Hoi,
Ik heb gezocht of ik dit onderwerp eerder was beschreven, maar helaas.
Mijn probleem is als volgt:
Ik heb 2 tabellen.
1. tab_klanten
2. tab_reparaties
In tabel 1 staat het klant nummer en de rest van de klant gegevens.
In tabel 2 staan alle reparatie gegevens die worden ingevuld adh een invul formulier. In deze tabel staat o.a. het veld "call nummer".
Hierin ligt mijn probleem.
Wat ik wil is als volgt:
Ik wil dat het call nummer automatisch wordt gegenereerd adh van de klant nummer (bijv. 10133). Verder moet het call nummer een opvolgend nummer hebben (bijv. 001, 002, 003 etc). Om het verhaal af te maken moet er ook een vast gegeven bij staan (RP).
Een call nummer komt er dus uiteindelijk zo uit te zien: RP10133001
Het is de bedoeling dat wanneer ik in het formulier een klant selecteer (die hij uit tab_klant haalt) hij automatisch dat nummer dus genereerd.
Het moet te doen zijn. Alleen ik heb geen idee hoe. Misschien vba of sql. Maar dat beheers ik niet echt.
Weet iemand hoe ik over dit "drempeltje" kan stappen?
Ik heb gezocht of ik dit onderwerp eerder was beschreven, maar helaas.
Mijn probleem is als volgt:
Ik heb 2 tabellen.
1. tab_klanten
2. tab_reparaties
In tabel 1 staat het klant nummer en de rest van de klant gegevens.
In tabel 2 staan alle reparatie gegevens die worden ingevuld adh een invul formulier. In deze tabel staat o.a. het veld "call nummer".
Hierin ligt mijn probleem.
Wat ik wil is als volgt:
Ik wil dat het call nummer automatisch wordt gegenereerd adh van de klant nummer (bijv. 10133). Verder moet het call nummer een opvolgend nummer hebben (bijv. 001, 002, 003 etc). Om het verhaal af te maken moet er ook een vast gegeven bij staan (RP).
Een call nummer komt er dus uiteindelijk zo uit te zien: RP10133001
Het is de bedoeling dat wanneer ik in het formulier een klant selecteer (die hij uit tab_klant haalt) hij automatisch dat nummer dus genereerd.
Het moet te doen zijn. Alleen ik heb geen idee hoe. Misschien vba of sql. Maar dat beheers ik niet echt.
Weet iemand hoe ik over dit "drempeltje" kan stappen?