IE - Traag na installatie van Office 2003

Pagina: 1
Acties:

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:12
Na de installatie van Office 2003 Pro ( legale versie ) heb ik het volgende probleem :

- Ik start IE op
- IE zegt "Website found" en geeft dan het IP address weer.
- Dan zegt hij "Downloading from site www.tweakers.net" en daar blijft hij wel een minuut of twee op hangen.

Ik heb het forum al doorgezocht op de volgende strings : 'IE Traag' - Internet Explorer Traag - Office 2003 IE Traag

levert veel hits op , maar geen bruikbare antwoorden.

Wat heb ik al gedaan :

- Services disabled die ik niet van doen heb
- Safe mode with networking : dan werkt het goed
- HKEY_LOCAL_MACHINE -> Software -> Microsoft -> Windows -> CurrentVersion -> Run en daar alles uitgehaald dat mij overbodig leek.
- Ad-Aware gedraaid.
- Alle Processes terminated
- Virusscanner gedisabled
- IE de "Check third party browser add-ins" gedisabled
- Windows XP SP1a opnieuw geinstalleerd

DNS kan het niet zijn, want daar is niets aan veranderd zowel op mijn W2K domain niet en op het werk.
Netwerkkaart ook niet : Zowel als ik geconecteerd ben op de interne, PCMCIA of interne WiFi kaart het blijft hetzelfde.

Ik ben nu echt ten einde raad!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Probeert hij opeens de proxy instellingen automatisch misschien te detecteren. Dus dat er toch daarin iets gewijzigd is ? Misschien is het ook wel toeval dat je verbinding traag is. Heb je het al op een andere pc geprobeerd?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 11:39 ]

• tc982
Proxy staat af - automaticly discover ook.

Ik heb het inderdaad al op andere pc's geprobeerd en zelfs op andere locaties werk en thuis.

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Heb je dit probleem ook bij andere browsers?

• tc982
Heb geen andere browsers geinstalleerd en is ook niet de bedoeling.

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
tc982 schreef op 05 november 2003 @ 12:22:
Heb geen andere browsers geinstalleerd en is ook niet de bedoeling.
Nee, maar dan kan je wel achterhalen waar de oorzaak mogelijk zit. Mozilla Firebird kan je bvb proberen zonder te installeren: ftp://ftp.mozilla.org/pub...llaFirebird-0.7-win32.zip

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
tc982 schreef op 05 november 2003 @ 11:29:
Na de installatie van Office 2003 Pro ( legale versie ) heb ik het volgende probleem :

- Ik start IE op
- IE zegt "Website found" en geeft dan het IP address weer.
- Dan zegt hij "Downloading from site www.tweakers.net" en daar blijft hij wel een minuut of twee op hangen.

--knip--
Hmm, dit had ik ook bij mijn nieuwe laptop nadat ik een zooi software had geinstalleerd, waaronder ook Office 2003, maar ook nog Visual Studio.Net 2003, dus ik wist niet zeker welke applicatie voor dit probleem zorgde. Ik heb dit bij mij opgelost door IE opnieuw te laten installeren. Ik weet echter niet meer wat ik precies gedaan heb om IE opnieuw te installeren. Volgens mij heb ik een registry waarde aangepast waardoor ik de setup van IE6 kon uitvoeren. Misschien dat je hierop kan zoeken met google met termen als Reinstall IE XP

[ Voor 34% gewijzigd door barber op 05-11-2003 12:41 ]

• tc982
Hmm, dit had ik ook bij mijn nieuwe laptop nadat ik een zooi software had geinstalleerd, waaronder ook Office 2003, maar ook nog Visual Studio.Net 2003, dus ik wist niet zeker welke applicatie voor dit probleem zorgde. Ik heb dit bij mij opgelost door IE opnieuw te laten installeren. Ik weet echter niet meer wat ik precies gedaan heb om IE opnieuw te installeren. Volgens mij heb ik een registry waarde aangepast waardoor ik de setup van IE6 kon uitvoeren. Misschien dat je hierop kan zoeken met google met termen als Reinstall IE XP
Thx. Did the trick.

Heb de eerste hit van Google geprobeerd en werkte perfect!

Modje, je mag het sluiten

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
tc982 schreef op 05 november 2003 @ 13:37:
[...]

Thx. Did the trick.

Heb de eerste hit van Google geprobeerd en werkte perfect!

Modje, je mag het sluiten
mooi ik had hetzelfde probleem en het deed voor mij ook de trick.

code:
1
rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 c:\windows\inf\ie.inf

(dat is dus de regel om i.e. te herinstallen in xp)

misschien leuk voor de faq.

[ Voor 12% gewijzigd door smvs op 19-11-2003 00:24 ]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik wou nog even melden dat dit probleem nogal vaak voorkomt met winxp + of 2003. ik had het op mijn eigen pc met brakke windows, maar ik heb het ook op nieuwe pc's met een compleet verse windows. het i.e. reinstalle regeltje lost het steeds op.

er is misschien een mogelijkheid dat het probleem zich allen voordoet bij de prachtige illegale versie die ik gebruik. (die heel veel mensen gaan gebruiken natuurlijk)

[ Voor 27% gewijzigd door smvs op 30-11-2003 18:24 ]

• tc982
Misschien gemakkelijk voor andere tweakers, dan moeten ze niet meer verder zoeken :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

smvs schreef op 18 november 2003 @ 21:54:
misschien leuk voor de faq.
offtopic:
oeh, misschien wel ja. Dan moet ik (maar ik houdt me aanbevolen O-) ) trouwens nog wel even uitvogelen of dat voor alle OSsen geldt, de methode van technet is namelijk wat bewerkelijker :P

edit:

Ik neem het mee met de volgende update

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 29-11-2003 17:49 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1