[word] Text over een plaatje heen, waar je ook wilt?

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
hi, ik voel me nogal noobie, maar zo'n word koning ben ik gewoon niet,

Ik wil in word text op een plaatje plakken maar niet gebonden aan waar word normaal woorden zet, dus in het stramien van de regels ofzo, ik wil text kunnen neerzetten waar ik ook wil. Nou heb je zoiets dat heet "textvak" maar het vervelende is dat die altijd wit is, als ik hem nou doorzichtig kon maken, maar dat kan niet, en ik moet alleen letters hebben, geen vak er omheen ofzo. Word gek hier kan het gewoon niet met word ofzo?

[ Voor 3% gewijzigd door maratropa op 05-11-2003 11:31 ]

specs

Verwijderd

Rechtsklikken op het tekstvak -> kiezen voor tekstvak opmaken.
Kleur: geen kleur, lijn: geen lijn. Dan heb je 'em 'transparant'. Daarna doe je wat met grootte en indeling -> advanced en je bent klaar :)
Succes!

Verwijderd

je kan natuurlijk ook de werkbalk figuur nemen, en dan via het hondje :) de tekstomloop op transparant zetten.

Heb je deze werkbalk niet ? Dan is het rechtermuisknop op plaatje en dan werkbal figuur weergeven.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 11:37 . Reden: typo ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Tekstvak kan gewoon doorzichtig en zonder lijntje, zie rechtermuisknop. Maar plaatje kan ook gewoon zweven: r.muisknop -> format picture -> layout :) Of ook goed: de Picture knoppenbalk aanzetten en "op het hondje" klikken.
Je zegt niets over versies of talen, maar dit is dus in Wd2k UK, maar de eerdere en latere doen het ook zo

edit:

Het zou verbooooden moeten worden, die mensen die sneller reageren dan ik :+

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 05-11-2003 11:39 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• maratropa
  • Niet online
helden!
ja als je het hondje gebruikt om het plaatje naar achter te bewegen dan kan ik nog niet text neerzetten waar ik wil, en dat kan met een textvak wel. Al lijkt ook het textvak enigzins te "snappen", kan ik dit uitzetten? Dus dat je echt op de pixel bepaald waar hij naar toe moet?

specs

Verwijderd

Wat wil je precies uitzetten? Je kunt wel de positie van het tekstvak exact bepalen door bij tabblad indeling op geavanceerd te klikken; of bedoel je dat niet :?

(als je daar ipv cm px invult, rekent-ie zelf de cm wel uit)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 11:46 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
als je eenmaal een mooi transparant tekstvak hebt kun je de letters goedzetten en vervolgens het teksvak pixeltje bij pixeltje verslepen. een handiger methode is er bij mijn weten niet, word is niet zo sterk met plaatjes en tekst combineren :)

• maratropa
  • Niet online
als ik het texvak dus sleep dan verschuift ie met "tikjes" dus niet continu en vloeiend, maar op intervallen. Dus kan ik hem niet tussen 2 posities in krijgen.

edit, hoe versleep je het textvakje dan pixel voor pixel?

[ Voor 20% gewijzigd door maratropa op 05-11-2003 12:07 ]

specs

Verwijderd

Je moet dan in je werkbalk tekenen (als je die nog niet aan hebt staan: Beeld -> Werkbalken -> Tekenen) op het knopje Tekenen klikken. Daarin staat een optie Raster... Klik hierop en zet het eerste vinkje in het venstertje uit... Nu kun je alles op de pixel verslepen...

• maratropa
  • Niet online
Jaaaa jullie zijn allemaal mijn beste vriendjes!

specs

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Of makkelijker: alt inhouden als je sleept :)

Klefheid alom :D

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Of ctrl als je verplaatst met de pijltjestoetsen... :P
Pagina: 1