Ik heb in een access database een veld "emailschedule_date" deze is van het type Date/Time --> Short Date.
Vervolgens heb ik in ASP/VBScript een query:
In de database heb ik een record waar dit veld als waarde 5/11/2003 heeft, dat is dus vandaag.
Als ik vervolgens via ASP onderstaande Query uitvoer (variable zijn hier al geparsed):
Dat geeft hij geen recordset terug, dus geen resultaat, terwijl de DATUM in de database gewoon staat op 5/11/2003.
Als ik in de database er 11/5/2003 van maak werkt het wel.
Echter heb ik in de systeem instellingen het datum formaat als: d/M/yyyy
Ook als ik een datum heb die andersom niet kan, bijv: 13/12/2003 werkt het ook goed. Hij draait dus voor data voor de 13e de dag en maand om.
Iemand die kan helpen??

P.S: Het is ook altijd hetzelfde gelazer met Datum/tijd etc..
Vervolgens heb ik in ASP/VBScript een query:
ASP:
1
| Query = "SELECT * FROM emailschedule WHERE emailschedule_date = #" & Date() & "# AND emailschedule_timesection = " & runperiod & " AND emailschedule_status = 0" |
In de database heb ik een record waar dit veld als waarde 5/11/2003 heeft, dat is dus vandaag.
Als ik vervolgens via ASP onderstaande Query uitvoer (variable zijn hier al geparsed):
SQL:
1
| SELECT * FROM emailschedule WHERE emailschedule_date = #5/11/2003# AND emailschedule_timesection = 2 AND emailschedule_status = 0 |
Dat geeft hij geen recordset terug, dus geen resultaat, terwijl de DATUM in de database gewoon staat op 5/11/2003.
Als ik in de database er 11/5/2003 van maak werkt het wel.
Echter heb ik in de systeem instellingen het datum formaat als: d/M/yyyy
Ook als ik een datum heb die andersom niet kan, bijv: 13/12/2003 werkt het ook goed. Hij draait dus voor data voor de 13e de dag en maand om.
Iemand die kan helpen??
P.S: Het is ook altijd hetzelfde gelazer met Datum/tijd etc..