Toon posts:

HD pin te repareren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had gister op een p4 pc een HD als slave geinstaleerd. Ik had toen Windows 98 erop gezet, en weer terug in de andere Computer gezet. Maar de HD begon erg te stinken! En toenet zag ik dat een HDpin zwart was. Hier wat webcam pic's Scan's:
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~dabombe/hdpinklein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~dabombe/hdklein.jpg
grote versie's:
http://home.deds.nl/~dabombe/hdgroot.jpg
http://home.deds.nl/~dabombe/hdpinggroot.jpg
De HD komt uit een p1 75 Mhz, Die ik als printserver wil gaan gebruiken. Ik denk dat de HD nu wel dood is, Maar Misschien is ie toch nog te repareren?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 11:38 . Reden: betere pic's! ]

Verwijderd

Hoe komt ie nu precies zo zwart? Verkeerd aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
nee hoor!, na mijn weten niet. Op een ander forum zeiden ze dat je hem beter wegkon gooien :D dus ik denk dat ik hem naar de stort breng.

>>Case Closed?

• erwinb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-02 12:58

erwinb

Probeert iets secure te doen

Neen,
Gewoon met een stukje schuurpapier schoonmaken. :)
Als het niet zwart is geworden door sluiting doet i het daarna echt wel weer.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mijn pa is het Kortsluiting. Dus ik vrees het ergste...

Verwijderd

Kijk eens in je handleiding/specs waar die pin van is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen handleiding van die HD.
Op deze foto zie je dat hij wel ergens naar toe loopt:
http://home.deds.nl/~dabombe/hdpinggroot.jpg

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03 11:26
Maar de HD begon erg te stinken<<<<<<<<<<<<<<<zei hij , dus zal het wel kortsluiting zijn

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

is dat niet je master/slave/cable select dingetje? Kun je hem niet gewoon op een andere setting zetten???

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:33

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Idd das gewoon je master slave ding

Had je er helemaal geen jumper op of wel...

Schoonkrabben jumper er goed op en nog een keer proberen zou ik zeggen.

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
tweakduke schreef op 06 november 2003 @ 19:13:
Idd das gewoon je master slave ding

Had je er helemaal geen jumper op of wel...

Schoonkrabben jumper er goed op en nog een keer proberen zou ik zeggen.
nee hoor, de master/slave zit er op de foto rechts van, Daar staat C/S in een vakje.

/edit, Ik heb even het proberen schoon te krabben. Maar die pin is zo zacht, Dat je hem helemaal verbuigt. Ik krijg er ook niet dat pinnetje voor master/slave erop. Hij is dus dikker geworden ed.

/edit2,

Ik heb de hd aangesloten op de pc, De HD spint op,Hij vind de HD, (geeft aan dat het een conner HD is)
Maar dan gebeurd er niks. Hij start Windows 98 niet op!.
De pc heeft geen cdrom drive, dus ik kan W98 niet via die computer instaleren. Moet ik hem nog een keer formateren? Maar ik ben bang dat deze (p4) pc dan ook kapot gaat O-) En dat mag natuurlijkniet ;).
any one tips?
mijn pa heeft btw windows 95 op diskettes. is dat wat?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 09:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 09:43:
[...]

nee hoor, de master/slave zit er op de foto rechts van, Daar staat C/S in een vakje.

/edit, Ik heb even het proberen schoon te krabben. Maar die pin is zo zacht, Dat je hem helemaal verbuigt. Ik krijg er ook niet dat pinnetje voor master/slave erop. Hij is dus dikker geworden ed.
Voorzichtig met een schuurpapiertje lukt meestal wel, anders klein tangetje pakken waarmee je hem helemaal vast kunt pakken, en gewoon een beetje schrapen :)
/edit2,
Moet ik hem nog een keer formateren? Maar ik ben bang dat deze (p4) pc dan ook kapot gaat O-) En dat mag natuurlijkniet ;).
any one tips?
mijn pa heeft btw windows 95 op diskettes. is dat wat?
Als ik jou was zou ik er dan maar lekker win95 opzetten, en kijken of dat werkt. Zo'n pin wordt alleen maar zwart bij kortsluiting, dus ergens is er iig iets niet helemaal lekker gegaan. Vertrouwen zou ik die schijf dus niet, en ik zou hem daarom ook niet in een andere PC uitproberen.

(als je er trouwens win98 op wilt zetten, kun je toch ook ff snel je CDROM drive overzetten ? Mocht die kapot gaan om de een of andere reden heb je iig niet gelijk een kapotte PC)

• erwinb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-02 12:58

erwinb

Probeert iets secure te doen

Een minder nette oplossing is de vuilnisbak!
Een vervangende harddisk (1Gig) kost een eurotje of 10.

• scorpio
Ook mijn idee :)

Kan meer kapot maken en dat is die €10,- niet waard.
Dan gaf ik die ook liever uit aan een "nieuwe "

Just my 2 cents

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Wat heb je op die pin aangesloten?
Want je voeding en IDE kabel connectors zitten aan de onderkant... Of heb je hem met die pins tegen je kast aangelegd? Want dan kun je m afschrijven, die pin zal dan wel spanningsvoerend zijn geweest > tegen GND van kast = exit

Verwijderd

Topicstarter
Ik had die HD los in deze (p4) pc gehangen. Hij paste niet in dat hd rekje dus heb hem maar ff gewoon ''voorzichtig'' in de kast gelegt. (is vage Dell kast, moet je op je zijkant leggen ed :| )
Maar ik ga morgen een 2Gb HD kopen voor 10 euro. Dus deze kan naar de stort :)

• scorpio
Maak die te kopen 2 gig dan wel ff netjes vast en hang hem niet weer los....vermoeden bestaat dat daar de oorzaak wel eens kon liggen :+

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
mja, En voor die HD moet ik ook nog eens 30 minuten met de auto rijden. Dus die hang ik netjes in het rekje :D (heet dat HD rack btw?)
Pagina: 1