Toon posts:

[casema/wanadoo] Wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat Casema hun oude demos systeem nu echt aan het vervangen is, was ik verplicht om over te stappen naar hun nieuwe systeem. Eerst kreeg ik ergens in augustus een mailtje dat ik binnen 2 dagen moest beslissen of ik wou overstappen, omdat ik anders na 1 oktober misschien geen internet meer zou hebben. Vervolgens kreeg ik 2 weken later een brief dat dat mailtje een fout van hun kant was en dat het nieuwe systeem helemaal niet leverbaar was in onze wijk, om een paar weken later weer een brief te krijgen dat ik toch over moest stappen. Casema heeft niet echt een goede naam, maar ik heb de afgelopen 2 jaar geen serieuze klachten gehad, snelheid was ver te zoeken, maar echt duur was het ook niet, dus ik besloot maar bij casema te blijven. (Hield wel in dat ik een jaar contract af moest sluiten)

In de eerste brief van casema over de nieuwe aansluiting stond dat ik voor 3 november een afspraak kreeg voor de week van 3 november om mijn nieuwe modem gratis te installeren. (Niet dat je daar was aan hebt, want ze installeren alleen op windows, kabel trekken kan je zelf doen, ook als ze totaal niet hoeven te boren, maar gewoon de utp kabel langs de coax leggen die nodig was voor hun vorige systeem). Op die dag zou 's morgens het oude systeem uitgeschakeld worden en 's avonds zou ik dan gelijk kunnen internetten met het nieuwe systeem. Afgelopen vrijdag vond ik 's avonds eindelijk een brief van casema, met de mededeling dat ze maandag avond tussen 18:00 en 22:00 kwamen. Toen ik 's avonds thuis kwam, hoorde ik van mijn moeder dat er iemand om 15:00 voor de deur gestaan gestaan had met de nieuwe modem, maar omdat ze totaal geen verstand van computers heeft, had ze hem niet binnen gelaten. Wel heeft ze gezegd dat ze dit niet vond kunnen, omdat we nu helemaal geen internet meer zouden hebben. De monteur vond het ook allemaal slecht geregeld, hij stond vooral voor dichte deuren of de mensen hadden helemaal nooit een brief gezien. (Dat voor dichte deuren staan was niet zo vreemd, mensen die gewoon werken en vrijdagavond een brief krijgen dat maandagmiddag een monteur langs komt, kunnen gewoon geen vrij meer vragen. Ook stond in de tweede brief dat als je niet thuis was als de afspraak gepland was, je dat niet hoefde te melden, maar dat de monteur gewoon een nieuwe afspraak plande en een kaartje daarvoor in de bus deed). Maar de monteur deed net of hij aardig was, belde gelijk met casema om voor dinsdag avond een afspraak te plannen, maar beloofde als hij tijd had gelijk dezelfde avond terug te komen. Verder beloofde hij dat we gewoon konden blijven internetten met het oude systeem. Ik kom dus 2x vroeg thuis van mijn stage om om 18:00 thuis te zijn, en heb 2x zitten wachten tot 23:00, zonder dat iemand van casema ook maar de moeite neemt om te bellen om te zeggen dat het niet meer lukt om te komen. Aan een afspraak hadden ze zich wel gehouden: ik kon al sinds maandagmorgen totaal niet meer op internet, op de kabelmodem brandt het lampje dat hij geen signaal had.

Bel ik vanmorgen de helpdesk (meerdere malen, het is niet mogelijk om aan 1 medewerker te vragen waarom de monteur niet gekomen is en waarom je niet kan internetten), blijkt dat de nieuwe afspraak gepland is voor volgende week dinsdag (zonder enige vorm van overleg, er is dan niemand thuis, dus ik kan ze weer bellen..) en de storing is niet op te lossen van ze hebben sinds maandag morgen gewoon heel voorschoten afgesloten van het oude systeem (volgens de helpdesk had een monteur nooit kunnen beloven dat we gewoon konden internetten, omdat hij daar helemaal niet over ging).

Is het nu mogelijk om op een of andere manier onder mijn jaar contract uit te komen? (Wanadoo kent wel een "niet goed geld terug" regeling, maar die geldt alleen voor nieuwe abbonees, niet voor mij omdat ik al internet bij ze had. En is het mogelijk om op een of andere manier een vergoeding te krijgen voor de telefoon kosten die ik maak omdat ik door hun berg van fouten minimaal 1,5 week geen internet heb?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Waarom stuurt je moeder een monteur weg omdat zij geen verstand van computers heeft? Dat heeft die monteur toch juist 8)7 Je moeder heeft zichzelf in problemen gebracht, Casema stond in ieder geval al een keer gewoon aan de deur met een persoon die 'm niet binnen wilde laten. Nu begin jij van jouw kant over het annuleren van je jaarcontract omdat ze wat aan de aansluiting moeten doen?

:X

Verwijderd

Topicstarter
Afspraak is duidelijk dat ze 's avonds langs komen, dus als ze opeens 's middags langs willen komen lijkt dat niet mijn probleem maar hun probleem. Echt handig was het idd niet, maar mijn moeder was bang dat die monteur de computer vernaggelde. Ik heb verder al van verschillende mensen gehoord dat de monteur nog een keer langs moest komen, omdat het de eerste keer niet goed gedaan was. Als mijn moeder gehoord had dat als het nu niet gedaan werd, het minimaal 2 weken duurde, dan had ze hem wel binnengelaten, nu hoorde ze dat het anders dezelfde avond en anders de volgende avond gefxied zou worden, dus kon ze hem rustig wegsturen.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Als je hard wil spelen stuur je een fax waarin je aansluiting wenst binnen 2 weken. Ben je een lefgozer, dan maak je van die fax meteen de ingebrekestelling aangezien eerdere afspraken (mondeling met de monteur) niet nageleefd zijn. Als dat niet gebeurt, ontbind je je contract met Casema in een 2e faxje.

Vuurwerk gegarandeerd :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat zij een nieuwe afspraak gepland hebben voor volgende week dinsdag, wanneer niemand thuis is, die afspraak zal ik dus moeten afzeggen en wordt het opeens mijn probleem dat ik geen internet heb...

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Als je van Casema af wil, wordt het hoe dan ook een tijdje geen internet, dus dat is niet anders.

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Wekkel schreef op 05 november 2003 @ 10:52:
Waarom stuurt je moeder een monteur weg omdat zij geen verstand van computers heeft? Dat heeft die monteur toch juist 8)7 Je moeder heeft zichzelf in problemen gebracht, Casema stond in ieder geval al een keer gewoon aan de deur met een persoon die 'm niet binnen wilde laten. Nu begin jij van jouw kant over het annuleren van je jaarcontract omdat ze wat aan de aansluiting moeten doen?

:X
onzin, om 15.00 was niet de afspraak dat was 's avonds...

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

nokia6610 schreef op 05 november 2003 @ 11:24:
onzin, om 15.00 was niet de afspraak dat was 's avonds...
Iemand wegsturen terwijl je wel thuis was is ook onzin.

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:14
Wekkel schreef op 05 november 2003 @ 11:06:
Als je hard wil spelen stuur je een fax waarin je aansluiting wenst binnen 2 weken. Ben je een lefgozer, dan maak je van die fax meteen de ingebrekestelling aangezien eerdere afspraken (mondeling met de monteur) niet nageleefd zijn. Als dat niet gebeurt, ontbind je je contract met Casema in een 2e faxje.

LOL

dit gaat niet lukken bij casema :D

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-05 15:28

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Wekkel schreef op 05 november 2003 @ 11:06:

Yep, vuurwerk aan de kant van TS.
En waarschijnlijk na een paar maanden een vette brief van Intrum Justitia met de nodige bedreigingen van hun kant, geen overleg meer mogelijk en al helemaal geen info vanaf Intrum Justitia (h*fters daar!).
Dus als je een lefgozer bent, een gang naar het gerecht met vertrouwen tegemoed ziet..., be my guest!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Als TS nergens voor wil staan, moet TS ook dit soort vragen niet stellen. Je moet vuur met vuur bestrijden :)

Verwijderd

Dankzij dat soort gasten komen die monteurs (vaak niet eens VAN Casema) helemaal niet aan werk toe en duurt het vaak weken.

Nou weet ik hoe het komt :( als mensen monteurs wegsturen dan loopt de hele planning van die dag in de war en kan 'jij' wachten welke wel gewoon flexibel en afspraken nakomt.

En BTW wat moet die PIK in je computer dan.
Heb je getekend voor een volledige instalatie :?
Je bent 'tweaker' dus dat zal dan wel niet.
Het enige waar hij blijft is bij de meterkast om het modem te plaaten en om hem aan te melden dmv de codes zodat het lampje op 4x groen online komt te staan.
De rest is aan de klant............als je niet een volledige instalatie nam, maar dat is voor digibeten.

Verwijderd

Topicstarter
Als monteurs zich niet aan een bepaald schema houden, en niet komen op het afgesproken dagdeel, dan moeten ze er gewoon rekening mee houden dat er niemand thuis is/dat ze weg gestuurd worden. Het eerste plan om klanten te laten bellen als ze niet thuis waren, was nog helemaal zo slecht niet, maar ja, opeens was het plan veranderd en hoefde dat niet meer, wat niet echt handig is voor de monteurs.

Omdat ik een bestaande klant was, had ik niet de optie om gewoon de spullen te laten bezorgen, ik kon alleen kiezen voor een installatie. Wat niet echt handig is, omdat de monteur de zooi nu eerst op een win'95 gaat installleren, die ik vervolgens weer kan deinstalleren om de modem aan mijn linux bak te hangen. Alleen als nieuwe klant heb je de keuze, en dan is het redelijk zinloos om voor 130 euro een monteur te laten komen.

Verwijderd

Maar er was iemand thuis...DUS!

En het enige wat ze doen is gewoon het modem plaatsen.
Ik had geluk dat ze zelf de activatiecode en shit deden maar tegenwoordig mag je dat zelf doorbellen om hem aan te melden.
De instalatie is alleen maar inslatalie van het modem en die komt daar waar de kabel je huis binnenkomt, meestal de meterkast.
vandaar uit mag de klant hetzelf oplossen met de bijgeleverde 20 meter utp.

En volledige instalatie is niet verplicht, als de modem werkt werkt het.
Kun jij lekker leuk met je windowsjes en Linuxjes aan de slag.
Hij zal je nog dankbaar zijn als je zegt de rest na het modem verder te doen, levert hem tijdswinst op, tijd die hij aan een ander kan besteden.

Je kan toch een dagdeel vrij nemen of je buurvrouw polsen als je echt niet kan.
Of haal desnoods opa uit het bejaardenhuis.
Pagina: 1