[Delphi] TDataSetProvider en TClientDataSet

Pagina: 1
Acties:

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Topicstarter
In Delphi is het mogelijk om met een TDataSetProvider een 'nested table' te maken in een DataSet. Dit kan door een master/detail relatie tussen twee of meer tabellen te maken en aan de master dataset een TDatasetProvider te koppelen. Deze genereert dan de 'nested table' voor de TClientDataSet die daar aan hangt. Deze geneste tabellen bevatten de records van de detail datasets. Nu wil ik dat deze geneste tabellen pas worden verstuurd op het moment dat ze ook echt nodig zijn. Ik heb hiervoor de properties van de DataSetProvider aangepast, Options = [poFetchDetailsOnDemand]. Van de TClientDataSet heb ik de propertie FetchOnDemand op False gezet, hierdoor moet ik met code de resultaten ophalen.

Het geheel is verdeeld over een server en client, de DataSetprovider staat op de server, de ClientDataSet aan de andere kant op de client. Als ik de details ophaal zie ik wel netwerkverkeer maar geen records, deze records zijn er wel, dat heb ik gecontroleerd mbv een SQL query.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de data van de geneste tabellen pas wordt opgehaald als ik een record in de master kies?

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5