Toon posts:

Gelijkende domeinnamen, wie staat in z'n recht?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Sinds een paar maanden ben ik in het bezit van een leuke website over koi.
nu krijg ik me ineens een maitje van tsjil internet solutions dat ik me niet bezig moet gaan houden met commerciele activiteiten.

Omdat mijn site een hobby website is plaats ik banner zonder er geld voor te vragen.

Ze hebben mij gedreigd voor de rechter te slepen omdat onze domeinnamen teveel op elkaar lijken.

www.koi-pagina.nl (mijn pagina)
www.koipagina.nl (tsjil's pagina)

Kunnen zij hiermee weg komen of hoef ik mezelf niet druk te maken.
Ik zou potentiele adverteerders afschrikken.

Kan dat zo maar ?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Allereerst dank voor je duidelijke topictitel.

Zolang je geen commerciële activiteiten hebt, lijkt mij het gevaar niet zo groot. Wat heb je precies met Koi's en wat doet tsjil precies met Koi's?

Verwijderd

Topicstarter
Ik houd ze voor de hobby en ik vind dat de hele wereld alles moet weten over Koi....

Tsjil daarintegen wil alleen maar geld verdienen met die pagina.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:28
Zolang jij je niet bezig houdt met commerciële activiteiten is er toch niks aan de hand?
En Koi en Pagina zijn toch gewoon normale woorden... als jij nou [hunbedrijfsnaam]-pagina.nl had geclaimd is het een ander verhaal.

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

De naam lijkt er inderdaad veel op. Layout en inhoud zijn volgens mij wel anders. Ze hebben bij de colofon dit stukje opgenomen:
Het copyright op alle artikelen van deze site berust bij Tsjil internet solutions, tenzij anders is aangeven. Niets van deze site mag geheel of gedeeltelijk worden overgenomen of vermenigvuldigd, in welke vorm dan ook, dan na voorafgaande schriftelijke toestemming van de uitgever.
Dus zolang ja niets van hun site overgenomen of vermenigvuldigd hebt, denk ik niet dat er een probleem is. En naamkwesties zijn lastig, volgens mij hebben alleen merknamen het voor elkaar gekregen parodiën op hun naam uit de lucht te halen. Koipagina lijkt me geen merknaam, dus ik denk dat ze je vrij weinig kunnen maken, maar ik heb weinig verstand van (IT) recht.

Verwijderd

en wat vinden ze dan van http://koi.pagina.nl/ ? je kan wel alles voor de rechter gaan slepen

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het gewoon klote want wat zij nu hebben gedaan vind ik nog veel kinderachtiger:

ze gooien me de hele tijd van hun forum af als ik iets post.

Maakt niet uit wat....

Ik word er een beetje gek van !

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Aan de andere kant zitten jullie wel uit dezelfde vijver te vissen (hihi) dus kan jij potentiele bezoekers 'wegkapen' van tsjil omdat mensen bv verkeerde de url intypen of simpelweg het verschil niet zien.
Als ik bijvoorbeeld www.microsoftt.com met dubbel tt neem en zo gebruikers wegkaap die eigenlijk naar microsoft zouden willen gaan kan ik me voorstellen dat dit niet mag.

Maar verder vind ik het een beetje zeurderig zolang jij gewoon hobbymatig bezig bent.

Verwijderd

Topicstarter
koi.pagina.nl beheren zij ook.....

Daarom juist !

En niemand zaltoegeven daar dat die banners die daar opstaan betaald worden door door tsjil !

Want koicard is ook van hun en daar staan weer banners op koi.pagina.nl

Het is gewoon genaaid worden.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Je hebt nu wel behoorlijk wat webverkeer voor ze opgewekt :)

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 13:14

samo

yo/wassup

Ik denk dat ze je weinig kunnen maken.
Desnoods plaats je een leuke disclaimer op jouw pagina waarin verwezen wordt naar hun pagina, en de e-mail van hunnie, en hun kinderachtig gedrag, en dat jij niet hun bent...

offtopic:
mijn god wat is dat stom geschreven, maar i can't be bothered to try harder at the moment

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:33
wat een eikels zijn het zeg , tjees tis gewoon je hobby ze moeten je gewoon met rust laten , je kan haast niet eens meer een website maken op internet waarbij de namen bijna het zelfe zijn (zoveel deomeinen zijn er al geregistreert) :|

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Orphix
  • Niet online
Kende je www.koipagina.nl al voordat je met je site begon? Het lijkt er dan ook een beetje op of je hen wou pesten. Waarom niet www.koivijver.nl oid die naam is net zo makkelijk te onthouden en je bent uniek en origineel.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:42
"koi" is een normaal woord? Dus geen merknaam oid?

Dan heb je toch niks met die gasten te maken? Of zie ik dat nu verkeerd.
Commerciële activiteiten zijn ook niet verboden lijkt me.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:18
offtopic:
met z'n allen ff ddossen naar tsjil om ze een lesje te leren

Je hoeft je nergens over druk te maken omdat zei namelijk zeggen dat je je bezig houd met commerciele activiteiten. Maar je zegt zelf dat dat niet zo is. Als ze je voor de rechter gooien om die reden en jij kunt gewoon duidelijk aangeven dat je NIET commercieel bent maar gewoon ee hobby site hebt is er toch niks aan de hand? Je zou je domein misschien wel kwijt zijn maar das dan ook alles.

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 11:14:
Ik houd ze voor de hobby en ik vind dat de hele wereld alles moet weten over Koi....

Tsjil daarintegen wil alleen maar geld verdienen met die pagina.
Ik zag wel op je site dat je ook bezig bent met een shop!
Ik denk dat ze het daarom niet zo leuk vinden, maar voor de rest zou ik me er niet teveel van aantrekken.
Koi en pagina zijn toch twee 'vrije' woorden lijkt mij.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Eerlijk gezegd kunnen ze je gewoon echt helemaal _niets_ maken.

Al zet je een super commerciele site op op jouw domein, niemand kan jou wat maken, en zeker zij niet.

Een rechter zou ze dan ook gewoon vierkant uitlachen als ze je hierom aanklagen.

Kortom: ze bluffen gewoon dat ze blauw zien.

[ Voor 17% gewijzigd door SchizoDuckie op 05-11-2003 11:28 ]

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.koi-pagina.nl is een makkelijk naam.
De naam was vrij en ik dacht waarom niet.
Ik ben hobbyist....

Maar nu is het meer dat ik wraak wil.
Ik heb namelijk de mogelijkheid om ecards te versturen en advertenties voor particulieren te plaatsen....

En dat helemaal gratis met scripts van het net.

Terwijl dat zij prentenderen alleen deze services met behulp van sponsoren aan te kunnen bieden.

B*llshit dus ?

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

(jarig!)
Het actief hebben van een banner met informatie over een concurrent is in mijn ogen een commerciele activiteit. ongeacht of je er wel of geen geld voor vraagt.

je bent dus in feite indirect een concurrent die een URL heeft die erg veel lijkt op die van hun..

zoek even uit wie de eerste registratie heeft zodat je kan bepalen wie origineel is...

haal anders de banner weg en ga voortaan als hobby site door het leven, dan zal het opeisen van de site-naam wel een stuk moeilijker zijn.

nog leuker, biedt aan om voor een leuk bedragje een banner van hun op jouw site te plaatsen... dan is iedereen gelukkig.

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:33
offtopic: Als ik een een onderwerp zoekt in de Zoek machine en ik klik op "Zoek nu""dan wordt de achtergrond WIT (normaal blauw dus) hoord dit zo of ligt het aan mij..:?

[ Voor 10% gewijzigd door Possible op 05-11-2003 11:31 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:46
Ze kunnen je absoluut niets maken lijkt mij, ze proberen je te overbluffen door te dreigen met naar de rechter te stappen maar dat gaan ze volgens mij verliezen. Je mag zelfs gewoon commercieele activiteiten op je website beginnen, zij hebben niks te vertellen over wat jij met je website doet. Tenzij je moedwillig hun naam hebt gejat en dergelijke maar dan nog zouden zij dit moeten aantonen en dat wordt met zo'n algemene naam een bijna onmogelijke klus.

Ik zou me geen zorgen maken in ieder geval, vind het behoorlijk kinderachtig gedrag van dat bedrijf.

• McVirusS
Ohja, geintjes als "we DDosSen ze wel ff" worden hier absoluut NIET op prijs gesteld, Tweakers.net wil niet geassocieert worden met dit soort activiteiten zelfs al is het "maar" een geintje.

• Orphix
  • Niet online
Zoals orca zegt zolang je hobbymatig bezig bent is het goed.

Maar als je de services die zij aanbieden gaat imiteren betekent dat dat je een concurrent bent. Dan wordt het al veel lastiger te verdedigen.

Het is toch veel leuker om een unieke site te maken (op een ander domein) en deze groot te maken door de kwaliteit die je biedt dan het treiteren van tsjil? De wraak komt dan vanzelf wel :)

Verwijderd

Bied ze voor 5000 euro jouw domeinnaam aan :P

• McVirusS
Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 11:33:
Bied ze voor 5000 euro jouw domeinnaam aan :P
Is nog niet eens zo'n slecht idee, en dan zelf verder gaan onder een andere naam. Wellicht kan je het eens voorstellen, ze weten dondersgoed dat ze niet in hun recht staan anders hadden ze wel gelijk een advocaat in de arm genomen.

• McVirusS
Heb trouwens je topictitel beetje aangepast, je vorige topictitel was niet echt duidelijk.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Volgens mij maakt het zelfs bij commercieel gebruik niets uit in dit geval. Kai-pagina is gewoon een samentrekking van 2 woorden en geen duidelijke bedrijfsnaam. HEt is hun fout dat ze zo'n algemene naam hebben gekozen.

Imho hebben ze werkelijk geen poot om op te staan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet van plan om de services te imiteren.
De advertenties op een site zijn nodig om continue een stroom van bezoekers te behouden die ook terugkeren naar de site.

En wat betreft die webshop daar zal ik geen geld aan verdienen en Tsjil heeft ook geen webshop.

De shop zal door iemand worden beheerd en via mijn site te benaderen zijn.

Ik heb bijvoorbeeld een zelfbouw pagina op mijn site en daar staan items op van Nico van den hondel die zelf aangeeft dat hij ze liever op mijn website heeft staan dan op koipagina zelf.

Ik heb toestemming van alle auteurs en fotografen om die items met een informatief tintje te plaatsen

Verwijderd

McViruSs niet kicken binnen 24 uur he :P

Gewoon netjes de Edit knop gebruiken.

Maar om er even op terug te komen, ik zou geen prijs noemen voor je domein naam, maar eerst eens peilen hoe graag ze hem zouden willen hebben.

Stuur ze gewoon een mailtje zo van:

Om jullie een beetje tegemoed te komen ben ik eventueel bereid om mijn domeinnaam aan jullie over te dragen voor een ruime vergoeding voor de door mij te maken kosten.

edit:!!

Misschien kunnen we dan met zijn allen even een formulering bedenken waarin het geen schultbekentenis is.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 11:45 ]

• McVirusS
Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 11:42:
McViruSs niet kicken binnen 24 uur he :P
Kicken is een reply plaatsen om topic weer hoog in de topiclisting te krijgen. Dat was ik niet aan het doen :P.
Gewoon netjes de Edit knop gebruiken.
Heb je gelijk in ;).
Maar om er even op terug te komen, ik zou geen prijs noemen voor je domein naam, maar eerst eens peilen hoe graag ze hem zouden willen hebben.

Stuur ze gewoon een mailtje zo van:

Om jullie een beetje tegemoed te komen ben ik eventueel bereid om mijn domeinnaam aan jullie over te dragen voor een ruime vergoeding voor de door mij te maken kosten.

edit:!!

Misschien kunnen we dan met zijn allen even een formulering bedenken waarin het geen schultbekentenis is.
Dat laatste wat je erbij ge-edit hebt wou ik nog opmerken. Als je verkeerde bewoordingen gebruikt kunnen ze dat gebruikken als een soort van schuldbekentenis inderdaad ;).

Verwijderd

Topicstarter
Weet je wat het is....

Ik beschuldig Tjil ervan dat zij te commercieel bezig zijn en dan zou ik mijn domein naam dan gaan verkopen ?

Een beetje tegenstrijdig denk je niet ?

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Maak je niet druk, het is alleen maar een poging tot bang maken. Ze kunnen je totaal niets maken, en dat weten ze goed. Ze hopen nu dat je erin trapt en zo uit eigen initiatief de internet-site offline haalt. Gewoon negeren die handel. :Z

• McVirusS
Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 11:57:
Weet je wat het is....

Ik beschuldig Tjil ervan dat zij te commercieel bezig zijn en dan zou ik mijn domein naam dan gaan verkopen ?

Huh, nu snap ik het niet meer... zij beschuldigen jou toch? Niet andersom?

Ik weet niet hoe belangrijk die domeinnaam voor jou is, maar voor hun is die naam blijkbaar nogal belangrijk dus waarom zou je daar geen slaatje uit proberen te slaan?

Ze hebben absoluut geen recht op die domeinnaam of iets dergelijks maar het was slechts een suggestie ;).

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Je kan er een riedeltje op loslaten dat je geen brood ziet in hun verhaal maar dat ze uiteraard een serieus bod op je domeinnaam uit kunnen brengen (is het daadwerkelijk jouw domeinnaam?) als die zo belangrijk voor ze is ;)

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Weet je wat het is....

dat zou ik niet doen, zij hebben de domeinnaam namelijk al ergens in 2000 geregistreerd, jij ergens dit jaar (ff op sidn gekeken)...

het blijft in ieder geval een feit dat ze je niks kunnen maken

- zij zullen jou voor de rechter moeten dagen via een kort geding / civiele procedure, daarvoor zullen zij veel kosten moeten maken, op basis van dat argument lijkt het me al zeer onwaarschijnlijk dat ze wat tegen je gaan ondernemen (ze zien er niet echt groot uit...)

- als je een domeinnaam registreert weet je dat je ook meteen alle andere smaken moet mee-registreren

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik met je eens.

Kijk mensen, ik heb ongeveer 50 unike bezoekers per dag en dat loopt op omdat er erg veel info op de site staat en nog steeds bijkomt.

Het is erg belangrijk voor mij dat ik leuke dingen kan gaan doen en dat is naast koi houden ook webdesign en websites in het algemeen.

Daarom haar ik het als partijen denken dat de wereld van hen is.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 11:56

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Weet je wat het is....

Jij beschuldigd toch niemand?

wel/niet commercieel doet er niet toe. Jij mag doen met je domein wat je wil, als hun dat niet aanstaat kan je ze aanbieden om het van jou te kopen, maar jij bent hun tot niets verplicht.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik met je eens.

Kijk mensen, ik heb ongeveer 50 unieke bezoekers per dag en dat loopt op omdat er erg veel info op de site staat en nog steeds bijkomt.

Het is erg belangrijk voor mij dat ik leuke dingen kan gaan doen en dat is naast koi houden ook webdesign en websites in het algemeen.

Daarom haar ik het als partijen denken dat de wereld van hen is.[/quote]

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 12:13 . Reden: typo ]

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:40

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

dit pdf-document kan een duidelijk verkelderend werken:
Online Dispute Resolution: buzz of blijver

het gaat specifiek in op conflicten over domeinnamen.
dit valt onder Intellectueel eigendom, wil een klacht van de andere pagina enig recht hebben, zullen zij moeten aantonen dat zij schade leiden door jouw naam, het feit of jijzelf commerciele activiteiten onderneemt is het punt an sich nog niet.

hun klaacht dient gebaseerd te zijn op en of meer van de volgende gronden:
  • Inbreuk op merkrechten
    zij moeten aantonen dat zij als 'eigenaar' van deze naam gelden, het feit dat in hun naam nogal algemene termen gebruikt zijn werkt nu tegen hen
  • Ontbreken rechten of legitiem belang
    Zij moeten aantonen dat _jij_ absoluut gen belang hebt bij het aanhouden van deze naam (als er een 'under construction'-pagina op je site staat, of een site die niet onderhouden wordt)
  • Registratie en gebruik te kwader trouw
    Zij moeten aantonen dat jij dit domein zou hebben geregistreerd om hen dwars te zitten (door een erg gelijkende site erop te zetten en verwarring te stichten) of om deze door te verkopen
Zij moeten aantonen dat jij profiteerd van mensen die op hun naam afkomen.
als dat enkel wat mensen zijn die de naam verkeerd ingetieped hebben, en je site hoofdzakelijk hobby-doeleinden heeft, zal geen rechter of arbitragecommissie dit serieus nemen.

Zaak is wel dat de layout duidelijk anders is.
Hen aanbieden te verkopen hoeft geen schadelijke gevolgen voor jou te zijn, als dit aanbod vrijblijvend is geld het nog niet direct als grond 3 voor een klacht, als je aanbod een beetje normaal is zal een rechter hen misschien zelfs aangeven dat zij beter daarop in kunnen gaan.

Wat betreft 'wraak' of 'hen willen stangen', houd je daar liever boven, dat is een nutteloze tijdsverspilling die je enkel slechte zaken kan brengen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
RM-rf schreef op 05 november 2003 @ 12:14:
dit pdf-document kan een duidelijk verkelderend werken:
Online Dispute Resolution: buzz of blijver

het gaat specifiek in op conflicten over domeinnamen.
dit valt onder Intellectueel eigendom, wil een klacht van de andere pagina enig recht hebben, zullen zij moeten aantonen dat zij schade leiden door jouw naam, het feit of jijzelf commerciele activiteiten onderneemt is het punt an sich nog niet.

hun klaacht dient gebaseerd te zijn op en of meer van de volgende gronden:
  • Inbreuk op merkrechten
    zij moeten aantonen dat zij als 'eigenaar' van deze naam gelden, het feit dat in hun naam nogal algemene termen gebruikt zijn werkt nu tegen hen
  • Ontbreken rechten of legitiem belang
    Zij moeten aantonen dat _jij_ absoluut gen belang hebt bij het aanhouden van deze naam (als er een 'under construction'-pagina op je site staat, of een site die niet onderhouden wordt)
  • Registratie en gebruik te kwader trouw
    Zij moeten aantonen dat jij dit domein zou hebben geregistreerd om hen dwars te zitten (door een erg gelijkende site erop te zetten en verwarring te stichten) of om deze door te verkopen
als dat enkel wat mensen zijn die de naam verkeerd ingetieped hebben, en je site hoofdzakelijk hobby-doeleinden heeft, zal geen rechter of arbitragecommissie dit serieus nemen.

Zaak is wel dat de layout duidelijk anders is.
Hen aanbieden te verkopen hoeft geen schadelijke gevolgen voor jou te zijn, als dit aanbod vrijblijvend is geld het nog niet direct als grond 3 voor een klacht, als je aanbod een beetje normaal is zal een rechter hen misschien zelfs aangeven dat zij beter daarop in kunnen gaan.

Wat betreft 'wraak' of 'hen willen stangen', houd je daar liever boven, dat is een nutteloze tijdsverspilling die je enkel slechte zaken kan brengen.
Dat is een duidelijk uitleg zeg !
Ik ga er eens achteraan.

Verwijderd

Topicstarter
Wat nu als ik banners van bedrijven plaats voor een vergoeding in natura ?
Expertise over koiziekten bijvoorbeeld ?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Imho speelt de nogal algemene naam 'koipagina' ook een belangrijke rol. Dit zouden ze volgens mij nooit als bedrijfsnaam kunnen claimen en dus vervalt hun recht op de domeinnaam.

Verwijderd

Topicstarter
Bosmonster schreef op 05 november 2003 @ 12:27:
[...]

Imho speelt de nogal algemene naam 'koipagina' ook een belangrijke rol. Dit zouden ze volgens mij nooit als bedrijfsnaam kunnen claimen en dus vervalt hun recht op de domeinnaam.
De bedrijfsnaam is dan ook tsil internet solutions....
Maareeeeh als ik hetgoed begrijp zal ik weinig last hebben van hun dreigementen?

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 12:48:
[...]

De bedrijfsnaam is dan ook tsil internet solutions....
Maareeeeh als ik hetgoed begrijp zal ik weinig last hebben van hun dreigementen?
idd; jij hebt gewoon het recht een domeinnaam met een 'algemene' naam te registreren (algemene = niet bedrijfs of productnaam van iemand anders).
en jij hebt het recht erop te zetten wat jij wil (ook al wil je het niet; je MAG je site commercieel gebruiken)

en zij kunnen no way op welke manier dan ook jouw naam/site claimen.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

aangezien het beide .nl domeinen zijn is de rechter niet de eerste weg, hiervoor heeft de SIDN.nl een 'klachten en geschillencommissie'
http://www.sidn.nl/sidn/f...en_handelsnaam/index.html
de SIDN heeft ook een specifieke website hierover opgezet
http://www.domjur.nl/

Ik 'vermoed' ook dat deze hier niet al teveel werk van zullen maken;
- de naam is redelijk algemeen
- de 'beklaagde' maakt gewoon gebruik op een passende wijze van zijn domeinnaam (geen sexbanners op een vissensite)
- beide sites verschillen qua layout

er zijn nauwelijks gronden te bedenken waarop de commissie deze klacht zou kunnen toewijzen,
maar, ik kan je daartoe geen garanties bieden

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Vind het wat overdreven, qua layout verschillen de websites toch best veel van elkaar, maar goed. Het zou wel kloten voor jouw zijn, maar iemand sleept je echt niet zo snel voor de rechter als hij veel risiko neemt om de zaak te verliezen. Anders kan ik ook wel iemand gaan zoeken die een website heeft die op mijn layout lijkt (niet dat dat er veel zijn :o )

srry, dacht dat het om layout ging. Maar je hebt zelf dat domein aangevraagd, als dat nog vrij is dan mag je toch zelf weten wat je kiest.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 13:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
We zioen het wel...
Ik maak me nu in ieder geval niet zo druk meer.

Alleen wil ik echt wel groter worden dan hen.
Zie het maar als zijnde zoete "wraak"

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Nou hen ik er niet zoveel verstand van, maar hier mijn commentaar:
Het bedrijf wat jou aan wil klagen heet 'Tsjil internet solutions'. Als jij een domein had geëxploiteerd hetende www.Tsjilinternetsolutions.nl, dan hadden ze een punt gehad als ze je aan gaan klagen. Jij bezit echter een domein met een naam die in de verste verte niet lijkt op hun bedrijfsnaam, dus is er niks aan de hand, denk ik.

-Barticus

edit: Ik was zo dom om pagina 2 niet te lezen voordat ik mijn reply paatste, hij voegt nu niet meer zoveel toe...

[ Voor 16% gewijzigd door Kurkentrekker op 05-11-2003 13:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het wel tof dat je als tweaker zo goed geadviseerd wordt....

Thanks guys and dolls

Verwijderd

De belangrijskte vraag is: heeft een van jullie beiden het merkrecht op 'koi'?

Als zij het merkrecht hebben en jij bevindt je in hun economische verkeer, dan kunnen ze je dwingen om de domeinnaam af te staan. Anders hebben ze serieus geen poot om op te staan. Heb jij echter het merkrecht.....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 14:16 ]

• McVirusS
Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 14:08:
De belangrijskte vraag is: heeft een van jullei beiden het merkrecht op 'koi'?

Als zij het merkrecht hebben en jij bevindt je in hun economische verkeer, dan kunnen ze je dwingen om de domeinnaam af te staan. Anders hebben ze serieus geen poot om op te staan. Heb jij echter het merkrecht.....
Die vraag is denk niet relevant, "Koi" is zover ik weet gewoon een soortnaam en geen merk of iets dergelijks ;).

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Je kan er altijd een mededeling op zetten dat de pagina van tsil ook bestaat en dat mensen dit weleens verkeerd ingetikt kunnen hebben. Maar ik zou ze gewoon negeren. Als de domeinnaam vrij is en zij hebben hem niet geclaimt dan is het hun fout. Alleen moet je even uitkijken met bedrijfsnamen en eigennamen want die zijn beschermd. De pagina.wat je ook wil.nl sites zijn in gebruik gegeven aan een webmaster voor dat specifieke onderwerp en ik denk dat zij er geen bezwaar tegen hebben. Bovendien is je pagina duidelijk anders.

Voor alle netheid kan je ze vragen op wat voor grond zij denken hun gelijk te kunnen halen en waarom zij juist zo fel zijn tegen het verschijnen van die pagina. Laten we eerlijk zijn, jullie hebben de zelfde interesses dus zover liggen jullie daar over niet uit elkaar.

Meh ...

• Orphix
  • Niet online
Maar het kan natuurlijk ook de andere kant op werken.
Dat mensen (bv via google) op koi-pagina.nl terechtkomen. Dan later nog een keer terug willen komen en dan denken "hmm het was iets met koipagina ofzo, even proberen" .. dan tikken ze koipagina.nl in et voila :)

[ Voor 5% gewijzigd door Orphix op 05-11-2003 14:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Orphix schreef op 05 november 2003 @ 14:34:
Maar het kan natuurlijk ook de andere kant op werken.
Dat mensen (bv via google) op koi-pagina.nl terechtkomen. Dan later nog een keer terug willen komen en dan denken "hmm het was iets met koipagina ofzo, even proberen" .. dan tikken ze koipagina.nl in et voila :)
Das een goeie zeg !
Zo had ik het nog niet bekeken

?Wicked !

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zou me niet zo druk maken.

Het enige wat je imo fout doet is dat je het nu herhaaldelijk over 'wraak' hebt. Als je zo praat, roep je het juist over je af. Als ik van Tsjil zijn club zou zijn en ik zou hier (of waar dan ook) lezen dat je juist wel uit bent op wraak, dan zou ik extra mijn best doen om bewijslast te vinden en wel serieus een rechtzaak te beginnen.

Ik wil je niet kwetsen, maar je moet iets volwassener reageren. Ook hier.
Aardig gezegd: Je moet er boven staan. Je maakt jezelf anders alleen een makkelijke prooi.
Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 12:12:
Kijk mensen, ik heb ongeveer 50 unieke bezoekers per dag en dat loopt op omdat er erg veel info op de site staat en nog steeds bijkomt.
Je hoeft dan ook niet hier jouw pagina de hemel in te prijzen, want dat zou spam zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Voutloos op 05-11-2003 15:26 ]

{signature}

Verwijderd

je moet je idd niet druk maken, koi-pagina word niet echt gebruikt als handelsnaam
en omdat ze direct jou bedreigd hebben zou ik er niet eens de moeite voor nemen om te reageren of wat dan ook...

ze hadden je ook normaal kunnen benaderen, om misschien een linkje naar hun site op je site te zetten..

//offtopic
ik ken de site (tsjil.nl), die mensen verder niet, maar dat dorpje 'Harkema' waar hun kantoor staat is vlak bij waar ik woon en ik kan je vertellen dat het een dik stel boeren is daar, om het minste geringste ruzie maken...

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 14:40:
[...]

Das een goeie zeg !
Zo had ik het nog niet bekeken

?Wicked !
Doet me denken aan een radioreclame voor D-Dating punt nl. De slogan op de radio klinkt als 'D-Dating punt nl. Met een streepje tussen de d's.'
Mocht je je meer willen differentieren van koipagina, zet het dan in banners (op andere sites) of vermeld het zo hier en daar heel subtiel. Niet dat het meteen onderdeel van je naam moet worden, want het is alleen ter herkenning en heeft natuurlijk geen klap met koivissen te maken.

offtopic:
Overigens geweldige vissen, bij de Chinees hier hebben ze ook een vijver met deze vissen, geweldig *D ik wist niet dat ze zo heetten!

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het gewoon tof dat jullie zo meedenken met mij.
Ik dacht echt dat ik aan het kortste eind zou trekken.

Thanks again folks !

Verwijderd

Niks om je druk om te maken, imo. Ze hebben natuurlijk door dat je site bezocht wordt, misschien wel beter als die van hun. Blijf professioneel en houd vol dat je jouw site puur uit hobbybelang hebt opgezet. Er is geen sprake van merkrecht en in internetland geldt nou eenmaal: wie het eerst komt...
Je zou ze ook kunnen melden dat je de schoonheid van de Koi niet graag overschaduwd ziet met dreigementen die kant nog wal raken en dus gedoemd zijn te verzuipen tussen de Koi's, of zoiets...

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 21:39 . Reden: typo's ]

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Lijkt me dom van het bedrijf dat ze dan niet even het "-"-je domein ook niet hebben geregistreerd. Lui, en dom van hun. Laat ze je desnoods aanklagen, het kost hun geld, en je hebt dnek ik wel recht op rechtsbijstand, kost je dus niks. Waarschijnlijk win je, zo niet, moet je een ander domein kiezen. Nja, niet toegeven, fight the fight ;)

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Verwijderd

Topicstarter
Latenwe hopen dat het geen oorlog wordt.....
Ik heb mijn handen al vol genoeg aan de website....

• Voutloos
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 09:29:
Latenwe hopen dat het geen oorlog wordt.....
Ik heb mijn handen al vol genoeg aan de website....
Dit mailtje is gewoon bluf in de hoop dat je je meteen gewonnen geeft. Gewoon negeren dus.

Klaar.

{signature}

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Voutloos schreef op 06 november 2003 @ 10:14:
[...]

Dit mailtje is gewoon bluf in de hoop dat je je meteen gewonnen geeft. Gewoon negeren dus.

Klaar.
Ik zou het niet negeren, maar aan de hand van wat wijze posts van o.a. RM-rf een nette mail terugsturen...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Zolang het geen merk- of handelsnaam van het bedrijf is kunnen ze je niks maken!

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 07:58
Wat de demeinen betreft, hoef je je geen zorgen te maken.
offtopic:
Wat me wel opviel aan je website is dat deze heel erg lijkt op:
http://www.voidix.com/tutorialsphotoshop.php... maar misschien heb ik het mis....

Verwijderd

Topicstarter
Folkert schreef op 06 november 2003 @ 10:34:
Wat de demeinen betreft, hoef je je geen zorgen te maken.
offtopic:
Wat me wel opviel aan je website is dat deze heel erg lijkt op:
http://www.voidix.com/tutorialsphotoshop.php... maar misschien heb ik het mis....
Dat klopt....
Het is mij opgevallen dat de kleuren erg veel op elkaar lijken en volgens mij ook hetzelfde zijn.

De template voor mijn site heb ik ook via een andere website gedownload (was een gratis template) en verder aangepast naar mijn wensen.

Er zijn meerdere website die op voidix.com lijken.
De site bezoek ik dan ook regelmatig om alles te bekijken.
Is een goede leerschool.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er trouwens mensen die het zelfde hebben meegemaakt ?

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 12:49:
Zijn er trouwens mensen die het zelfde hebben meegemaakt ?
gerechtelijke dreigingen? :)
ach, laat ik het zo zeggen, voor sommige is een 'dreiging met de rechter' even makkelijk als voor de ander handenschudden.
waar de 14-jarige Fok!-bezoeker reageert met: "dDOS-eeeeen' of de GoT-bezoeker met 'GoT-knokploeg langsturen' zijn dr ook genoeg van die 'zakenmannetjes-in-pak-met-een-iets-te-goedkope-stropdas' die al snel gaan schreeuwen over rechters e.d.

Ik heb dat vaak genoeg meegemaakt, maar die keren dat het wel tot een rechtzaak kwam, was er voorheen wel contact, maar direkt via een advocatenkantoor (en zelfs redelijk beleefd); geen vage mailtjes of boze manenn aan de telefoon (zoals Willy van de commando's, een directeur van een erg grote online e-shop dienstverlener die al langere tijd failliet is, die dat bijna uit verveling deed)

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp wat je bedoelt.
Maarja het blijft gewoon un-cool als je dit soort dingen meemaakt.....

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 18:15

gvdh81

To got or not to got..

Het is heel simpel; Precies wat iedereen zegt. Alleen als hun het merk "Koi-pagina" of wat dan ook hebben gedeponeerd bij het benelux merkenbureau kunnen ze je iets maken. en dan nog moeten ze die dingen kunnen aantonen die op de vorige pagina vermeld werden. Je hoef je helemaal geen zorgen te maken, op het internet is het nu eenmaal; wie het eerst komt wie het eerst maalt.

Verwijderd

Topicstarter
update !!!!!!

deze mail kreeg ik binnen !

Ralf,

We hebben gezien dat het materiaal/content waar ons auteursrecht op rustte volgens afspraak is verwijderd van koi-pagina.nl.

Desondanks ontvangen we van diverse kanten bericht dat je Tsjil c.q.
mijn persoon in een negatief daglicht probeert te stellen. Daarnaast hebben we begrepen dat je nog steeds een commerciële site wilt exploiteren onder het domein koi-pagina.nl. Je zult begrijpen dat we hier grote problemen mee hebben. Daarnaast stroken beide punten totaal niet in ons overigens prettig verlopen telefoongesprek.

Nogmaals: We gunnen je van harte een eigen, commercieel te exploiteren internetsite. Wanneer dit echter gebeurt onder een domein, welke verwarring schept met onze site(s) dan tekenen we hier bezwaar tegen aan. Mogelijk kan dit resulteren in gerechtelijke stappen. We hebben er (zoals ook telefonisch aangegeven) geen bezwaar tegen, wanneer je een puur hobbymatige site host op een dergelijk domein. Met een hobbymatige site bedoelen we een site waar geen advertenties op staan of waarmee enig andere vorm van commercie bedreven wordt. Een vergoeding in natura ligt hierbij natuurlijk in dezelfde lijn als een financiële vergoeding.

We gaan er vanuit hiermee een duidelijk beeld geschept van de stand van zaken.

Met vriendelijke groet,
Henk Everts

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Wat een gezeik allemaal, moet pagina.nl hun dan ook gaan aanklagen omdat zij pagina als handels naam hebben? http://koi.pagina.nl/ bestaat ook. Dan hadden ze die ook maar moeten registreren.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• GaMbiNo
  • Laatst online: 00:00

GaMbiNo

1337

Zij hebben mogelijk aan de herkomst van het traffic van de afgelopen dagen deze topic kunnen vinden.
En blijkbaar zijn ze hier niet zo dol mee.

Maar nog steeds sta je sterk, en naar mijn idee hebben ze niks om je op te pakken. :)

Verwijderd

Topicstarter
CrashOne schreef op 06 november 2003 @ 20:18:
Wat een gezeik allemaal, moet pagina.nl hun dan ook gaan aanklagen omdat zij pagina als handels naam hebben? http://koi.pagina.nl/ bestaat ook. Dan hadden ze die ook maar moeten registreren.
Die pagina is ook van hun....
Allen kun je dat niet zien...

er bestaat ook een koifan.nl, koiwinkel.nl, koionline.nl en noem maar op....

Zucht.....

Verwijderd

Lekker pech voor hun hoor, ze vragen er toch om als ze op die manier mensen gaan lastigvallen. Maar blijkbaar is er wel telefonisch contact geweest?

Dat ze je willen verbieden om je bezig te houden op commercieel vlak: zolang zij geen merkrecht hebben op de naam, hebben ze geen recht van spreken! Pas als zij kunnen aantonen dat jij (veel) geld uit hun Koi-vijver vist kunnen ze wat tegen je beginnen. Als je dus alleen maar banners hebt, kunnen ze je niks maken. Het lijkt me echter wel verstandig als je ook een banner van hun plaatst, maar eis redelijkerwijs dat zij dat ook op hun site doen voor jouw site. Zo kunnen bezoekers ten allen tijde zien dat er twee sites zijn....

Conclusie: als ze gerechterlijke stappen willen ondernemen kost het hun bakken met geld om erachter te komen dat ze je moeten laten gaan.

Verwijderd

Tsja, wie kaatst kan de bal verwachten. Zij sturen jou een mailtje met een 'probeersel' (want dat is het) om jou onder de duim te houden, en ze gaan klagen wanneer jij op een forum hulp vraagt.

Ik heb hier verder geen ervaring mee maar het lijkt me dat dit bedrijf inderdaad geen enkel recht van spreken heeft. Als ze het professioneel hadden aangepakt hadden ze gewoon ook die domein-naam gereserveerd (in ieder geval geparkeerd dan).

• TeazNutz
  • Laatst online: 17-06-2008

TeazNutz

Nerd

McVirusS schreef op 05 november 2003 @ 11:31:
Ohja, geintjes als "we DDosSen ze wel ff" worden hier absoluut NIET op prijs gesteld, Tweakers.net wil niet geassocieert worden met dit soort activiteiten zelfs al is het "maar" een geintje.
Vind je dit niet een beetje een extreem?
Tjongejonge
Komaan, dan moet je eens even goed alle forums doorlezen.
Ik kan me grappen herinnneren als, :"Wat als je je NTLDR even verwijderd en opnieuw opstart 8)7 "?

Iedereen snapt toch wel dat dit niet serieus bedoelt is.
Zo blijf je bezig....

Ontopic:

Geld bieden heeft geen zin, die tijd is wel voorbij.
Helemaal apart dat sommige mensen het wel een idee vinden om € 5000 te gaan vragen, zet je helemaal kwaad bloed.

Wat me wel handig lijkt, is om een op een normale manier uit te leggen dat jij niet commerciel bezig zal zijn (anders ben je meteen klaar) en dat het een hobby zal zijn.
Je kanze meteen uitleggen als ze moeilijk doen, dat ze natuurlijk geen poot hebben om op te staan, omdat je (nog) niet commerciel bezig bent.

Ben benieuwd

[ Voor 33% gewijzigd door TeazNutz op 07-11-2003 08:40 . Reden: typo + extra info ]

http://specs.tweak.to/7903

• StevenK
  • Laatst online: 21:54
Ik denk dat je het beste een briefje kunt schrijven:

Hallo,

U stelt allereerst dat het wel of niet commerciëel uitbaten van mijn site voor u bepalend is of u er stappen tegen wilt ondernemen. Maar het is niet redelijk van u mij te verbieden de kosten van mijn hobby-site, die slechts dient om mensen te informeren omtrent 'Koi' te compenseren met reclame inkomsten.

De meest logische en in mijn ogen zakelijk verstandigste oplossing is dat u er voor zorgt dat de reclame die ik voer voor u positief is. Ik stel daarom voor dat u voor <vul bedrag in> per maand adverteert op mijn site, waarbij ik u exclusiviteit garandeer.

Op deze manier kan ik verder gaan met mijn hobby en mensen informeren omtrent het onderwerp en bent u er van verzekerd dat mijn site u niet benadeelt.

Een andere oplossing is dat u mijn domeinnaam voor een redelijk bedrag van mij overneemt waarbij ik reeds nu al beding dat het mij vrij staat een andere site te beginnen over hetzelfde onderwerp.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op 07 november 2003 @ 08:37:
Ik denk dat je het beste een briefje kunt schrijven:

Hallo,

U stelt allereerst dat het wel of niet commerciëel uitbaten van mijn site voor u bepalend is of u er stappen tegen wilt ondernemen. Maar het is niet redelijk van u mij te verbieden de kosten van mijn hobby-site, die slechts dient om mensen te informeren omtrent 'Koi' te compenseren met reclame inkomsten.

De meest logische en in mijn ogen zakelijk verstandigste oplossing is dat u er voor zorgt dat de reclame die ik voer voor u positief is. Ik stel daarom voor dat u voor <vul bedrag in> per maand adverteert op mijn site, waarbij ik u exclusiviteit garandeer.

Op deze manier kan ik verder gaan met mijn hobby en mensen informeren omtrent het onderwerp en bent u er van verzekerd dat mijn site u niet benadeelt.

Een andere oplossing is dat u mijn domeinnaam voor een redelijk bedrag van mij overneemt waarbij ik reeds nu al beding dat het mij vrij staat een andere site te beginnen over hetzelfde onderwerp.
And justice for all.....

Verwijderd

hoe zijn ze het lekkerst, met mosterd of ravigotte saus ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 09:40:
hoe zijn ze het lekkerst, met mosterd of ravigotte saus ?
Wie ?
Ik hou persoonlijk meer van mayo....
Maar that's just me !

Verwijderd

Tja kan het me wel voorstellen dat ze er problemen mee hebben!
Maar dan hadden ze zelf die domeinnaam maar moeten reg.

maar dat verkopen lijkt me wel een goed plan! :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 20:14:
We hebben gezien dat het materiaal/content waar ons auteursrecht op rustte volgens afspraak is verwijderd van koi-pagina.nl.
als je idd op jouw site materiaal hebt gebruikt waar zij auteursrecht op hadden kan ik me wel voorstellen dat ze pissig worden...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 13:33:
[...]

als je idd op jouw site materiaal hebt gebruikt waar zij auteursrecht op hadden kan ik me wel voorstellen dat ze pissig worden...
En kun je nagaan dat ik toestemming had van de eigenlijke eigenaars...
In het begin dacht ik dat ik bang moest zijn voor hen.

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Dus zij denken copyright te hebben op iets wat niet van hun is, of wat?

Ik zou -juist- nu commercieel gaan met die site, al ist maar om hun te bokken. Al is dat uiteraard niet netjes enzo ;)

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Verwijderd

Topicstarter
Grijze Vos schreef op 07 november 2003 @ 16:28:
Dus zij denken copyright te hebben op iets wat niet van hun is, of wat?

Ik zou -juist- nu commercieel gaan met die site, al ist maar om hun te bokken. Al is dat uiteraard niet netjes enzo ;)
Ik heb geen zin in commercieel gaan....
Waarom zou ik ?

Het gaat lekker zo als hobbyist... :)

Verwijderd

Topicstarter
Update:

De dreigementen zijn afgenomen nadat ik heb aangegeven mijn advocaten deze kwestie in handen te willen geven.

Laten we hopen dat het nu over is.....

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 15:33
Mja ze kunnen niks tegen je doen aangezien het geen handelsnaam is van de andere partij. Ze hebben er dus niks over te zeggen. Net zoiets dat jou tel nr 06-123456789 zou zijn en die van hun 06-123456788. Het lijkt op elkaar maar dat is wel met meer dingen zo.

Succes iig ermee :)

Verwijderd

Ik vraag me iets anders af. Stel er zit een winkel een stad die de koivijver heet. En stel dat iemand anders in dezelfde stad maar in een andere straat ook een winkel opent die
koi-vijver heet.

Kan de eerste winkel dan juridisch iets doen om de ander van naam te laten veranderen?
Dit is voor mijn gevoel namelijk precies hetzelfde als 2 gelijkende domeinnamen.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dat zou twee commerciële toko's betreffen en dat is in ons geval niet het geval :)

[ Voor 10% gewijzigd door Wekkel op 12-11-2003 15:06 ]

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 23:00

sjaakaq

It might get loud

Nee dat is niet hetzelfde in dit geval.

De een is commercieel en de andere niet.

te laat

[ Voor 10% gewijzigd door sjaakaq op 12-11-2003 15:10 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 15:01:
Ik vraag me iets anders af. Stel er zit een winkel een stad die de koivijver heet. En stel dat iemand anders in dezelfde stad maar in een andere straat ook een winkel opent die
koi-vijver heet.

Kan de eerste winkel dan juridisch iets doen om de ander van naam te laten veranderen?
Dit is voor mijn gevoel namelijk precies hetzelfde als 2 gelijkende domeinnamen.
Dit betreft het Handelsnaamrecht, feitelijk is het de naam waaronder een onderneming wordt gedreven, dit hoeft niet geregistreerd te staan, maar als dit zo is sta je wel sterker:
Je kunt dit doen bij de KvK, inschrijving onder Handelsnaam of bij het Benulx merkenbureau.

vervolgens moet je deze werkelijk gebruiken voor communicatie naar klanten, leveranciers toe (het 'voeren van de naam').

Handelsnaam-recht is echter geen absoluut recht, het betekent niet dat je zomaar eenider kunt verbieden deze te gebruiken; maar het recht is enkel gebaseerd op het voorkomen van verwarring en misleiding; de klager moet dus aantonen dat er hier van verwarring en/of misleiding sprake is.

In het geval van de twee winkels kan het een probleem zijn als ze duidelijk in dezelfde stad of regio actief zijn en overlappende klantengebieden hebben, hierbuiten is het gevaar duidelijk kleiner.

Op deze pagina staat een verdere uitleg:
http://www.juridisch.com/...snaamrecht_nederland.html

Mocht dit voor de rechter komen, kan er een verbod op het voeren van een handelsnaam uitgesproken worden, en eventueel kan er ook een schadevergoeding opgelegd worden als de klager kan aantonen hierbij schade geleden te hebben.

In Handelsnaam-recht geldt altijd sterk het recht van de 'oudste' naam, in die zin kan het voor de hobby-uitbater van de pagina beter zijn om, als hij commercieler wil handelen, wel zijn naam te veranderen, immers op de langere termijn bestaat er wel een gevaar van verwarring als hij direkt zou gaan concureren met de andere pagina.

maar betreffende domeinnamen heeft de SIDN eerst een arbitrage-commissie ingesteld, gelijkende domeinnamen vallen in eerste instantie niet direkt onder handelsnaamrecht (zeker als de uitbater er slecht in mindere mate commercieel mee omgaat)

Verwijderd

Ah dank je RM-rf dat is nu duidelijk
En wekkel het ging er niet om dat dit 2 commerciele bedrijven zijn en dat van TS niet. Ik ging er van uit dat als 2 commerciele bedrijven in 1 stad dezelfde naam kunnen hebben dat het wel vreemd is dat er zo moeilijk wordt gedaan voor 2 domeinnamen

De kans dat er in 1 stad meer dan 1 bedrijf met dezelfde naam zal voorkomen lijkt me trowens niet eens zo klein. Als je alleen al bedenkt hoeveel dezelfde soort winkels in een beetje grote stad zitten.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 15:27:
Ik ging er van uit dat als 2 commerciele bedrijven in 1 stad dezelfde naam kunnen hebben dat het wel vreemd is dat er zo moeilijk wordt gedaan voor 2 domeinnamen
Dan is er dus mogelijk wel een probleem op basis van de handelsnaamwet, zoals RM-Rf hierboven al heeft aangegeven. Daarmee is je vergelijking dus ook niet van toepassing op ons domeinnaamgeval :)

Verwijderd

Topicstarter
Sjezus.....
Wat een gedoe mensen...

ik hoor van meerdere mensen in de koi business dat die mensen echte ruziemakers zijn.

Zal wel aan hun liggen denk ik dan...

En wat nu als ik een kvk inschrijving doe voor www.koi-pagina.nl ?

Is dat dan okay ?

• StevenK
  • Laatst online: 21:54
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 22:53:
En wat nu als ik een kvk inschrijving doe voor www.koi-pagina.nl ?

Is dat dan okay ?
Nee, aan de inschrijving KvK kun je geen rechten ontlenen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Ik word nu zelfs van www.koipagina.nl prikbord afgedonderd als ik een reply post wat echty dus wel ontopic is.....

Ik word er echt niet goed van....

Het maakt me gewoon kwaad dat ik als hobbyist gewoon in mijn kont genaaid wordt door die sukkels....

Ik begin nu echt pissed te worden !

MF !

• bakakaizoku
  • Laatst online: 23:58
Is het niet verstandig om er verder niet meer over te hebben of dit soort dingen nog te vermelden?

Jij zit ze immers nu zwart te maken op dit forum, en dat pikken ze niet en daarom zal je waarschijnlijk wel geboycotted worden nu..

Je hebt je informatie, je mag dus doen wat je wilt, daarom lijkt het mij nu het verstandigste om er geen woord meer aan vuil te maken..

Just my €0.02

rm -rf ~/.signature

• crisp
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

Ik sluit me aan bij mattttt en vind dat gelijk een mooie sluitpost :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.