Toon posts:

Remote admin wil niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met 't volgende probleem. M'n conf is als volgt:
ADSL via Planet. STH getweaked. Netgear FR114P router. 3 PC's (statisch ip-adres, range 192-168.0.2-4). Router is ingesteld als defserver (dus alle externe ip's/ports die binnenkomen op de STH zouden moeten worden geforward naar de router. Op de router een rule gemaakt om een request op poort 4899 te forwarden naar de pc met ip 192.168.0.2. Op deze pc draait radmin (remote access programma) als server.
Probleem: als ik remote wil inloggen (bv. op m'n werk naar huis), dan geeft ik m'n externe ip-adres op (213.10.xxx.xxx). dat is dus het ip-adres wat ik van planet krijg, en het poortnummer (TCP/4899). Doordat desfserver is ingesteld naar de router zou die het request op moeten vangen en door de rule door moeten sturen naar de pc met adres 192.168.0.2. Maar dat gebeurt niet.
Hoe kan dat?
Trouwens: een ping naar m'n publieke ipadres lukt ook niet......

Verwijderd

Trouwens: een ping naar m'n publieke ipadres lukt ook niet
Zou daar je probleem niet liggen dan?

Heb je thuis een firewall oid draaien?
Weet je zeker dat de service op de genoemde poort draait?
Staat de boel op je werk soms dicht?
Er is ook software die het via http doen poort 80 wat meestal geen probleem is.

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
portforwarding is op zich goed denk ik : http://www.radmin.com/download/support/faq.html
gaat waarschijnlijk iets mis met defserver of je netgear staat qua firewall te dicht.
Maar je hebt een config thuis staat waar ik het nut van een tweaked modem nog niet inzie. Misschien dat je minder problemen hebt als je je modem in bridge mode zet, dan gaat zowiezo alle verkeer van buiten naar je netgear.

[ Voor 17% gewijzigd door arikkert op 05-11-2003 12:53 ]

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:03
ehm, als je vanaf je werk je externe IP al niet kan pingen, kan het dan niet zo zijn dat je op het werk een proxy/firewall draait die dit verkeer daar al blocked?

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Verwijderd

Topicstarter
Nou, als ik de DNS servers van Planet ping, dan krijg ik netjes antwoord (replies dus), maar m'n eigen ip-adres (publiek) niet, dus hoe kan dat???? Zet Planet daar een stop op of zo? Het firewall verhaal gaat dus m.i. niet op.