[CSS / HTML] Float probleem

Pagina: 1
Acties:

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Ik heb een front page, waar aan de linkerkant nieuws staat, en aan de rechterkant wat andere zooi staat. De lengte van die nieuwsberichten kan korter zijn dan die float, en Moz/FB vinden dat niet leuk. Mozilla vindt dat de lengte van de div afhankelijk is van de niet-floatende text, terwijl IE bijvoorbeeld netjes de DIV uitrekt zodat ook de float er helemaal inpast. Iemand een idee wat ik fout doe? Of houden Moz en FB zich netjes aan wat er gerenderd zou moeten worden?

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Verwijderd

Hier kan ik geen chocolade van maken. Kun je wat duidelijker zijn en code posten?

• Grijze Vos
hmz, ik heb het al opgelost. Kreeg een ingeving ofzo :)

Hier is de url van de actieve website, http://gaming.pandemic.nl

Je ziet die twee helften.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
-------------------
|.................|
|.-------.-------.|
|.|.....|.|.....|.|
|.|.....|.|.....|.|
|.|.....|.|.....|.|
|.-------.|.....|.|
|.........|.....|.|
|.........-------.|
|.................|
-------------------

Een deel van die rechter box viel weg, omdat hij buiten de container div viel, terwijl overflow op visible (de default) stond. Mozilla trok de onderste lijn in dit tekeningetje omhoog, omdat hij de hoogte van het linkergedeelte, het niet floatende gedeelte, belangrijk vond voor het berekenen van de hoogte van de container div.

Een "overflow: auto" fixte echter het probleem, maar ik heb geen flauw idee waarom.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Xanthus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-07 12:45
Nog even hoe het normaal gedaan wordt :)

float elementen nemen officieel geen ruimte in, dus mozilla/fb deden het logisch :P Je had het waarschijnlijk kunnen oplossen door een spacer div eronder te zetten, met <div style="clear:both"></div>.

zie ook: http://www.cs.hmc.edu/~mbrubeck/clear-after/

[ Voor 16% gewijzigd door Xanthus op 05-11-2003 20:32 ]

• Grijze Vos
Ah, bedankt. Ik gokte al dat Moz het goed renderde. Ik had nog wat probleempjes ermee, dus die zijn nu alsnog opgelost. Erg fijn. :)