Toon posts:

[Debian] Installatie Gnome 2.4

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al wat gezocht hier en op google. Ben er wel achtergekomen dat je Gnome 2.4 kan installeren via Gargnome. Toch doe ik het liever via apt-get. Ik gebruik Woody 3.0 dus hij zit niet standaard in de apt-get. Volgens mij moet ik dan me sourcelist aanpassen en een ftp toevoegen die een gnome 2.4 packeges voor me heeft. Ik kan alleen nergens ze een ftp vinden en ik weet ook niet hoe ik dan precies verder moet apt-getten.

Als iemand misschien wel ergens een how-to heeft gevonden. Of mij kan vertellen hoe ik dit het beste kan aanpakken dan ben ik diegene erg dankbaar. _/-\o_

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:25
Denk niet dat je snel Gnome 2.4 zult vinden voor Woody.
Ik heb een tijd geleden zelf backports gemaakt uit unstable weg, maar dat was tegen XFree86 4.3.0. Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat zowat alleen mijn libc6 nog woody was, dus heb ik maar een dist-upgrade naar unstable gedaan :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het dus met Gargnome moeten doen?
Of een dist upgrade naar sid? Want ik geloof dat bij die dist apt-get install gnome gnome 2.4 installeerd?
Ik zou alleen niet weten hoe een dist upgrade werkt. Maar ik vrees dat het antwoord daarop RTFM is, of is er iemand die me het even snel kan uitleggen :X

• tech-no-logical
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04 14:10
garnome is een goede optie. ik heb 't zelf al tijden lang draaien onder testing. hou er wel rekening mee dat het :
- lang duurt (als je een langzame machine hebt)
- diskspace vreet (1.3 Gb install, >5Gb source-tree)
- er compile-errors zullen optreden waar je omheen moet werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja daarom gebruik ik liever geen Gargnome. Ik heb niet al teveel diskspace, hou niet zo van die oneindige compileerrors(ben daar gewoon nog niet zo bekent in) en heb eigenlijk ook niet zoveel zin om er zo lang op te wachten. :O (lui ik weet het }) )

Ik denk dat ik dist-upgrade maar eens ga proberen. idd bedankt voor jullie raad.

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
www.apt-get.org is altijd handig bij het zoeken naar zulke dingen. De sources die er bij staan hoef je enkel aan je sources.list toe te voegen en je kan ze downloaden met apt-get.
Let wel op dat je mogelijk problemen krijgt wanneer gnome 2.4 in de officielle repository komt. Je hebt kans dan je dan met wat chirurgische ingrepen wat pakketen moet forceren of 'downgraden' (omdat de uiteindelijk pakekt namen heel goed hetzelfde kunnen zjin als de tijdelijke pakketnamen).

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Inderdaad, even zelf zoeken is geen schande hoor :o

Kijk eens de NOS policy - updated 01/04/03 goed door, om te zien wat we wel van een topicstart verwachten..

Slotje dus..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.