Toon posts:

Beeld schokkerig na installatie ZM80C-HP en ZM-OP1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al een beetje lopen zoeken op het forum, maar heb tot nu toe nog niets gevonden. Het is het volgende 'probleem':

Gisteren heb ik op mijn Leadtek A250TD (nVidia Ti4400 chipset) de koeler ZM80C-HP en fan ZM-OP1 geinstalleerd. Dit alles met de koelpasta Arctic Silver 5. Nadat ik het geheel ging testen onder Renegade, vond ik het beeld wat schokkerig gaan... Iets wat ik normaal niet had. Hoe zou dit kunnen komen? Moet de koelpasta een paar keer goed warm worden ofzo? Of heb ik het gewoon niet goed aangebracht? De AS5 is behoorlijk stugge bende, dus hoe kan ik dat het beste erop smeren?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Verder niets dan lof over de gekozen combi: helemaal fluisterstil, ook met de fan op 12V. En na een uur intensief gamen is het koelblok nog steeds koel, zoals het hoort ;).

Alvast Bedankt,
Bart

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-08 17:35

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

hmm nou het koelbloek hoord niet cool te zijn na een uur. tis wel de bedoeling dat de warmte afgevoert wordt via de heatsink, dus als ie koud blijft heb je kans dat hij niet helemaal goed contact maakt. zou toch even kijken of ie echt goed bevestigd is.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik overdreef miss een beetje, hij wordt wel iets warm, maar niet zo warm als het koelblok dat er origineel op zat :S

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-08 17:35

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

heb zelf op me ti4600 een zalman gehad en nu op me 9800 pro ook en die werden/worden toch wel redelijk warm.

dus ik zou toch even checken of ie goed er op zit :)

en net zoals met cpu's moet de koelprut er echt flinter dun opzitten.

[ Voor 19% gewijzigd door Hubert op 05-11-2003 10:54 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
Hubert schreef op 05 november 2003 @ 10:51:

en net zoals met cpu's moet de koelprut er echt flinter dun opzitten.
Hmm, dan zal het daar miss aan liggen O-), want dat AS5 is echt superdik spul, en niet makkelijk uitsmeerbaar. Enig idee omdat mooi te doen? Met een mesje ofzo? Ik heb het gisteren met wat dikker pampier gedaan (stond in de handleiding), maar dat werkt ook voor geen meter.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

bankpasje/telefoonkaart.

Heb hier zelf een 4400 met de hp80 (geen c, zelfs geen a :'( ). Koelblok word flink warm, dus de 80c moet indien goed geinstalleerd enkel door de op1 een stukje kouder blijven... Draai hem voor de aardigheid eens (als je de koelpasta eenmaal dunner hebt) eens _zonder_ de op1 aan te hebben staan. Dan zou het setje nog koel genoeg moeten blijven (koelblok brand wel aan je hand, maar je hand brand er niet aan vast zeg maar :). Net een temperatuur waarbij je het blok nog kort aan kunt raken. Retestabiel verder...

Verwijderd

Topicstarter
Kippenijzer schreef op 05 november 2003 @ 11:00:
Draai hem voor de aardigheid eens (als je de koelpasta eenmaal dunner hebt) eens _zonder_ de op1 aan te hebben staan. Dan zou het setje nog koel genoeg moeten blijven (koelblok brand wel aan je hand, maar je hand brand er niet aan vast zeg maar :). Net een temperatuur waarbij je het blok nog kort aan kunt raken.
Bedankt, ik denk dat ik dat maar eens ga proberen, maar niet met een bankpasje, want dan kan ik straks niet meer pinnen met die AS5 erop... Of de pinautomaat wordt koel :). Gisteren had ik een beetje haast met installeren, had erna nog een verjaardag. En je kent het spreekwoord he? Haastige spoed, is zelden goed...

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 11:04:
[...]
En je kent het spreekwoord he? Haastige spoed, is zelden goed...
Jupz... Had die HP80 al een hele tijd liggen. Zodra ik hem had haastig geinstalleerd -> artefacts in games...
Daarna originele koeler maar teruggeplaatst (rest pc is toch nog steeds takkeherrie) en pas paar dagen terug weer eens de tijd gevonden hem zoregvuldig opnieuw te installeren... Nu nog steeds de rest nog stil krijgen :)

Verwijderd

Topicstarter
Kippenijzer schreef op 05 november 2003 @ 11:14:
[...]
Nu nog steeds de rest nog stil krijgen :)
Ja, ik ook, de meeste herrie is nu weg, doordat die 2 kleine <40mm fans zijn vervangen door eentje van 80mm. Ik heb nog een 300W voeding liggen van Zalman, die ga ik er morgen in prutsen denk ik.

Verwijderd

Hoe ik het heb gedaan is met een stukje van een plastic tas.
Een beetje AS5 op de gpu, en wrijven daarop met dat plastic met een vinger.
Dit staat ook op de ArcticSilver site voor kleine oppervlakte cores.
Pagina: 1