authenticatie casema

Pagina: 1
Acties:

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-08 11:14
Mensen,

Het zal waarschijnlijk een stomme vraag zijn, maar ik kan het niet vinden.
Niet op de casema site, en ook niet dmv GoT search.

Ik wil weten hoe casema hun klanten authenticeert.
Gaat dit dmv hostname (ala @home)
of gaat dit dmv mac-adres van de netwerk kaart?

Waarom ik dit vraag, ik moet voor een werknemer van ons thuis kabel-inet aansluiten.

Nu wil ik dit wireless doen ivm de afstand van de pc tot aan de hoofdaansluiting van de TV.

Nu weet ik dat je bij alle wireless routers hostname's kunt veranderen, maar mac adressen klonen gaat volgens mij niet altijd goed.

ik wil deze router aanschaffen http://www.linksys.com/pr...?grid=33&scid=35&prid=544

gaat dit werken?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:14

AMDFreak

Intel is zo..

Erh, wat voor modem krijg je? Com21 of die Moterola?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• Grolsch
AMDFreak schreef op 05 november 2003 @ 14:22:
Erh, wat voor modem krijg je? Com21 of die Moterola?
geen flauw idee, ik heb het middelste abbo besteld. die van 32.95 per maand

volgens de site kunnen er 3 modems zijn, namelijk eurodocsis, com21 en demos-modems

zit hier verschil in dan?

[ Voor 20% gewijzigd door Grolsch op 05-11-2003 16:01 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Casema levert bij mijn weten alleen nog maar dat eurodocsis modem uit (motorola surfboard dus). Dat ding werkt met een l2tp verbinding (VPN), en dat zal je wireless router dan moeten ondersteunen. Loopt hier ook een topic over als ik me niet vergis.
Overigens schijnt Com21 failliet te zijn...dus dat zal dan wel de reden zijn dat er alleen nog maar motorola's uitgeleverd worden

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Grolsch
The_Eagle schreef op 05 november 2003 @ 16:05:
Casema levert bij mijn weten alleen nog maar dat eurodocsis modem uit (motorola surfboard dus). Dat ding werkt met een l2tp verbinding (VPN), en dat zal je wireless router dan moeten ondersteunen. Loopt hier ook een topic over als ik me niet vergis.
Overigens schijnt Com21 failliet te zijn...dus dat zal dan wel de reden zijn dat er alleen nog maar motorola's uitgeleverd worden
misschien kun jij dit topic vinden? ik niet, en ik kan het me ook niet herinneren.

maar zoals bovenstaande wireless router het ondersteunen?

ik zie dat hij aan pptp en l2tp pass through doet, maar dat is niet voldoende lijkt me zo?

• Luno
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-06-2025
Casema/Wanado gebruikt nu bij nieuwe aansluitingen Motorola modem met L2Tp protocol. Zelf promoten ze Sitecom, en die hebben ze ook geholpen met beta testen.

Zonder wireless: Sitecom DC202 (heb ik zelf en werkt goed). De versie met wireless erbij is dacht ik de WL18. Zie sitecom site.

Draytek heeft ook routers de Vigor 2200E doet het met L2TP en Caseme en er is een variant (2300? of 2200WE?). Ik heb er zelf geen ervaring mee

Suc6 Luno

• Grolsch
okay, ik zoek dus een wireless router welke l2tp ondersteund.

De linksys kan dit volgens mij niet. In de specs:

ftp://ftp.linksys.com/pdf/befw11s4_v4_ug.pdf

op pagina 16 staat dat ze de volgende 5 verbindingen ondersteunen:

DHCP, PPPoE, static ip adres, RAS en PPTP, maar dus geen L2tp, ik ga ff zoeken welke dat wel kunnen.

ik zoek verder

ik kan dus geen een wireless router vinden die dat ondersteund, en de site van sitecom werkt niet.... ligt het nou aan mij?

[ Voor 15% gewijzigd door Grolsch op 06-11-2003 10:31 ]

• Grolsch
ik heb een vigor 2200E besteld, en een linksys wireless access point + een wireless pci kaartje.

Tkost wel een paar knaken, maar dan weet je zeker dat het werkt.

Toch bedankt voor de moeite!

Pagina: 1