaken als focus, beeldhoogte, trapezium instelling, etc. ingesteld kunnen worden.
Ik heb me al suf ge-googled, maar voor de Medion (md-80232) heb ik zoiets niet kunnen vinden. Iemand enig idee of er zo'n code bestaat en wat ie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120190

*kickje
Heeft er iemand ervaring met die medion tv die ze nu bij de aldi hebben?
Weet er iemand ook of deze tv NTSC ondersteund, anders ga ik er morgen om :9~

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 120190 op 10-11-2004 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90555

Anoniem: 120190 schreef op 10 november 2004 @ 19:19:
*kickje
Heeft er iemand ervaring met die medion tv die ze nu bij de aldi hebben?
Weet er iemand ook of deze tv NTSC ondersteund, anders ga ik er morgen om :9~
vroeg ik mij ook af, blijkbaar dus wel, kijk anders ook ff in goedkope aldi en lidl topic... daar staat meer info enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Hiervoor hoef je dit topic niet te kicken hoor, kan gewoon bij: [rml]Goedkope aldi/lidl/bouwmarkt/etc AV aanbiedingen [ Deel 8][/rml] :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.