adsl snelheidsverhoging,welke test ?

Pagina: 1
Acties:

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
www.speedtest.nl zegt:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Nov 5 2003 om 12:56:03 UTC+0100)

Download : 98.2 KByte/sec
Upload : 31.9 KByte/sec
Connection : 575.0 Conn/min
Ping test Nederland : 15.0 ms

Maar Mordax ( http://www.mordax.nl ) zegt:
Download: 106.8
Upload: 31.9

Connection en pingtest kunnen niet uitgevoerd worden.
Natuurlijk geloof ik graag de meest optimistische snelheid..maar welke van de 2 moet ik nu geloven ?
Speedtest lag er vaak uit,en ligt misschien nu onder vuur van mensen die het ook proberen.
Ik heb mijn receive window al aangepast met dr tcp..ik zal verder tweaks eens doorzoeken,maar op deze manier kan ik niet betrouwbaar meten lijkt me.
Wie weet er nog een site..zodat ik een gemiddelde kan nemen ?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

't is toch vrij duidelijk te zien dat je al geupgrade bent lijkt me..

Zo geven ze allebei een upload van 31.9K/sec aan, en is 98K/sec een stuk meer dan de 80K/sec die je eerst kreeg.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Speedtest klopt idd niet meer, hij gaf bij mij eerst altijd ~82 kb/s maar nu nog maar iets van 60. Dat is dus de download, upload is wel ongeveer hetzelfde als altijd.
Je kunt denk ik gewoon de hoogste snelheid geloven, door wat voor oorzaak dan ook kan de snelheid lager lijken dan het hoort maar hoger iig niet.

• Nick39
  • Niet online
CyBeR schreef op 05 november 2003 @ 13:02:
't is toch vrij duidelijk te zien dat je al geupgrade bent lijkt me..

Zo geven ze allebei een upload van 31.9K/sec aan, en is 98K/sec een stuk meer dan de 80K/sec die je eerst kreeg.
Gaat me niet er om of ik wel of niet de upgrade heb gehad,maar welke van de 2 ik serieus moet nemen, of dat ik er een derde bij kan betrekken.
In het andere topic ( KPN ADSL Uploadsnelheidsverhoging ) lees ik via speedtest ook waardes varierend met de download rond de 106.
Ik ga meten, kom niet verder dan rond de 98 terwijl ik nog geen 1500 meter van de centrale zit.
Ik klooi wat met tweaks maar het blijft rond de 98.. tot ik me mordax herinner.
Daar zit ik zo rond de 106.... wat is dan betrouwbaar..en aan die 80 kwam ik volgens speedtest.nl ook nooit vroeger.
Focus ik mezelf niet een beetje op een verkeerde testsite ?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

je focust je uberhaupt teveel op testsites..

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-05 12:00
Mja, probeer eens met een ftp dl.xs4all.nl of gewoon de ftp van je provider, daar kun je in ieder geval je maximale download snelheid meten, en zelfs uploaden in /incoming ookal is het dan hidden, je weet je snelheid wel.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Nick39
  • Niet online
JvS schreef op 05 november 2003 @ 13:13:
je focust je uberhaupt teveel op testsites..
Wel ff onderbouwen he,want een moderator betrappen op offtopic gaan..dat zou toch een doodzonde zijn >:)

Maar ff serieus..het andere topic ging dicht,met de opmerking dat je over echte problemen wel een topic kan openen.
Ik probeer iets uit..en kom beduidend lager uit met download snelheid (ruim 8 kb/sec) dan anderen.
Dus ik probeer of ik zelf ergens die 8 kb/sec vandaan kan peuteren.
Maar vervolgens bemerk ik een verschil tussen beide sites.
Ik focus mezelf teveel op testsites, okay..maar hoe kom ik er dan wel achter wat de snelheid is en of de tweaks werken.
Dit is hetzelfde als 2 thermometers in me ehm je weetwel steken, volgens de ene ben ik onderkoeld,volgens de andere bijna overleden.. ik voel me niet lekker, maar ben ik nou onderkoeld of heb ik hoge koorts ? 8)7
@Sluuut
Dank je.. ik weet dat xs4all ergens een testbestand had staan van een bepaalde grootte..daarmee kon je het vrij exact meten.
Gevonden op: ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/10mb.bin snelheid ligt tussen 105 en 106 met een piekje 107,hiermee kan ik denk ik duidelijk zeggen dat speedtest.nl op dit moment ff de draad kwijt is.
Overigens, bij Mordax zijn ze nog niet ingesteld op de nieuwe snelheid, ik kan alleen fast adsl invullen nu als ik een status rapport wil sturen
Dank je.. ik weet dat xs4all ergens een testbestand had staan van een bepaalde grootte..daarmee kon je het vrij exact meten.
Overigens, bij Mordax zijn ze nog niet ingesteld op de nieuwe snelheid, ik kan alleen fast adsl invullen nu als ik een status rapport wil sturen :)

[ Voor 31% gewijzigd door Nick39 op 05-11-2003 13:38 ]

• Nick39
  • Niet online
sorry verkeerde knopje

[ Voor 98% gewijzigd door Nick39 op 05-11-2003 13:39 ]

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:31
Nick39 schreef op 05 november 2003 @ 13:23:
[...]

Wel ff onderbouwen he,want een moderator betrappen op offtopic gaan..dat zou toch een doodzonde zijn >:)

Maar ff serieus..het andere topic ging dicht,met de opmerking dat je over echte problemen wel een topic kan openen.
Ik probeer iets uit..en kom beduidend lager uit met download snelheid (ruim 8 kb/sec) dan anderen.
Dus ik probeer of ik zelf ergens die 8 kb/sec vandaan kan peuteren.
Maar vervolgens bemerk ik een verschil tussen beide sites.
Ik focus mezelf teveel op testsites, okay..maar hoe kom ik er dan wel achter wat de snelheid is en of de tweaks werken.
Dit is hetzelfde als 2 thermometers in me ehm je weetwel steken, volgens de ene ben ik onderkoeld,volgens de andere bijna overleden.. ik voel me niet lekker, maar ben ik nou onderkoeld of heb ik hoge koorts ? 8)7
@Sluuut
Overigens, bij Mordax zijn ze nog niet ingesteld op de nieuwe snelheid, ik kan alleen fast adsl invullen nu als ik een status rapport wil sturen :)
Ik denk dat je je download snelheid op de volgende manier wel redelijk kunt testen:
Installeer een bandbreedte meter progje zoals DU meter.
Ga naar tucows.nl (seleteer jouw provider).
FF zoeken op tucows naar een file van pak um beet 10MB en download deze.
Ik denk dat je hiermee een redelijk goed beeld krijg van je download snelheid.
PS schakel eventuele spy-ware/ instant messaging programma's uit om de test zo goed mogelijk uit te voeren.
Doe die nog maals met 2 andere files en trek het gemiddelde eruit

Taal fouten inbegrepen ;)

• Pimmuz
  • Laatst online: 18-05 15:08

Pimmuz

Roar

Probeer iets van microsoft te downloaden dat is vertrouwlijk en beste downloadservers van de wereld z'n beetje :)

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
klaasbram schreef op 05 november 2003 @ 13:38:
[...]

Ik denk dat je je download snelheid op de volgende manier wel redelijk kunt testen:
Installeer een bandbreedte meter progje zoals DU meter.
Ga naar tucows.nl (seleteer jouw provider).
wel even de dumeter stopwatch gebruiken he ;).
wget is trouwens ook een mooie manier om je verbinding vol te trekken, krijg je per paar % of kb, weet het niet meer, de gemiddelde snelheid daarover, en het totale gemiddelde.
Of: getright met parts.

Bedenk trouwens dat je voor een betrouwbare test je pc *net* gereboot moet hebben, meteen achter je modem moet hebben hangen, geen inet delen, geen progjes die inet gebruiken, en zelfs dan zal de waarde per keer verschillen omdat ook de omstandigheden aan de andere kant niet optimaal zijn.
newspro op newszilla.xs4all.nl met 4 download threads trekt je verbinding trouwens ook wel vol...

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 16:06

limit28

Loading.....

bij mij speedtest haal ik 120 KByte/sec en down 36 KBps
het lig eraan wanneer je test uitvoelt.
als je de test uitvoelt terwijl die adnere buurmensen van jou ook in die tijd downloaden dan wordt die centrale beetje belast dan meet je iets minder

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Jah speedtest is gewoon heel vaag mensen... Ik had gister getest en toen was mijn dl 180... het beste is om gewoon iets (groots) te downloaden en dan kun je het nauwkeurigst zien wat je dl is... althans dat vond ik dan het beste. Maar bij mij is het nu wel 110 kb/s en dat is de juiste snelheid.

Verwijderd

juaNto schreef op 05 november 2003 @ 17:10:
Probeer iets van microsoft te downloaden dat is vertrouwlijk en beste downloadservers van de wereld z'n beetje :)
Die draaien op Linux >:)

Maar even serieus ;) het valt mij op dat als ik 10 testen uitvoer bij speedtest.nl ik 10 verschillende test-resultaten krijg met verschillen die oplopen tot 300 kb p/s 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 15:52 ]

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
wees natuurlijk wel ff bij de les dat je down en UP van meer dingen afhankelijk is dan alleen een servertjuh of een progje.
reken het gewoon uit: aantal Kb/s (door ISP opgegeven) delen door 8 en dan - 10%. Dan heb je je download KB/s wat je echt *zou moeten kunnen* halen.
Al die speed tests zijn wel leuk maar je kan ze echt niet altijd vergelijken. Ze geven alleen een globaal beeld.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:24

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Als we ons nu even beseffen dat heel nederland met ADSL zit te wachten op die verhoging, en daarom constant zit te speedtesten, dan is het niet vreemd dat die waarden nogal gaan fluctueren. Haal inderdaad ergens een fors bestand vandaan en dan merk je het gauw genoeg.

Verwijderd

Welke theoretische snelheden moet ik halen

640/2048 delen door 8 kom ik uit op 80 en 250 maar in geen enkele test krijg ik dit uit, of moet ik door een hoger getal gaan delen omdat er meer controle bits zijn ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 18:07:
Welke theoretische snelheden moet ik halen

640/2048 delen door 8 kom ik uit op 80 en 250 maar in geen enkele test krijg ik dit uit, of moet ik door een hoger getal gaan delen omdat er meer controle bits zijn ?
Theoretisch is het 8 waar je door moet delen, maar als je het nu eens door 9,4 deelte komt het al meer in de buurt :)
Pagina: 1