Maxtor OneTouch 7000 - FireWire vragen

Pagina: 1
Acties:

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:36
Ik ben van plan bovenstaande Maxtor aan te schaffen (de 250 Gb versie). Ik wil hem via FireWire aansluiten. Nu heb ik een SB Audigy MET FireWire ingang. Hierop heb ik nu mijn printer aangesloten. Kan ik de maxtor op de FireWire van m'n Audigy aansluiten en de printer weer op mijn Maxtor? Op de website van Maxtor staat nl. dat je tot 62 apparaten erop kan aansluiten....

Of is het verstandiger om een aparte FireWire kaart te kopen en zo ja, welk merk?

[ Voor 2% gewijzigd door MasterMaceMichu op 05-11-2003 13:43 . Reden: typo's ]

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-03 17:48

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Printer aangesloten op firewire ??? Heb ik nog nooit gezien :X :X

Denk dat je printer eerder op de usb aansluiting zit....
Dat zou betekenen dat je firewire aansluiting gewoon vrij is en dat je je maxtor er dus gewoon op kan aansluiten :)

De kick van Electric!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-03 18:00
even daargelaten of de printer een firewire aansluiting heeft:
• mijn Maxtor 5000XT (250GB, 5400rpm, oude versie) heeft twee firewire-poorten waarmee je de kabel kan doorlussen, ik denk dat dat met de nieuwe ook wel kan.

• als je printer ook twee firewire-poorten heeft kun je het ook eerst via de printer doen (ik raad het niet aan, want dan moet de printer ws. aanstaan om de data door te sturen terwijl de HD altijd aanstaat (bij mij iig.)

• een aparte firewire kaart kost tegenwoordig niks meer, merk maakt niet uit, maar ik geloof dat er wat problemen waren met een VIA-chip-firewire-kaart, zoek even in andere topics welke kaart je het beste kan nemen

• firewire is niet *supersnel* (USB 2.0 is nog langzamer) 7200rpm en 8MB cache zijn compleet overbodig als je er alleen maar films op zet. en zelfs voor spellen nauwelijks interessant.

mijn 5400rpm 2MB cache HD haalt via firewire op de eerste 3/4e van de schijf de maximale snelheid van ong. 35~40MB/s, pas daarna daalt de snelheid geleidelijk tot ~25MB/s omdat hij naar de binnenkant van de schijf gaat (kleinere omtrek, minder data per omwenteling) maar daar heeft nog nooit wat gestaan, dus ik haal altijd de maximale snelheid.
Bij jouw schijf zal hij dus niet sneller zijn, behalve dat laatste stuk dat ik nog nooit gebruikt heb. Alleen de accesstime zal lager zijn, want die is bij mij belabberd, maar dat komt ook door de firewire.
Dus als je een oude versie ruim goedkoper kan krijgen zou ik dat doen, want uiteindelijk gaat het bij dit geval alleen om opslagruimte

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• MasterMaceMichu
Ossenaar schreef op 06 november 2003 @ 01:14:
Printer aangesloten op firewire ??? Heb ik nog nooit gezien :X :X

Denk dat je printer eerder op de usb aansluiting zit....
Dat zou betekenen dat je firewire aansluiting gewoon vrij is en dat je je maxtor er dus gewoon op kan aansluiten :)
Dat je iets nog nooit gezien hebt, betekent nog niet dat het niet bestaat...... ;)
De printer is een Epson Stylus Photo 2100 en die heeft toch echt een FW poort EN een USB poort........

[ Voor 1% gewijzigd door MasterMaceMichu op 08-11-2003 00:42 . Reden: typos ]

• MasterMaceMichu
OnTracK schreef op 06 november 2003 @ 10:27:

• als je printer ook twee firewire-poorten heeft kun je het ook eerst via de printer doen (ik raad het niet aan, want dan moet de printer ws. aanstaan om de data door te sturen terwijl de HD altijd aanstaat (bij mij iig.)
Daarom wil ik er dus één die je WEL uit kunt zetten ==> de OneTouch
• firewire is niet *supersnel* (USB 2.0 is nog langzamer) 7200rpm en 8MB cache zijn compleet overbodig als je er alleen maar films op zet. en zelfs voor spellen nauwelijks interessant.
Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor datatransfer, waarbij er grote hoeveelheden data van mijn homepc naar mijn werk pc en andere remote pc's moet worden overgezet. Vanwege veiligheid zitten deze PC's buiten iedere vorm van netwerk. Regelmatig moet er echter zo'n 100-150 gig worden overgezet. Niet echt leuk met DVD-RW's :(

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-03 18:00
Communicator schreef op 06 november 2003 @ 21:04:
[...]

Daarom wil ik er dus één die je WEL uit kunt zetten ==> de OneTouch

[...]

Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor datatransfer, waarbij er grote hoeveelheden data van mijn homepc naar mijn werk pc en andere remote pc's moet worden overgezet. Vanwege veiligheid zitten deze PC's buiten iedere vorm van netwerk. Regelmatig moet er echter zo'n 100-150 gig worden overgezet. Niet echt leuk met DVD-RW's :(
Je moet mijn quotes natuurlijk niet uit hun verband gaan rukken, alhoewel ik ook een beetje onvolledig ben ;)

mijn 5000XT heeft óók een OneTouch knop, maar daarmee kan je hem niet uitzetten, alleen automatisch laten transferren. De HD *gaat simpelweg niet* uit als er stroom op staat, alleen als je je HD's automatisch laat docken en daarna je PC afsluit, maar zelfs dan staat hij nog aan, alleen draait hij niet meer.

in de tweede quote zeg ik dat firewire niet supersnel is, maar daarme bedoelde ik dat ik combinatie met dat stukje eronder: dat firewire niet snel genoeg is om 7200rpm 8MB cache tot zijn recht te laten komen omdat mijn 5400rpm 2MB cache dat al is.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• MasterMaceMichu
Tja....quoten is inderdaad een vak apart....... ;) Mea Culpa, Mea Culpa!

Wat ik wilde aangeven is dat de OneTouch 7000 een aan en uit knop heeft aan de achterkant.........

En wat betreft de snelheid: You are right! Maar ik wil nou eenmaal die 7000.......

Waar ik alleen nog mee zit is wat voor FireWire kaart ik moet nemen, vindt niet veel op de GOT search erover wat nuttig is.......

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik zou sowieso de Audigy poort er niet voor gebruiken. Gezien het -standaard- gezeik wat vrijwel iedereen er mee heeft als je er een iPod inprikt. En dat is tenslotte ook een FW HDD.

Ik heb hier de 200GB OneTouch op een simpel sitecom FireWire kaartje en daar zit ook mijn iPod op. Met beiden geen problemen en works like a charm. Heb verder een proggie 'mirrorfolder' geinstalleerd die als het nodig is enkele folders mirrort naar de OneTouch HD als backup.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Communicator schreef op 09 november 2003 @ 17:55:
Waar ik alleen nog mee zit is wat voor FireWire kaart ik moet nemen, vindt niet veel op de GOT search erover wat nuttig is.......
Gewoon de goedkoopste die je kunt vinden. Ik heb in mijn PCtjes een dynalink zitten, en daar nog nooit problemen mee gehad. Wat snelheid betreft scheelt het ook allemaal weinig, dus gewoon de simpelste pakken die je kunt vinden.

• MasterMaceMichu
O.K., thanx, yall........Zodra de prijs weer daalt ga ik hem halen......

• MasterMaceMichu
Jawel....ik heb hem binnen..."Dank u Sinterklaasje!!!!!"..Hij is heel mooi :9~
Gelijk alweer een vraag: Ik zit hier ff in het boekje te lezen (weet het: moet je niet doen, maar toch...) en daar staat in dat je eerst software moet installeren en hem daarna pas mag aansluiten en aanzetten......Maar moet ik dat dan op ELKE PC doen waarop ik hem wil gebruiken? Ik had altijd begrepen dat je simpelweg de firewire/usb aansloot, stroom erop en je bent in bedrijf......Of bedoelen ze hier de speciale Maxtor software voor back-up's ed. installeren, als je dat wilt gebruiken?????
Pagina: 1