Ten eerste weet ik niet helemaal zeker of ik dit in de juiste topic plaats omdat er een vleugje NT en SA inzit.
Hier in het bedrijf hebben wij een network map waar, allemaal mappen instaan met dezelfde boomstructuur. Het enige wat elke keer anders is, is de map naam van de onderliggende map.
Nu heb ik dit proces doormiddel van het tooltje robocopy ge-automatiseerd. En wat daar toen heel belangrijk bij was, is dat hij de rechten mee kopieerd. Dit gebeurd door het volgende script:
Nu kreeg ik vandaag de klacht dat sommige rechten niet goed stonden bij de nieuwe mappen.
Heb wat dingen lopen testen en kwam er achter, dat het aan de rechten ligt. Heb de gebruikers groep van deze gebruiker heb ik alle rechten gegevens op de map waar alle nieuwe mappen in gekopieerd worden. (Volledig beheer.)
Heb ik ook aangepast op het bat bestand en robocopy file.
Zelfs nu werkt het niet. Het enige verschil is dat ik admin ben en alle rechten heb op het netwerk. En dat op de share zelf ik meer rechten heb.
Heb een screenshot gemaakt van het kopieeren, en zag toen deze melding:
ERROR 5 <0x00000005> Copying Security to Destination Directory "dir adres" Toegang geweigerd.
Dit had ik wel vervang, maar hoe kan ik het zo aanpassen dat ik hun alleen de rechten geef om die map te kopieeren MET rechten.
Schematisch overzicht:
|-te kopieren map met mappen boom (met voor ingestelde rechten)
|-batfile
P:\Jaar\map\-robocopy file
|-projectmappen.
Nu is het voormij best moeilijk om het goed uit te leggen zonder al te veel bedrijfsinformatie te vertellen.
Ik heb ondermeer gezocht op google en ms kb, maar kon niks vinden.
Wanneer er vragen zijn hoor ik het graag.
Hier in het bedrijf hebben wij een network map waar, allemaal mappen instaan met dezelfde boomstructuur. Het enige wat elke keer anders is, is de map naam van de onderliggende map.
Nu heb ik dit proces doormiddel van het tooltje robocopy ge-automatiseerd. En wat daar toen heel belangrijk bij was, is dat hij de rechten mee kopieerd. Dit gebeurd door het volgende script:
Ik had dit getest onder mijn eigennaam en werkte perfect. De gebruiker die dit nodig had heeft nu enige mappen hier mee aangemaakt.@echo off
cls
SET /P variable=Naam van het nieuwe project:
robocopy "0000 leeg project" "%variable%" /MIR /SECFIX
cls
Echo U kunt dit venster sluiten.
Nu kreeg ik vandaag de klacht dat sommige rechten niet goed stonden bij de nieuwe mappen.
Heb wat dingen lopen testen en kwam er achter, dat het aan de rechten ligt. Heb de gebruikers groep van deze gebruiker heb ik alle rechten gegevens op de map waar alle nieuwe mappen in gekopieerd worden. (Volledig beheer.)
Heb ik ook aangepast op het bat bestand en robocopy file.
Zelfs nu werkt het niet. Het enige verschil is dat ik admin ben en alle rechten heb op het netwerk. En dat op de share zelf ik meer rechten heb.
Heb een screenshot gemaakt van het kopieeren, en zag toen deze melding:
ERROR 5 <0x00000005> Copying Security to Destination Directory "dir adres" Toegang geweigerd.
Dit had ik wel vervang, maar hoe kan ik het zo aanpassen dat ik hun alleen de rechten geef om die map te kopieeren MET rechten.
Schematisch overzicht:
|-te kopieren map met mappen boom (met voor ingestelde rechten)
|-batfile
P:\Jaar\map\-robocopy file
|-projectmappen.
Nu is het voormij best moeilijk om het goed uit te leggen zonder al te veel bedrijfsinformatie te vertellen.
Ik heb ondermeer gezocht op google en ms kb, maar kon niks vinden.
Wanneer er vragen zijn hoor ik het graag.