[tft] hercules prophetview 920pro DVI

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ok na de laatste 2 tft topics doorgezocht te hebben, maak ik maar een aparte post (op die in het tft topic wordt niet gereageerd).

Ik heb op dit moment een 17" al718 nu ben ik hier wel blij mee, maar iemand koopt deze van mij over dus twijfel ik tussen de iiyama e431s of de hercules prophetview 920pro DVI http://europe.hercules.com/showpage.php?p=92&b=0&f=1
Afbeeldingslocatie: http://europe.hercules.com/images/products/92/secreen_920prodvi.gif

Nu heeft de iiyama een response van 16ms tegen de 20ms van hercules. Maar deze site (http://games.telenet.be/hardware.php?hardwareid=180) claimt weer op haar site:

"Vele fabrikanten willen natuurlijk een snelle refreshrate op de verpakking van hun scherm zetten en sommigen gebruiken daarbij enkele knap gevonden listen.
Eén daarvan zijn de schermen met een zogenaamde response tijd van 16ms. Deze hebben effectief reeds een response tijd van 16ms maar beschikken over een vrij beperkt kleurenpakket van 262.000 kleurtjes. Wanneer er een kleur moet worden weergegeven die niet in het palet zit zijn er 2 technieken die hiervoor nogal eens worden toegepast, een iets oudere techniek bestaat er in de 2 dichtstbij liggende kleuren gezocht, die worden dan afwisselend geprojecteerd, uiteraard gebeurd dat razend snel zodat het menselijk oog alsnog de juiste kleur ziet maar door dit constant afwisselen van kleuren moet je de effectieve responsetijd wel verdubbelen, oftewel: je scherm heeft plotseling maar een response tijd meer 32ms meer. Een ander segment schermen lost dit anders op en laat een aangepast voltage door de pixels stromen waardoor ze toch al aardig in de buurt komen van de standaard van 15.2 miljoen kleuren. Sommigen gaan zelfs nog een stapje verder en promoten hun product als volgt: response time 15/10. De onoplettende koper verwacht hier dat zijn scherm aan één van beide snelheden refresht maar niets is minder waar. Om te begrijpen waar dit wil op slaat moet je weten dat een TFT scherm steeds ontladen moet worden om daarna weer opgeladen te worden. En het is exact dat wat deze producten weergeven. De 15ms is de tijd nodig om te ontladen, het opladen gebeurd in 10ms, waardoor je uiteindelijk een 25ms scherm over houdt. "

Ik heb nog geen dvi kaart (geforce 4mx 440), maar ik wil eigenlijk een radeon 9800xt zodra deze iets goedkoper wordt, kan ik dan in de tussentijd wel gewoon een dvi monitor op deze gf4mx aansluiten?
De prijzen:

iiyama e431s (450)
prophetview 920 pro dvi (490)
prophetview 920 pro (430)

Volgens mij is de iiyama iets beter, maar ik vind het design van de hercules veel mooier, dus ben ik langs wat winkels gegaan, maar geen verkoopt de hercules ze hebben wel de non pro versie gehad, maar die presteerde niet zo goed. Dus moet ik hem sowiezo online bestellen (tenzij iemand een winkel in a'dam weet die hem verkoopt).

Dus mijn vraag heeft iemand ervaring met de hercules en is het verschil tussen wel dvi en geen dvi (op een high end kaart) 60 euro waard?

[ Voor 38% gewijzigd door StephaN900 op 05-11-2003 13:40 . Reden: spellingsfoutje ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
De responsetijden hangen ook van je contrast en brightness instellingen af. 2-3 weken geleden was op T.net een review in 1 van de nieuwsberichten met een test met 18/19"schermen waar dit uitgebreid beschreven werd.
Je moet je dus niet blind staren op die responsetijden.

Verder merk ik persoonlijk weinig verschil tussen DVI en non-DVI schermen. De echt kwaliteitverschillen zitten in de schermen zelf (bv tussen een A merk - B merk scherm).

Het enige nadel van Hercules lijkt mij de garantie. Het ontwerp is wel veel mooier dan die van Iiyama, maar daarvan weet je bijna zeker dat je altijd terug kan vallen op garantie. Bij Hercules moet je maar afwachten want als TFT schermen 'uit' zijn, dan wordt die produktgroep uit het assortiment gegooid.

Senile! Senile Oekaki

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:34
whaha, dus je wou zeggen dat garantie van illyama goed was?? laat me niet lachen... zoek voor de aardigheid eens op g0t... dan praat je wel anders... en er zit zoveel jaar garantie op een product van Hercules, en binnen die termijn MOETEN ze gewoon klaar staan...

Ik ga ook voor de 920PRO (of DVI) alleen heb dus gelijk maar ff een vraag...

Op de site van Hercules staat bij de gewone 920PRO ook dat er DVI input is :S
Waarom zou er dan een 920PRO DVI uitvoering zijn?? Klopt de site niet, of maakt t geen flikker uit?

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Ik heb een prophetview 920 zonder dvi op een geforce4ti kaartje en hij bevalt erg goed.
Superstrak beeld en verder geen omkijken naar.
Responsetijden zijn voor mij goed voor 3d games, maar dat is denk ik erg afhankelijk van het niveau waarop je speelt.

Who is John Galt?

• StephaN900
  • Niet online
Ik had mijn pro dvi online besteld, maar kreeg bericht terug dat het nog minstens een maand duurde voordat zij hem binnen zouden hebben. Ik heb nog geen zaak gevonden die de pro DVI verkoopt. Overigens ook niet die de normale pro verkoopt.
Dus het kan nog wel even duren, wel jammer want ik vind het een mooi design, maar ik ga nu dus voor de iiyama e431s. De normale versie heeft vanzelfsprekend geen dvi trouwens ;).

Verwijderd

StephaN schreef op 08 november 2003 @ 17:22:
Ik had mijn pro dvi online besteld, maar kreeg bericht terug dat het nog minstens een maand duurde voordat zij hem binnen zouden hebben. Ik heb nog geen zaak gevonden die de pro DVI verkoopt. Overigens ook niet die de normale pro verkoopt.
Dus het kan nog wel even duren, wel jammer want ik vind het een mooi design, maar ik ga nu dus voor de iiyama e431s. De normale versie heeft vanzelfsprekend geen dvi trouwens ;).
Maar de hercules is beter dus of niet ? en over dat van die winkel koop um dan op de hcc (als je er heen gaat anders is het ook niet echt een optie) maar www.sallandautomatisering.nl heeft ze wel geloof ik!

• DoingK
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024

DoingK

i just wanna be friends.......

Ik heb nog geen zaak gevonden die de pro DVI verkoopt. Overigens ook niet die de normale pro verkoopt.
bij alternate verkopen ze iig wel de non-dvi uitvoering, heb hem daar zelf ook besteld

edit:

8)7 oke, ik hem dus afgelopen zaterdag besteld, levering volgens site "direct leverbaar"
kreeg ik een mailtje dat de levering 2-5 dagen langer kon duren omdat de monitor nog niet binnen was
nu net @15.15 gebeld, omdat op de website nu "levertermijn onbekend" staat, krijg ik te horen dat de monitor 'misschien' de 28e binnenkomt, maar dat wisten ze niet zeker :?

heb nu dus maar een ander besteld, vind het een beetje zonde om een complete nieuwe computer zo lang te laten wachten omdat de monitor op een nog onbekend nader te bepalen tijdstip geleverd kan worden

ik denk ook dan dat het feit dat winkels deze monitor niet verkopen ligt aan Hercules zelf, omdat zij de levertijd van hun tft schermen niet kunnen garanderen (denk ik).

op zich wel jammer, want qua uiterlijk vind ik het toch best wel een mooie monitor

[ Voor 58% gewijzigd door DoingK op 19-11-2003 15:22 ]

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
.... ik ga nu dus voor de iiyama e431s.
Ik hoop dat je er nog 1 kan bemachtigen. In het TFT-gaming topic staat een berichtje van iiyama dat zegt dat er grote leverproblemen zijn en dat ze pas in januari weer wat voorraad verwachten.

• StephaN900
  • Niet online
Ik heb er nog 1 kunnen bemachtigen evenals een radeon 9700pro :D geen dode pixels overigens nu nog ergens een dvi kabel en dan ben ik weer helemaal happy.

Verwijderd

wat heb jij kunnen bemachtigen ? de hercules of de iiyama ?
zijn er mensen met de pro dvi vers. ?

• StephaN900
  • Niet online
iiyama geen hercules helaas...

Verwijderd

de hercules is vanaf morgen in de aanbieding bij de makro!!
477 euro's

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:57
de 920 pro of de normale 920?

Stop chasing the dream, you're already living it

Verwijderd

Qosmic schreef op 24 november 2003 @ 11:49:
de 920 pro of de normale 920?
pro >:)

• Qosmic
relaxed, dat wordt dus even naar de makro op en neer!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 12:56

jasjenl

Liab A Tymo

Wel vaag in de makro folder (zoals gebruikelijk...): er staat in de omschrijving '920 pro' maar er staat een afbeelding bij van de 920 pro DVI. Welke het nu in werkelijkheid is (wel of niet DVI uitvoering) valt daar weer eens niet duidelijk uit op te maken. Overigens is ie EUR 474,81 inclusief, niet 477.

Verwijderd

jasjenl schreef op 25 november 2003 @ 01:11:
Wel vaag in de makro folder (zoals gebruikelijk...): er staat in de omschrijving '920 pro' maar er staat een afbeelding bij van de 920 pro DVI. Welke het nu in werkelijkheid is (wel of niet DVI uitvoering) valt daar weer eens niet duidelijk uit op te maken. Overigens is ie EUR 474,81 inclusief, niet 477.
ik heb begrepen dat het de dvi is.. ben nu nog aant werk.. ga daarna plankgas naar de makro :D

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-08 14:50

DkF

_bas_ schreef op 06 november 2003 @ 12:10:
Verder merk ik persoonlijk weinig verschil tussen DVI en non-DVI schermen. De echt kwaliteitverschillen zitten in de schermen zelf (bv tussen een A merk - B merk scherm).
Dat ga je niet menen! 8)7

Je ziet bij aansluiten via de d-sub op echt wel verschil hoor!
Vooral ghosting, vooral bij witte vlakken met zwarte letters...
En de scherpte in het algemeen is bij d-sub minder...

Mijn ervaring ;)

Verwijderd

even om iedereen hier ook te waarschuwen bij de makro in delft is het NIET de dvi versie heelaas :'(

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

DkF schreef op 25 november 2003 @ 09:47:
[...]

Dat ga je niet menen! 8)7

Je ziet bij aansluiten via de d-sub op echt wel verschil hoor!
Vooral ghosting, vooral bij witte vlakken met zwarte letters...
En de scherpte in het algemeen is bij d-sub minder...

Mijn ervaring ;)
Ik denk dat die ervaringen zo sterk verschillen, omdat de kwaliteit van de filters van ieders videokaart enorm kunnen verschillen ...

Verwijderd

kga vanmiddag kijken bij de makro breda..
als ze daar ook de non-dvi versie hebben ga ik toch kijken op de hcc vrijdag

• Qosmic
Hmm.. ik ga vanmiddag naar de makro in a'dam.

Maar is het nou wel of niet de 920 pro mét DVI?

Ik heb de folder hier ook niet meer namelijk...

Verwijderd

Qosmic schreef op 25 november 2003 @ 13:15:
Hmm.. ik ga vanmiddag naar de makro in a'dam.

Maar is het nou wel of niet de 920 pro mét DVI?

Ik heb de folder hier ook niet meer namelijk...
plaatje is dvi
tekst staat gewoon 920 pro

Verwijderd

ja en bij de makro in delft is het gewoon de pro dus niet de dvi ik moet wachten tot de beurs ben ik bang volgens mij heeft helemaal niemand die pro dvi ik haat echt wachten grrrr... :X mochten ze hem wel hebben (de dvi vers.) bij anderen makro's hoor ik het graag maar dat lijkt me heel erg sterk.

• Qosmic
Rens, laat even weten of ze bij de makro in Breda wel de 920 pro mét DVI hebben

Verwijderd

Qosmic schreef op 25 november 2003 @ 14:33:
Rens, laat even weten of de bij de makro in Breda wel de 920 pro mét DVI hebben
Inderdaad, ook ik ben zeer geinteresseerd. :)

• NaZGuLL
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

Verwijderd

hmmm zou die nou echt zo veel beter zijn die dvi ??? 8)7

Verwijderd

heelaas :'(

alleen dvi-loze schermen @ de makro :'(
dan kijk ik vrijdag toch maar op de hcc.. maar kvind het wel kut om een tft op een beurs te kopen :|

Verwijderd

ja dat probleem heb ik dus ook inverband met garantie enzo ... het is dat die non dvi die nu bij de makro te koop is zo'n slechte review krijgt op tweakers anders had ik denk tog die non dvi gekocht ik heb ook echt het idee dat heel die dvi versie gewoon helemaal niet te koop is in nederland of nog niet in iedergeval

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 09:58:
ja dat probleem heb ik dus ook inverband met garantie enzo ... het is dat die non dvi die nu bij de makro te koop is zo'n slechte review krijgt op tweakers anders had ik denk tog die non dvi gekocht ik heb ook echt het idee dat heel die dvi versie gewoon helemaal niet te koop is in nederland of nog niet in iedergeval
de dvi versie in in nederland verkrijgbaar hoor zie pricewatch..

ik ga toch voor hcc denk ik :) in de stand ff aansluiten voor de pixels, en daarna heb ik de onsite garantie

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 14:43:
[...]

de dvi versie in in nederland verkrijgbaar hoor zie pricewatch..

ik ga toch voor hcc denk ik :) in de stand ff aansluiten voor de pixels, en daarna heb ik de onsite garantie
Ja tuurlijk :X maar niemand kan hem nog leveren... (bel ze maar) beetje bestellingen opsparen heet dat :r

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:34
Bartjuh schreef op 25 november 2003 @ 10:48:
[...]

Ik denk dat die ervaringen zo sterk verschillen, omdat de kwaliteit van de filters van ieders videokaart enorm kunnen verschillen ...
t is een tijdje geleden maar toch...

Bartjuh... Bij DVI word er geen gebruik gemaakt van een FILTER :O
Dat is juist het voordeel van DVI... Als je analoog beeld hebt, dan is de kwaliteit erg afhankelijk van het filter dat er gebruikt word op je videokaart...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Saeverix schreef op 05 december 2003 @ 10:33:
[...]

t is een tijdje geleden maar toch...

Bartjuh... Bij DVI word er geen gebruik gemaakt van een FILTER :O
Dat is juist het voordeel van DVI... Als je analoog beeld hebt, dan is de kwaliteit erg afhankelijk van het filter dat er gebruikt word op je videokaart...
Daar doelde ik juist op !

De één zegt ; "d-sub is veel minder scherp dan DVI bij mij" (= dus waarschijnlijke slechte filters op de videokaart (of eventueel slechte conversie op de monitor))
De ander zegt ; "Ik merk het verschil niet tussen d-sub en dvi in beeldkwaliteit" ( in dit geval zullen er dus aardig goede filters op de videokaart zitten!)

Verwijderd

Aloha, ik heb sinds 1 dag nu de Prophetview 920 Pro DVI, en hij is om te smullen.
Super strak beeld, super kleuren, met de response time helemaal GEEN last van ghosting.

Hijs 44 cm in doorsnede (het beeld alleen dan he) dus nog groter dan een 19" CRT
Hij oogt niet alleen super mooi, maar tis gewoon het beste scherm wat er is in mijn ogen. Heb er wel 490 ballen voor betaald, naja me vriendin dan ;) maar dat is ie zeker waard. Ik zal er iig jaren plezier van hebben.

En voor de mensen die het een keertje duidelijk willen horen, dit scherm heeft geeeeeeeen last van ghosting met Counter-Strike!!!!!!!!!

Ciao

(Owja, en 0 dooie pixels!!!!!!!!! HERCULES IS LIEV _/-\o_ )

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-08 19:55
[schopje]
Mag ik vragen waar je 'm besteld hebt of is er iemand die weet waar ze op dit moment te krijgen zijn? Geen enkele winkel (wel of niet in de Pricewatch) heeft ze op voorraad :/

[ Voor 27% gewijzigd door Drogo op 25-01-2004 15:46 ]

Pagina: 1