20+ inch CRT gezocht voor maximaal €550

Pagina: 1
Acties:

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-07 09:58
Ik ben op zoek naar een crt monitor voor thuis gebruik. aangezien ik thuis af-en-toe ook een website wil maken, 4 megapixels foto's bewerk en ook regelmatig met director aan de slag ga, wil ik toch wel comfortabel & helder op 1600*1200 werken. Een andere wens die ik heb is dat de monitor een platte beeldbuis moet hebben.

Nou ben ik al zeker 2 weken de pricewatch en GoT aan het doorspitten en dat roept net zo veel vragen op dan als dat het beantwoord.
Ik was namelijk altijd eerst in de veronderstelling dat Illiyama een prima merk was. Nou zag ik ook dat die Illiyama monitoren in de pricewatch binnen mijn budget vallen, maar ik zag ook op GoT dat veel mensen hier absoluut slechte ervaringen mee hadden en het absoluut afraadde om een 21"/22" te kopen van Illiyama.
6 van de 10 hebben er problemen mee las ik.
Dus wat nu?
Ik zag ook een samsung 1100 DF monitor voor 460 euro die me redelijk oke lijkt.
pricewatch: Samsung Syncmaster 1100DF 21"
Iemand hier ervaringen mee?
Of kan iemand mij iets anders wat anders aanbevelen?

Natuurlijk wil ik het zo goedkoop mogelijk houden, maar die sony CPD-E530 21" en die phillips 202P40 22" die er tussen staan lijken me ook bijzonder verleidelijk.
Maar zijn die het verschil in geld waard? Ik bedoel als zo'n samsung een goed merk is en het verschil in kwaliteit nihil is waarom zou ik dan 100 euro meer moeten uitgeven?

Verwijderd

Ik zou zelf voor een nec/mitsubishi monitor gaan, deze maken gebruik van diamondtron beeldbuizen en de laatste series zijn heel erg mooi en helder qua kleur! Ik heb zelf ook net de DP2070 Besteld deze is wel 22" maar ze hebben ook kleinere....

Volgens mij komen deze wel in de buurt van jou budget... hangt van type af... zolang deze maar diamondtron is.

Zie ook deze review: http://www.tech-pc.co.uk/fe2111sb.php

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 08:25
Dennis013 schreef op 05 november 2003 @ 12:51:
Ik was namelijk altijd eerst in de veronderstelling dat Illiyama een prima merk was. Nou zag ik ook dat die Illiyama monitoren in de pricewatch binnen mijn budget vallen, maar ik zag ook op GoT dat veel mensen hier absoluut slechte ervaringen mee hadden en het absoluut afraadde om een 21"/22" te kopen van Illiyama.
Ik heb zelf de Iiyama 22" 202DT en ben daar zeer tevreden over. Zo teveden dat ik binnenkort de opvolger (204DT) ook wil kopen voor mijn dual monitor setup. Maar dit terzijde :)

Deze Iiyama heb je trouwens ook niet voor 550 euro ... Er zit binnen de monitoren van Iiyama een hoop prijs- en kwaliteitsverschil. Je moet niet denken dat je voor een dubbeltje op de eerste rang zit.

Een collega van me heeft sinds kort de Philips Brilliance 109P en is daar zeer over te spreken. 1600x1200 op 85Hz is zeer goed mogelijk. En dat voor nog geen 200 euro.

-

• Dennis013
ja maar die philips heeft geen platte beeldbuis, toch?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dennis013 schreef op 05 november 2003 @ 13:30:
ja maar die philips heeft geen platte beeldbuis, toch?
De nieuwe Brilliance hebben platte beeldbuis :)

C:\>_

• Dennis013
Dus wat is nou wijsheid.
Die phillips of die NEC/Mitsubishi DP2070 uit de review. Die laatste lijkt me wel wat namelijk!
De prijs is ook zeker redelijk $548.50 staat er in de review uit april, maar 200 euro is natuurlijk helemaal geen geld!
Jammer dat ik beide modellen niet werkend kan zien ergens :(

---
edit
ik zie dat die phillips een 19" is.....
Ik denk dat ik voor die Mitsubishi ga!

[ Voor 14% gewijzigd door Dennis013 op 05-11-2003 13:47 ]

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Ik heb hier een 22" Iiyama HM204DT (514Pro) en ben zeer tevreden over deze monitor (deze monitor verving mijn oude Iiyama 21") zeker gezien de uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.

Photoshop, games, office, maakt niet uit wat, het beeld is perfect.

Ik draai 1600X1200 120 hertz, op mijn Sappire Radeon 9500.

De reparatie van Iiayma monitoren (die ze uitbesteden) schijnt wel niet echt okay te zijn. Tevens heeft Iiyama ook budget monitor die je, net zoals elke andere budget monitor, niet moet gebruiken voor dagelijks gebruik.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• Dennis013
en wat heb jij voor die monitor betaald?

Verwijderd

Let wel: die review is van de FE2111SB-BK (NEC) en die ik besteld heb is een 22" DP2070 heeft nog betere refresh rates.... Maar die FE2111SB-BK is al zeer goed! zeker voor jou doeleinden...

Verwijderd

NEC MultiSync FE2111SB 22" € 585,- in de pricewatch.....

Verwijderd

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/340

Het is wel mogelijk dus.
Overigens doet Iiyama de reparaties wel weer zelf meen ik. En geloof niet alles wat je leest over Iiyama, ik moet de eerste slechte monitor van hun nog tegenkomen. (heb zelf een Pro512)

• Dennis013
Maarja... ik heb veel goede en slechte verhalen gehoort over iyama, dus ik kan er weinig mee...

Ik denk dat ik morgen die NEC ga bestellen of ik moet nog een sterk argument horen voor een andere monitor 8)
Pagina: 1