En hoe kom je bij dat plaatje dan? Hoe klik ik daar naar toe? In welke pagina staat dat dan? Enz..?coubertin119 schreef op 24 december 2003 @ 12:27:
http://www.google.com/press/zeitgeist/nov03_browsers.gif
Goed zo André, je krijgt een pluim voor beste zoeker woudloper.
*klik* http://www.google.com/press/zeitgeist.html
*scroll* October/November 2003 Zeitgeist
*kijk* tweede rijtje met afbeeldinkjes
.
*kijk* tweede rijtje met afbeeldinkjes
[ Voor 3% gewijzigd door coubertin119 op 24-12-2003 12:35 . Reden: nu nog ordelijker :P ]
Skat! Skat! Skat!
Kan het zijn dat jij meer ziet dan mij omdat je bijvoorbeeld de Google Toolbar hebt geinstalleerd ofzo?coubertin119 schreef op 24 december 2003 @ 12:35:
*klik* http://www.google.com/press/zeitgeist.html
*kijk* tweede rijtje met afbeeldinkjes.
Me with stupid... Want ook ik kom niet bij dit plaatjeAndré schreef op 24 december 2003 @ 12:37:
[...]
Kan het zijn dat jij meer ziet dan mij omdat je bijvoorbeeld de Google Toolbar hebt geinstalleerd ofzo?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Wuh? Ik heb niks Google Toolbar en ik surf met:
Dus geen idee wat jullie fout doenMozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.5) Gecko/20030925 Firebird/0.7
Skat! Skat! Skat!
He klaphark, wij doen niets foutcoubertin119 schreef op 24 december 2003 @ 12:43:
Wuh? Ik heb niks Google Toolbar en ik surf met:
[...]
Dus geen idee wat jullie fout doen
Ik zal eens een screenshot maken van de pagina zoals ik hem zie.
Nee, het ligt blijkbaar aan de taal die je ingesteld hebt in je browser. Jij ziet de Nederlandse variant van de Google Zeitgeist, die minder uitgebreid is. Kijk maar, de Engelse variant is veel uitgebreider.André schreef op 24 december 2003 @ 12:37:
[...]
Kan het zijn dat jij meer ziet dan mij omdat je bijvoorbeeld de Google Toolbar hebt geinstalleerd ofzo?
Je ziet maar, mensen met veel talenkennis kunnen ook meer algemene kennis opdoen
.
Wel weird dat Google er voor kiest om zulke levensnoodzakelijke grafiekjes enkel voor Engelstaligen open te stellen...
Wel weird dat Google er voor kiest om zulke levensnoodzakelijke grafiekjes enkel voor Engelstaligen open te stellen...
Skat! Skat! Skat!
Ik liep vannacht ook tegen het probleem aan dat IE5 deze htc niet ondersteund door gebruik van die push(). Dat maakt hem een stuk minder bruikbaar (aangezien >10% vd bezoekers van mijn site IE5 nog gebruikt), is dit makkelijk op te lossen?
kijken welke browser de mensen gebruiken en als ze 5 hebben linken naar een pagina waar staat 6 downenCrashOne schreef op 24 december 2003 @ 14:10:
is dit makkelijk op te lossen?
en dan wat sites erbij zetten natuurlijk.... oa firebird en opera
[ Voor 21% gewijzigd door disjfa op 24-12-2003 14:12 ]
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
ja, dmv prototyping een eigen push-method toevoegen aan het Array-objectCrashOne schreef op 24 december 2003 @ 14:10:
Ik liep vannacht ook tegen het probleem aan dat IE5 deze htc niet ondersteund door gebruik van die push(). Dat maakt hem een stuk minder bruikbaar (aangezien >10% vd bezoekers van mijn site IE5 nog gebruikt), is dit makkelijk op te lossen?
(dat gaf Clay zelf ook al eerder aan in deze draad)
[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 24-12-2003 14:18 ]
Intentionally left blank
Waarom kun je de array.push methode niet veranderen op deze manier:crisp schreef op 24 december 2003 @ 14:17:
[...]
ja, dmv prototyping een eigen push-method toevoegen aan het Array-object
(dat gaf Clay zelf ook al eerder aan in deze draad)
JavaScript:
1
2
3
4
| Bla = new Array(); //Bla.push("Blabla") Bla[Bla.length] = "Blabla"; |
Zo doe ik dat ook jaAndré schreef op 24 december 2003 @ 14:47:
[...]
Waarom kun je de array.push methode niet veranderen op deze manier:
JavaScript:
1 2 3 4 Bla = new Array(); //Bla.push("Blabla") Bla[Bla.length] = "Blabla";
push is makkelijk als je meerdere elementen op een array wilt schoppen, en geeft de nieuwe lengte van de array terug:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| if (typeof Array.prototype.push == 'undefined') Array.prototype.push = _Array_push; function _Array_push() { var i = 0, l = arguments.length; while (i < l) this[this.length] = arguments[i++]; return this.length; } var a = ['spef','melp','woei']; var newlength = a.push('foo','bar'); |
Intentionally left blank
Clay, je uitbreding van het document over: whatever:hover ziet er goed uit
al zeg ik hetzelf! Erg verhelderend, het voorbeeld ziet er ook netjes uit (met een mooie office layout menu).
offtopic:
Ga je met dit script ook naar alistapart of naar de schrijver van het dropdowns artikel toe, of wacht je nog tot alle bugs eruit zijn zoals je hierboven melde.
Ga je met dit script ook naar alistapart of naar de schrijver van het dropdowns artikel toe, of wacht je nog tot alle bugs eruit zijn zoals je hierboven melde.
Hier met win95 en IE5.5 krijg ik geen submenu's te zien in het voorbeeld 
qua JS kan er ook nog wel eea geoptimaliseerd worden maar dat is meer omdat ik een purist ben geworden
- een if (!s) vind ik lelijk, zeker als je weet dat je geen false krijgt maar null als exec() geen matches meer geeft.
- hetzelfde geld voor properties afvragen - niet zo: if (object.property) maar zo: if (typeof object.property != 'undefined')
- dit kan je ook optimaliseren:
maar goed, dat is allemaal mierenn**ken, de code ziet er prima uit, lekker compact ook - blijft de vraag waarom ik hier geen submenu's krijg; eens even kijken....

qua JS kan er ook nog wel eea geoptimaliseerd worden maar dat is meer omdat ik een purist ben geworden
- een if (!s) vind ik lelijk, zeker als je weet dat je geen false krijgt maar null als exec() geen matches meer geeft.
- hetzelfde geld voor properties afvragen - niet zo: if (object.property) maar zo: if (typeof object.property != 'undefined')
- dit kan je ook optimaliseren:
JavaScript:
, namelijk zo: 1
| for(var i=0; i<sheets.length -1; i++) |
JavaScript:
1
| var i=sheets.length-1;while(i--){ } |
maar goed, dat is allemaal mierenn**ken, de code ziet er prima uit, lekker compact ook - blijft de vraag waarom ik hier geen submenu's krijg; eens even kijken....
[ Voor 85% gewijzigd door crisp op 29-12-2003 12:07 ]
Intentionally left blank
In IE 6 op 2003 server knippert alles als een gek, niet echt smooth zeg maar...
snap jullie nie,
waarom in gods naam iets bouwen in een htc wat wellicht (oke ingewikkelder) ook wel te schrijven valt voor mozilla en anderen.
Ik weet dat het leuk is om dingen met htc's te doen, heb zelf een keer een table-sort functie gemaakt maar toch is het niet verstandig om het op die manier te doen omdat je een gedeelte van je bezoekers,
ik zelf heb nu bijvoorbeeld gezeur met die sort dat hij ie gewoon laat crashen, en dat ik hem nu dus niet kan verbouwen naar een andere mozilla compliant functie.ze willen graag overstappen maar ja ze willen ook die client side sort houden.
waarom in gods naam iets bouwen in een htc wat wellicht (oke ingewikkelder) ook wel te schrijven valt voor mozilla en anderen.
Ik weet dat het leuk is om dingen met htc's te doen, heb zelf een keer een table-sort functie gemaakt maar toch is het niet verstandig om het op die manier te doen omdat je een gedeelte van je bezoekers,
ik zelf heb nu bijvoorbeeld gezeur met die sort dat hij ie gewoon laat crashen, en dat ik hem nu dus niet kan verbouwen naar een andere mozilla compliant functie.ze willen graag overstappen maar ja ze willen ook die client side sort houden.
openkat.nl al gezien?
Euhm, wie weet omdat het al werkt in Mozilla en niet in IE6, zodat dààr de uitbreiding voor nodig is, dus wat je in je verhaaltje probeert over te laten komen snap ik niet echt. En de link tussen een table-sort en het laten werken van een onderdeel van CSS zie ik ook niet, deze .htc zorgt ervoor dat standaard dingen werken zoals ze moeten werken terwijl jouw tablesort een uitbreiding is.
Skat! Skat! Skat!
mja
't zou ook te mooi zijn als het gewoon zou werken allemaal
Het geknipper in IE6 is een cache probleem/plaatjes bug. Als je je cache op auto of never zet werkt die (hier iig) goed zonder geknipper, en anders wordt de hele boel idd steeds gereload
Overigens is dat dan dus een image bug
geen script/css bug imo. Maar het blijft kut ja.
Dat het in 5.5 niet werkt snap ik ook ff niet, maar daar ga ik ook nog ff naar kijken. De behavior werkt op zich wel, in een andere demo die ik hier heb liggen doet IE5.5 het namelijk wel, dus het kan ook weer een css bug zijn.
5.0 maakt er een complete zooi van
maar het "werkt" wel
ook dit is gewoon weer een (berg) css bug(s), en die net genoemde andere demo werkt daarin ook.
't blijft dus wel wat schipperen. De behavior enablet alleen maar :hover op andere elementen; het fixt geen bugs, en dat menu is dan dus misschien niet het beste voorbeeld om de behavior te demonstreren

Het geknipper in IE6 is een cache probleem/plaatjes bug. Als je je cache op auto of never zet werkt die (hier iig) goed zonder geknipper, en anders wordt de hele boel idd steeds gereload

Dat het in 5.5 niet werkt snap ik ook ff niet, maar daar ga ik ook nog ff naar kijken. De behavior werkt op zich wel, in een andere demo die ik hier heb liggen doet IE5.5 het namelijk wel, dus het kan ook weer een css bug zijn.
edit:
hmz, ok 5.5 werkt wel als je ipv de visibility de display togglet tussen none en block op de hover. maar het boxmodel is vernaggeld
hmz, ok 5.5 werkt wel als je ipv de visibility de display togglet tussen none en block op de hover. maar het boxmodel is vernaggeld
5.0 maakt er een complete zooi van
't blijft dus wel wat schipperen. De behavior enablet alleen maar :hover op andere elementen; het fixt geen bugs, en dat menu is dan dus misschien niet het beste voorbeeld om de behavior te demonstreren
[ Voor 10% gewijzigd door Clay op 29-12-2003 12:24 ]
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
ik bedoel dat je als webdevelopper wel eens iets leuks denkt te maken met een htc die dan alleen in IE werken. IE only is al niet handig maar vaak krijg je alleen met dit soort dingen te maken als je web-aps bouwt voor bedrijfen en dan wordt het pas gevaarlijk om extra dingen met IE only oplossingen te bouwen want dan restrict je je klant.coubertin119 schreef op 29 december 2003 @ 12:12:
Euhm, wie weet omdat het al werkt in Mozilla en niet in IE6, zodat dààr de uitbreiding voor nodig is, dus wat je in je verhaaltje probeert over te laten komen snap ik niet echt. En de link tussen een table-sort en het laten werken van een onderdeel van CSS zie ik ook niet, deze .htc zorgt ervoor dat standaard dingen werken zoals ze moeten werken terwijl jouw tablesort een uitbreiding is.
openkat.nl al gezien?
Een behavior gebruiken is dan naar mijn mening ook juist omdat dat IE only is een goeie keuze. Andere browsers laden dat hele ding dan ook niet in; dat hoeft niet.
Ik ben het helemaal met je eens dat het suf is om IE only dingen te ontwikkelen die je later weer op je bord krijgt, maar je opmerking is hier dus denk ik misplaatst
Was het wellicht niet handiger om het Suckerfish Dropdown menu als voorbeeld mee te geven? Wellicht kan je hem er nog bij plaatsen, aangezien je het er in je uitleg toch ook over hebt...Clay:
[...] en dat menu is dan dus misschien niet het beste voorbeeld om de behavior te demonstreren
Wat is overigens het minimale wat jij wilt ondersteunen? IE5 of IE5.5? Zijn er overigens naast het :hover CSS gebrek binnen IE nog meer gebieden welke je graag zou willen gaan ondersteunen met htc of is dit het belangrijkste...
point taken,Clay schreef op 29 december 2003 @ 13:44:
Even voor de duidelijkheid; het is juist de bedoeling dat dit IE only is, omdat het een tekortkoming van IE is die alleen in IE opgelost hoeft te worden. De :hover werkt in echte browsers al zoals deze behavior hem probeert te doen werken in IE, het hoeft dus ook enkel in IE te werken.
Een behavior gebruiken is dan naar mijn mening ook juist omdat dat IE only is een goeie keuze. Andere browsers laden dat hele ding dan ook niet in; dat hoeft niet.
Ik ben het helemaal met je eens dat het suf is om IE only dingen te ontwikkelen die je later weer op je bord krijgt, maar je opmerking is hier dus denk ik misplaatst
dus ook voor de mensen die dit wel een cool script vinden, maak ook de normale/mozilla versie er even bij op je site
edit:
Ik snap best wat jullie aan het doen zijn hier, maar ik denk dat de gemiddelde devver hier de ballen van snapt, en dus klakkeloos jullie scriptje erin dumpt en dan klaar denkt te zijn, dat mozilla het wel of niet ondersteund en hoe dan precies dat zullen ze niet weten en dus ook niet implementeren, ik kom helaas nog te vaak sites tegen die dmv simpel knip en plakwerk een cool menutje hebben wat bij mij bijvoorbeeld absoluut niet gaat werken.
Bovenstaande is meer een vraag naar de gebruikers van jullie(clay's) script om ook die :hover versie voor mozilla te implementeren.
Ik snap best wat jullie aan het doen zijn hier, maar ik denk dat de gemiddelde devver hier de ballen van snapt, en dus klakkeloos jullie scriptje erin dumpt en dan klaar denkt te zijn, dat mozilla het wel of niet ondersteund en hoe dan precies dat zullen ze niet weten en dus ook niet implementeren, ik kom helaas nog te vaak sites tegen die dmv simpel knip en plakwerk een cool menutje hebben wat bij mij bijvoorbeeld absoluut niet gaat werken.
Bovenstaande is meer een vraag naar de gebruikers van jullie(clay's) script om ook die :hover versie voor mozilla te implementeren.
[ Voor 23% gewijzigd door killercow op 29-12-2003 16:39 ]
openkat.nl al gezien?
Er is toch helemaal geen "normale"/Mozilla versie van nodig, aangezien Mozilla standaard :hover ondersteunt, dus ofwel zit jij hier slap te leuteren ofwel kan je je zo geweldig goed uitdrukken dat Clay en ik er niets van snappen.
Skat! Skat! Skat!
Blijkbaar niet dus, je snapt het niet.killercow schreef: point taken,
- Mozilla ondersteunt in CSS: element:hover { }
- Internet Explorer ondersteunt in CSS: a:hover {}
- Internet Explorer ondersteunt in CSS: element:hover { }
Dat stukje JavaScript hoeft dus alleen voor IE te gelden.
[ Voor 16% gewijzigd door creative8500 op 29-12-2003 16:40 ]
Kweet niet of het toegestaan is enzo, maar ik heb het scriptje al in gebruik en het werkt primacreative8500 schreef op 29 december 2003 @ 16:38:
[...]
Blijkbaar niet dus, je snapt het niet.We kunnen ervoor zorgen dat:
- Internet Explorer ondersteunt in CSS: a:hover {}
door middel van een stukje JavaScript.
- Internet Explorer ondersteunt in CSS: element:hover { }
Dat stukje JavaScript hoeft dus alleen voor IE te gelden.
Tesla Model Y RWD (2024)
Anoniem: 24491
I beg to differ.. Hulde Clay ik denk dat ik dit wel ga gebruiken voor een nieuwe opdracht, bedankt zo ver.killercow schreef op 29 december 2003 @ 16:16:
point taken,
5.0 zou leuk zijn, maar 5.5 en 6.0 heeft verreweg de meeste gebruikers, dus als iets toevallig niet in 5.0 werkt (en geen errors geeft) is dat op zich geen ramp imo. Naast die :hover zou ik natuurlijk nog veel meer willen "enablen" met htc, maar er is maar zoveel wat ook werkelijk kan zonder in vieze hacks te vervallen, en ik zou zelf geen site willen laten draaien op hacks, dus een ander wil ik dat ook niet aanradenWoudloper
Wat is overigens het minimale wat jij wilt ondersteunen? IE5 of IE5.5? Zijn er overigens naast het :hover CSS gebrek binnen IE nog meer gebieden welke je graag zou willen gaan ondersteunen met htc of is dit het belangrijkste...
Zonder de content van de stylesheets met b.v. regexp te gaan filteren is het niet mogelijk de niet ondersteunde selectors te vinden, omdat IE vanuit het ingebouwde stylesheets object gewoon "unknown" teruggeeft ipv de werkelijke selector.

Op zich is het ook juist de bedoeling dat je dit ergens "klakkeloos inmikt", en vervolgens :hover gaat gebruiken icm. andere css. Ik gebruik zelf firebird, en stoor me aan het gebrek in IE aan fatsoenlijke :hover ondersteuning. Hovers op inputs, hovers op TR's, IE kan dat allemaal niet, maar hiermee dus wel.killercow
... maar ik denk dat de gemiddelde devver hier de ballen van snapt, en dus klakkeloos jullie scriptje erin dumpt en dan klaar denkt te zijn, dat mozilla het wel of niet ondersteund en hoe dan precies dat zullen ze niet weten en dus ook niet implementeren, [...] wat bij mij bijvoorbeeld absoluut niet gaat werken.
En dit hoeft dus niet voor firebird of mozilla geimplementeerd te worden, omdat die alles wat deze behavior voor IE doet vanzelf al kunnen.
Het voegt aan IE niets toe wat mozilla of firebird niet al lang konden.
Bij enkele van mijn sites verbaasde ik me hierover: er waren juist nauwelijks gebruikers van 5.5, en veel van 5.0: volgens mij wordt met Windows 98 5.0 meegeleverd, en die n00bs weten niet dat je zoiets kunt upgraden.Clay schreef op 29 december 2003 @ 17:22:
5.0 zou leuk zijn, maar 5.5 en 6.0 heeft verreweg de meeste gebruikers
<body onload="element.focus()">Blaise schreef op 29 december 2003 @ 17:46:
@ mighty Clay: Komt er ook :focus ondersteuning in?
Waarom zou dat in een stylesheet moeten, lijkt me wat overdreven.
Ik zat meer te denken aan form elementen zoalsAndré schreef op 29 december 2003 @ 17:52:
[...]
<body onload="element.focus()">
Waarom zou dat in een stylesheet moeten, lijkt me wat overdreven.
code:
1
| input:focus{ background : yellow; } |
Nu begrijp ik je, dat zou inderdaad wel een leuke feature zijn.Blaise schreef op 29 december 2003 @ 18:08:
[...]
Ik zat meer te denken aan form elementen zoalscode:
1 input:focus{ background : yellow; }
Anoniem: 97824
Dat kan dus ook: http://annevankesteren.nl...internet-explorer#c000703
Weblogs zijn geweldig hiervoor!
Weblogs zijn geweldig hiervoor!
Ik volg dit topic nu al een tijdje en ik moet zeggen, geweldig werk Clay
Anne, die oplossing van Ben Nolan, is die niet heel erg fout?
Of kan zijn code ook via .htc worden aangeroepen?
Anne, die oplossing van Ben Nolan, is die niet heel erg fout?
code:
1
2
3
4
5
| body{ background: url(" javascript: "); } |
Of kan zijn code ook via .htc worden aangeroepen?
Arrived anxious, left bored
Ik had er nog nooit van gehoord dat dat ook kon
misschien opent dat weer perspectieven voor andere fixen, net als de property:expression(script); css die IE blijkt te ondersteunen trouwens, die kende ik tot voor kort ook niet.
Wat betreft het script van Ben Nolan; dat is iid ook een mooie, maar er zitten wel een paar serieuze haken en ogen aan die het mijns inziens wat minder bruikbaar maken. Daar zou nog het een en ander aan geoptimaliseerd moeten worden.
Wat betreft het script van Ben Nolan; dat is iid ook een mooie, maar er zitten wel een paar serieuze haken en ogen aan die het mijns inziens wat minder bruikbaar maken. Daar zou nog het een en ander aan geoptimaliseerd moeten worden.
Anoniem: 32071
Beetje off-topic, vergeef me
:
http://www.elf.org/pnglets/
Daar wordt javascript gebruikt om plaatjes te maken.
Er is ook een soort c-achtig taaltje wat xbm-plaatjes kan maken.
Maar vinden jullie dat nog zinvol?
Ik vind het persoonlijk een beetje zinloos en zelfs gevaarlijk dat je kennelijk op allerlei plekken javascript kunt includen.
http://www.elf.org/pnglets/
Daar wordt javascript gebruikt om plaatjes te maken.
Er is ook een soort c-achtig taaltje wat xbm-plaatjes kan maken.
Maar vinden jullie dat nog zinvol?
Ik vind het persoonlijk een beetje zinloos en zelfs gevaarlijk dat je kennelijk op allerlei plekken javascript kunt includen.
Anne, in het vervolg op de opmering van PuCK met betrekking tot de: url(javascript: [..] ") oplossing welke door Ben Nolan is gemaakt vroeg ik mij af of dit een IE specifieke bug/hack is, of werkt het ook bij meerdere browsers op deze manier. Ik kon zo snel over bovenstaande niets terugvinden in de specs van CSS op w3.org en ook niet op msdn.microsoft.com.
Trouwens het lijkt erop dat om de één of andere reden het script van Ben niet altijd werkt. Ik opende de pagina namelijk (vanuit het artikel op web-graphics) nogmaals en toen deed de gehele pagina van Ben het niet. Wellicht een caching probleem!?
Trouwens het lijkt erop dat om de één of andere reden het script van Ben niet altijd werkt. Ik opende de pagina namelijk (vanuit het artikel op web-graphics) nogmaals en toen deed de gehele pagina van Ben het niet. Wellicht een caching probleem!?
edit:
Leuk, ik zag dat Anne de suggestie nu ook door heeft gezet naar Web-Graphics en wel in deze posting. Ook zag ik in deze post dat er ook op WASP een posting aanwezig was over het script, gemaakt door Clay.
De publiciteit lijkt alleen maar omhoog te gaan nu zelfs Eric Meyer over jouw script is gaan schrijven. Hij heeft daarbij ook nog wel wat wensen welke wellicht met behavior zouden kunnen worden afgevangen.
En nog een kleine toevoeging. Ik zag bij het laatste commetnaar van het Suckerfish Dropdown artikel bij A List Apart dat iemand pretenteerd dat hij een htc script gemaakt heeft welke :hover werkend heeft gekregen bij IE5+, zie hier Overigens linkt hij wel naar het script van Clay. Hij geeft alleen als nadeel dat het alleen werkt als de pagina gedownload is.
Leuk, ik zag dat Anne de suggestie nu ook door heeft gezet naar Web-Graphics en wel in deze posting. Ook zag ik in deze post dat er ook op WASP een posting aanwezig was over het script, gemaakt door Clay.
De publiciteit lijkt alleen maar omhoog te gaan nu zelfs Eric Meyer over jouw script is gaan schrijven. Hij heeft daarbij ook nog wel wat wensen welke wellicht met behavior zouden kunnen worden afgevangen.
En nog een kleine toevoeging. Ik zag bij het laatste commetnaar van het Suckerfish Dropdown artikel bij A List Apart dat iemand pretenteerd dat hij een htc script gemaakt heeft welke :hover werkend heeft gekregen bij IE5+, zie hier Overigens linkt hij wel naar het script van Clay. Hij geeft alleen als nadeel dat het alleen werkt als de pagina gedownload is.
[ Voor 72% gewijzigd door Woudloper op 06-01-2004 11:18 . Reden: Nog een linkje bij de edit sectie toegevoegd ]
Dat :hover htc'tje werkt erg goed hier. Precies wat ik nodig had. Maar hoe krijg ik die right: xxpx; werkend? Ik de openingspost staat er wel iets over, maar ik weet niet precies wat ik met die code moet doen.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Dat zit hier niet in
'k heb daarvoor nog geen mooie oplossing kunnen vinden.
Wbt. dat url("javascript: ... "), het lijkt ook te werken in Mozilla (ruwweg mits het op 1 regel staat) en Opera. Mac heb ik niet geprobeerd. het werkt ook niet alleen met javascript:, maar b.v. ook met mailto:, en dat gaat natuurlijk helemaal nergens meer over
Wbt. dat url("javascript: ... "), het lijkt ook te werken in Mozilla (ruwweg mits het op 1 regel staat) en Opera. Mac heb ik niet geprobeerd. het werkt ook niet alleen met javascript:, maar b.v. ook met mailto:, en dat gaat natuurlijk helemaal nergens meer over

[ Voor 6% gewijzigd door Clay op 06-01-2004 09:26 ]
Nog even over dat url("javascript: ... "). Heb nog even wat gezocht bij Google en kwam door gewoon even als site: w3.org op te geven op de volgende posting bij list.w3.org en dat is eigenlijk het enige wat ik erover had kunnen vinden. De discussie aldaar gaat niet over het gebruik ervan, maar of Cascading Stylesheets veilig zijn, hieronder een stukje uit het betreffende bericht:
Verder heb ik er niet echt informatie over kunnen vinden. Weet dus ook niet of het een feature is of een bug!?> Whether it is true or not, css is generally perceiveded to be "safe".
It's not.
body { background: url("javascript:alert(\'Hello\ again!\ (background)\')"); }
...is possible right now, and shows a dialog in at least two browsers.
Indeed it's even easier in IE:
p { width: expression(alert('Hello!\ \(width\)')); }
...and that pops up several dialogs on each paint, almost.
See: http://junkyard.damowmow.com/85
So no, CSS isn't safe.
Woudloper> Het is waarschijnlijk een IE bug, in Mozilla gebeurd er namelijk niks. Net zoals het gebruiken van .htc files. Ik zie het meer als een beveiligings lek in het parsen van CSS in Internet Explorer waarmee een webdesigner wat kan bereiken met zijn layout maar net zo goed kan een kwaadwillende ook misbruik van maken.
Dus nu weten we weer een nieuw manier hoe we met CSS en Javascript een browser kunnen laten crashen.
Dus nu weten we weer een nieuw manier hoe we met CSS en Javascript een browser kunnen laten crashen.
MacBook Pro 2019 | Oppo Reno 2 | Panasonic Lumix TZ70
@Woudloper
Hier staat er wel iets over in:
http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/generate.html#content
http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/media.html
Ik heb ook wel eens gehoord dat dit soort voorbeelden zou moeten kunnen:
En misschien zelfs wel:
Zou dat niet geweldig zijn?
Zo kun je niet alleen css gebruiken om daar je javascript in te begraven, maar ook meteen je flash, svg en html.
Ik had misschien als voorbeeld beter de nieuwe css3 content property kunnen gebruiken. Ik heb toch het idee dat background-images alleen voor plaatjes is bedoeld (svg valt daar geloof ik nog wel onder).
Dus zoiets:
content: url(iets.swf) url(iets.gif) "iets";
Deze heeft ook meteen een terugval-mechanisme.
Hier staat er wel iets over in:
http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/generate.html#content
http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/media.html
Het lijkt er dus op dat dit een beetje open is gelaten.Due to rapidly changing technologies, CSS2 does not specify a definitive list of media types that may be values for @media
Ik heb ook wel eens gehoord dat dit soort voorbeelden zou moeten kunnen:
code:
1
2
3
4
5
6
| div { background-image:url(iets.swf); } div.twee{ background-image:url(iets.svg); } |
En misschien zelfs wel:
code:
1
2
3
| div.drie{ background-image:url(drie.html); } |
Zou dat niet geweldig zijn?
Zo kun je niet alleen css gebruiken om daar je javascript in te begraven, maar ook meteen je flash, svg en html.
Ik had misschien als voorbeeld beter de nieuwe css3 content property kunnen gebruiken. Ik heb toch het idee dat background-images alleen voor plaatjes is bedoeld (svg valt daar geloof ik nog wel onder).
Dus zoiets:
content: url(iets.swf) url(iets.gif) "iets";
Deze heeft ook meteen een terugval-mechanisme.
edit:
Grappig, ik zie net dat de discussie opnieuw is aangezwengeld
Grappig, ik zie net dat de discussie opnieuw is aangezwengeld
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 32071 op 06-01-2004 16:40 ]
Nou, ik ben er ook nog even mee bezig geweest 
Je kunt mbv htc-files ook js-files includen. Dat maakt de boel flexibeler.
cssfix.htc
En dan invoegen via css:
Ik heb de code van Clay omgezet naar een regulair csshover.js scriptje (wat erg simpel is te doen), en ik heb de css-fixes van http://www.doxdesk.com er ook maar meteen ingezet.
Het lijkt het allemaal wel te doen:
Ook een bookmarklet versie van gemaakt:
http://home.hccnet.nl/m.wargers/csshover/bookmarklet.htm
Hier kun je alle files zien en wat voorbeeldjes:
http://home.hccnet.nl/m.wargers/csshover/
Je kunt mbv htc-files ook js-files includen. Dat maakt de boel flexibeler.
cssfix.htc
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| <PUBLIC:COMPONENT> <PUBLIC:ATTACH EVENT="ondocumentready" ONEVENT="doe()" /> <script> function addscript(ur){ scScript=document.createElement('script'); scScript.src=ur; scScript.type='text/javascript'; window.document.getElementsByTagName('head')[0].appendChild(scScript); } function doe(){ addscript('http://home.hccnet.nl/m.wargers/csshover/csshover.js'); addscript('http://www.doxdesk.com/file/software/js/minmax.js'); addscript('http://www.doxdesk.com/file/software/js/fixed.js'); addscript('http://www.doxdesk.com/file/software/js/event.js'); addscript('http://www.doxdesk.com/file/software/js/position.js'); } </script> </PUBLIC:COMPONENT> |
En dan invoegen via css:
code:
1
2
3
| body{ behavior:url(cssfix.htc); } |
Ik heb de code van Clay omgezet naar een regulair csshover.js scriptje (wat erg simpel is te doen), en ik heb de css-fixes van http://www.doxdesk.com er ook maar meteen ingezet.
Het lijkt het allemaal wel te doen:
Ook een bookmarklet versie van gemaakt:
http://home.hccnet.nl/m.wargers/csshover/bookmarklet.htm
Hier kun je alle files zien en wat voorbeeldjes:
http://home.hccnet.nl/m.wargers/csshover/
Dikke vette schop naar de bovenste regionen
Nu ook htc behaviours te koppelen aan Mozilla
http://dean.edwards.name/my/examples/moz-behaviors/
(via XBL)
Nu ook htc behaviours te koppelen aan Mozilla
http://dean.edwards.name/my/examples/moz-behaviors/
(via XBL)
Dat is inderdaad erg interessant. Ik heb het zelf ook eens getest met wat htc-files van mezelf en daar werkt het helaas niet. Dit kan ook aan mij liggen hoor. Ik wacht nog rustig af op de uitleg die hij gaat geven
Voor zover ik het weet moet je dit doen om je htc-behavior werkend te krijgen in Mozilla:
Als je zo'n selector hebt:
div{
behavior:url(behavior.htc);
}
Moet je dit toevoegen:
-moz-binding:url(moz-behaviors.xml#behavior.htc);
De hash-naam die aangeeft wat voor binding je in de bindings-file gebruikt moet hetzelfde zijn als die van de htc-file.
In je moz-behaviors.xml file moet je dan dit toevoegen:
<binding id="behavior.htc" extends="#behavior"/>
Dmv het uiterst coole extends attribuut wordt dan deze binding uitgebreid met de eigenschappen van de #behavior binding en die doet dan al het werk (htc-file uitlezen en code omzetten naar voor Mozilla begrijpelijke code)
Voor zover ik het weet moet je dit doen om je htc-behavior werkend te krijgen in Mozilla:
Als je zo'n selector hebt:
div{
behavior:url(behavior.htc);
}
Moet je dit toevoegen:
-moz-binding:url(moz-behaviors.xml#behavior.htc);
De hash-naam die aangeeft wat voor binding je in de bindings-file gebruikt moet hetzelfde zijn als die van de htc-file.
In je moz-behaviors.xml file moet je dan dit toevoegen:
<binding id="behavior.htc" extends="#behavior"/>
Dmv het uiterst coole extends attribuut wordt dan deze binding uitgebreid met de eigenschappen van de #behavior binding en die doet dan al het werk (htc-file uitlezen en code omzetten naar voor Mozilla begrijpelijke code)
Ja dank je, maar dat wist ik al.
Ik gebruik nogal ie-specifieke code in mijn htc's (nogal logisch als je weet dat die alleen hoeft te werken in IE), dus het verbaast me niet zo erg.
Het punt is dat ik ook geen error messages krijg; daarom krijg ik nog het idee dat ik iets fout doe.
De auteur is trouwens wel benieuwd naar dit soort testcases. Dus als je iets hebt, mail het hem.
Ik vind het nog steeds ontzettend gaaf!
Ik gebruik nogal ie-specifieke code in mijn htc's (nogal logisch als je weet dat die alleen hoeft te werken in IE), dus het verbaast me niet zo erg.
Het punt is dat ik ook geen error messages krijg; daarom krijg ik nog het idee dat ik iets fout doe.
De auteur is trouwens wel benieuwd naar dit soort testcases. Dus als je iets hebt, mail het hem.
Ik vind het nog steeds ontzettend gaaf!
Nou hij heeft mijn htc behaviors gecorrigeerd, en daarna werken mijn behaviors ook onder Mozilla.
Er zijn gewoon een paar dingen waar je op moet letten:
Mijn behaviors voldeden daar natuurlijk niet aan, want IE slikt alles wat op zijn pad tegenkomt en daar maak ik gretig gebruik van
Er zijn gewoon een paar dingen waar je op moet letten:
Nou goed, hij legt het allemaal nog wel uit op zijn website.1) your behavior must validate as strict xml
2) for the time being use lower case tags and attributes
3) use CDATA tags inside the script tags (and comment them out)
4) avoid proprietary microsoft properties like document.all and
element.children
5) and more! i'd better compile a list
Mijn behaviors voldeden daar natuurlijk niet aan, want IE slikt alles wat op zijn pad tegenkomt en daar maak ik gretig gebruik van
het is wel cool dat het kan, ligt toch een beetje in het verlengde van dit topic. Ook cool dat die behaviours van jou nu werken.
Ze werken niet probleemloos, er zijn nog wat dingetjes, maar daar is die nu aan het werken, waarschijnlijk.
Daarom is die dan ook blij met testers
Hier kun je ze zien, als je daar zin in hebt:
http://home.hccnet.nl/m.wargers/moz-behaviors2/
Ik begin eigenlijk de neiging te krijgen om het andersom te gaan doen: een htc wrapper voor xbl bindings
Mwaah, waarschijnlijk kan dat niet, IE is toch wat beperkter in sommige opzichten (denk dat het mij toch niet zou lukken)
Daarom is die dan ook blij met testers
Hier kun je ze zien, als je daar zin in hebt:
http://home.hccnet.nl/m.wargers/moz-behaviors2/
Ik begin eigenlijk de neiging te krijgen om het andersom te gaan doen: een htc wrapper voor xbl bindings
Mwaah, waarschijnlijk kan dat niet, IE is toch wat beperkter in sommige opzichten (denk dat het mij toch niet zou lukken)
Ik heb even zitten kijken en ik vroeg met af of je hiermee ook CSS2-constructies mee kan maken:
Dit zou namelijk vrij veel bandbreedte schelen op grote tabellen.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
| .tbl tr td {background-color:yellow} .tbl tr td + td {background-color:blue} .tbl tr td + td + td {background-color:green} .tbl tr td + td + td + td {background-color:red} |
Dit zou namelijk vrij veel bandbreedte schelen op grote tabellen.
[ Voor 4% gewijzigd door LauPro op 20-01-2004 14:12 . Reden: CSS2 idd ipv CSS3 ]
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Dat is CSS2... En daarvoor kun je beter "col#eerste{ background:green; }" voor gebruiken. CSS3 kun je hier vinden: http://www.w3.org/TR/css3-selectors/
col#eerste? Hoe wil je dat gaan toepassen? Wat ik dus wil is dat ik de td's geen class meer mee hoef te geven.
edit: WoudLoper, bedankt dat is wat ik zocht idd, maar toch vind ik persoonlijk de CCS2 oplossing beter omdat dat imo minder dubbelop is.
edit: WoudLoper, bedankt dat is wat ik zocht idd, maar toch vind ik persoonlijk de CCS2 oplossing beter omdat dat imo minder dubbelop is.
[ Voor 39% gewijzigd door LauPro op 20-01-2004 18:27 ]
LauPro, ik denk dat je even moet kijken naar het volgende onderdeel van de HTML specs. Dit gaat namelijk over COLGROUP en over de COL elementen binnen een TABLE.
Zie voor een implementatie van de COLGROUP en COL dit voorbeeld op dezelfde pagina.
Zie voor een implementatie van de COLGROUP en COL dit voorbeeld op dezelfde pagina.
Het biedt toch geen uitkomst voor zover ik zie, bij een col-element mag/kan je geen align meegeven namelijk (IE pakt het wel, maar mozilla niet). Dus het zou toch echt met TD + TD moeten volgens mij
.
Klopt, daar zoekt het W3C nog een oplossing voor (zie ook Hixie's log). Maar dan nog denk ik dat nth-child() e.d. beter zijn dan een simpele '+' selector.
Merk ook op dat je het in eerste instantie had over een achtergrondkleur, moeilijk voor mij om te ruiken dat je ook wilt gaan 'alignen'.
Merk ook op dat je het in eerste instantie had over een achtergrondkleur, moeilijk voor mij om te ruiken dat je ook wilt gaan 'alignen'.
Upcoming issue alert: de combinatie van <td colspan=">1"/> en nt-of-type en consorten. In dergelijke gevallen kun je het logischerwijs beter regelen via <col/>.Anoniem: 97824 schreef op 21 januari 2004 @ 15:02:
Klopt, daar zoekt het W3C nog een oplossing voor (zie ook Hixie's log). Maar dan nog denk ik dat nth-child() e.d. beter zijn dan een simpele '+' selector.
lees niet: computedstylelogischerwijs
Die zou daarvoor ook gebruikt kunnen worden idd, echter werkt die functie nog niet in Mozilla én IE. En aangezien het hier niet om details gaat kan je het eigenlijk niet maken om het dan weer te geven op deze mannier. Daarnaast zou dan deze htc-tweak dus enkel een uitbreiding op IE zijn ipv een uitbreiding t.o.v. Mozilla (ik neem even Mozilla als voorbeeld).Anoniem: 97824 schreef op 21 januari 2004 @ 15:02:
Dat is idd waar, maar noem mij een element die je niet kan alignen maar wel een achtergrondkleur kan geven of geen achtergrondkleur mag geven en kan alignenMerk ook op dat je het in eerste instantie had over een achtergrondkleur, moeilijk voor mij om te ruiken dat je ook wilt gaan 'alignen'.
Het COL element dus. Zie ook bug 915 voor veel informatie en argumentatie (naast de 'spam' comments). Dat IE het wel ondersteund zegt in feite alleen maar dat de browser meer buggy is, hoewel het wel fijner is voor developers uiteraard.
update 
op Naar Voren staat nu een artikel over o.a. de :hover & htc, met een uitleg van een uitklapmenu dat met meerdere lagen en zonder > child selector werkt door gebruik te maken van de specificity van CSS.
Zelf ben ik iig erg blij met het resultaat (en ook een beetje trots natuurlijk
)
op Naar Voren staat nu een artikel over o.a. de :hover & htc, met een uitleg van een uitklapmenu dat met meerdere lagen en zonder > child selector werkt door gebruik te maken van de specificity van CSS.
Zelf ben ik iig erg blij met het resultaat (en ook een beetje trots natuurlijk
ziet er goed uit.
http://www.xs4all.nl/~peterned/csshover.html
Jammer voor de engelse lezers
Heb je ook nog iets veranderd aan het script zelf? Of is die nog hetzelfde.
Ik heb het gevoel dat die van naarvoren iets sneller is, maar dat zou denk ik ook kunnen komen omdat je op je eigen site ook achtergrondplaatjes gebruikt.
http://www.xs4all.nl/~peterned/csshover.html
Dat bedoelde je dus (toch?). Je maakt nu gebruik van het specificiteitsbeginsel van css.Note: there is another way to do this with CSS, without the use of classes for lists and/or items as described above. More about this soon.
Jammer voor de engelse lezers
Heb je ook nog iets veranderd aan het script zelf? Of is die nog hetzelfde.
Ik heb het gevoel dat die van naarvoren iets sneller is, maar dat zou denk ik ook kunnen komen omdat je op je eigen site ook achtergrondplaatjes gebruikt.
Ja[...]
Dat bedoelde je dus (toch?).
IddJammer voor de engelse lezers
Dat stuk moet ik dus ff ombouwen naar engels, maar dat wou ik niet doen voordat het op naarvoren stond. En het scheelt maar 1 dag ook.
De images schelen alles. IE heeft daar een heel irritant cache/reload probleem mee. Sinds de eerste versie is er verder eigenlijk geen regel onveranderd geblevenHeb je ook nog iets veranderd aan het script zelf? Of is die nog hetzelfde.
De eerste reactie die ik van naarvoren doorgestuurd kreeg was overigens van een vormgever, die het te technisch vond
hoeveel sneller wil je 'm hebben? een 20-30% valt er nog wel uit te persen zo op het eerste gezicht
[ Voor 48% gewijzigd door crisp op 03-02-2004 18:52 ]
Intentionally left blank
Anoniem: 53614
ziet er erg goed uit, en is ook zeer goed te lezen. Vormgever vond het te technisch, dan moet hij maar even snel kijken wat echt technisch is en een van die javascript menu's erbij pakken en die source even bekijken. Het is hiermee al zoveel sneller en simpeler geworden. Alleen nu nog niet ongelimiteerd aantal lagen.Clay schreef op 03 februari 2004 @ 15:52:
update
Zelf ben ik iig erg blij met het resultaat (en ook een beetje trots natuurlijk)
De update van je whatever:hover ziet er goed uit en het artikel bij Naar Voren is zeer netjes geschreven en met een net voorbeeld van een :hover menu erbij. Ik mis overigens nog wel meer voorbeelden. In jouw eigen beschreven uitleg zitten wel meer voorbeelden op meerdere (whatever) tags.
Ik zag trouwens bij CSS Vault » The Web's CSS Site een link (geloof dat ik hem ook al eerder had gemeld) naar andere oplossing (met betrekking tot :hover). De persoon daar doet zelf heuze vergelijking wat zijn script wel kan en die van jou niet
Ik geloof wel dat hij naar de oudere versie heeft gekeken...
Ik zag trouwens bij CSS Vault » The Web's CSS Site een link (geloof dat ik hem ook al eerder had gemeld) naar andere oplossing (met betrekking tot :hover). De persoon daar doet zelf heuze vergelijking wat zijn script wel kan en die van jou niet
De htc van die andere moet je aan een element in je css hangen, wat natuurlijk niet zo makkelijk werkt als 1 maal een linkje in je css toevoegen.
Het is toch nooit goed. Als het minder technisch was geweest, dan had ik wel geklaagdDe eerste reactie die ik van naarvoren doorgestuurd kreeg was overigens van een vormgever, die het te technisch vond
getElemenstByTagName is trager dan zelf door de dom rennen? Dat snap ik niet. Zelf een functie bakken die hetzelfde doet als getElemenstByTagName is dan sneller?
Eigenlijk idem voor split.
Ik denk overigens dat in dit geval snelheid niet zo'n probleem is.
Die andere site heeft eigenlijk gewoon een standaard htc-script.
Het script van Clay is bijzonder, omdat het veel generieker is.
Het klopt wel dat het pas gaat werken als de pagina geladen is.
Zijn htc-script is wat dat betreft een gewoon script in een htc-jasje. Dat doet hij om het generiek voor elk element te laten werken (daarvoor moet die 'on the fly' ook nog een css parser schrijven)
Een voordeel van htc is daarmee teniet gedaan: htc-scripts kunnen runtime uitgevoerd worden op het moment dat het element is geladen.
De enige feature die ik nog mis is eigenlijk het opnieuw 'parsen' van de css na het (on-the-fly) aanmaken van een nieuw element...
Maar da's niet een van de simpelste dingen om te coden in javascript, tenzij je een generieke createElement hook kan uitvogelen...
Maar da's niet een van de simpelste dingen om te coden in javascript, tenzij je een generieke createElement hook kan uitvogelen...
Anoniem: 9542
ik mis ook nog de :active pseudoclass, msie 6 geeft 'm wel terug (dus geen :unknown), als ik kijk naar het gedrag in moz, dient het te functionereen als een mousedown. W3C:
eens kijken of ik die erin kan krijgen (lijkt me niet moeilijk, gewoon clay's code uitbnreiden)The :active pseudo-class applies while an element is being activated by the
user. For example, between the times the user presses the mouse button
and releases it.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 9542 op 05-02-2004 11:03 ]
yup, de :active kan er idd ook nog in, heb ik ook al wat testjes mee gedaan, en ik krijg ook veel mail van mensen die het zelf hebben gedaan (meestal door hele stukken code te copy'en trouwens
...
generieke code)
Wat trouwens ook -kan- is toch de :unkown aan een focus verbinden. De events die je dan koppelt (onfocus en onblur) werken toch alleen maar op elementen die die events ondersteunen (zoals inputs), en hoewel b.v. een :first-child dan in IE op een p toch die focus events zou koppelen zou er niets gebeuren omdat dat niet werkt op p's.
D'r zou ook evt. een check in kunnen (moeten, eigenlijk) die de focus dan ook alleen op form elementen toepast. Iig zou er altijd de opmerking bij moeten dat je dan geen andere pseudo's dan focus, active en hover moet gebruiken op form elementen, maar dan heb je wel ook :focus
't gaat dan alleen wel meer de richting van ranzigheden uit imo.

Wat trouwens ook -kan- is toch de :unkown aan een focus verbinden. De events die je dan koppelt (onfocus en onblur) werken toch alleen maar op elementen die die events ondersteunen (zoals inputs), en hoewel b.v. een :first-child dan in IE op een p toch die focus events zou koppelen zou er niets gebeuren omdat dat niet werkt op p's.
D'r zou ook evt. een check in kunnen (moeten, eigenlijk) die de focus dan ook alleen op form elementen toepast. Iig zou er altijd de opmerking bij moeten dat je dan geen andere pseudo's dan focus, active en hover moet gebruiken op form elementen, maar dan heb je wel ook :focus
't gaat dan alleen wel meer de richting van ranzigheden uit imo.
offtopic:
Sorry voor dit offtopic geblaat, maar ik heb nu ff geen email mogelijkheid
Sorry voor dit offtopic geblaat, maar ik heb nu ff geen email mogelijkheid
mophor, bedoel je met je sig:
zoekt een W&G topic van een hele tijd terug waarin gediscussieerd werd over naamgeving van css classes, dat ze de funtie moeten beschrijven, niet de vorm, weet iemand welke dat was? plz mail
Niet dit topic: Fout gebruik van html & css
?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
ik zit idd te prutsen in je code, maar het wordt er idd niet generieker op.
die :focus klinkt eng, vergeet niet dat een a ook focus kan krijgen en ook children kan hebben, om maar een voorbeeld te noemen. Dat laatste zou ik dus niet doen
ik wacht wel op de generieke htc whatever:whatever 2.0
@BtM909: dat is 'm
fantastisch
die :focus klinkt eng, vergeet niet dat een a ook focus kan krijgen en ook children kan hebben, om maar een voorbeeld te noemen. Dat laatste zou ik dus niet doen
ik wacht wel op de generieke htc whatever:whatever 2.0
@BtM909: dat is 'm
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 9542 op 05-02-2004 11:32 ]
Het duffe is dat het -kan-mophor
Voor form elementen is dat niet zo'n megaramp denk ik ('t is ook een keuze), maar voor links betekent dat dat een :before of :after (die daar heeeeel denkbaar op zijn) dan toegepast gaan worden op de link zelf onfocus

Active kan er idd standaard in. focus wordt dan een keuze in een losse file, met de pro's en con's duidelijk erbij.ik wacht wel op de generieke htc whatever:whatever 2.0
Als mijn herinnering me niet in de steek laat, dan geloof ik dat a:active in ie werkt als een a:focus. (voor als het nog niet bekend was)
Dit zou toch relatief eenvoudig te fixen zijn door alle rules met a:focus te veranderen in a:active (en andersom)?
Dit zou toch relatief eenvoudig te fixen zijn door alle rules met a:focus te veranderen in a:active (en andersom)?
Ik heb wel eens het script van Clay aangepast zo dat de :hover rule werd veranderd in een .onhover rule en er werd een extra rule aangemaakt op basis van de :hover rule (maar zonder de :hover), daarin zette ik dan behavior:url(csshover.htc);Papa Eend schreef op 04 februari 2004 @ 00:13:
De enige feature die ik nog mis is eigenlijk het opnieuw 'parsen' van de css na het (on-the-fly) aanmaken van een nieuw element...
Deze file regelde de classname-verandering van .onhover naar '' en terug.
Alleen IE parsed geen behaviors als die later zijn ingevoegd in een stylesheet, dus toen moest ik iets heel ranzigs doen:
doc.body.innerHTML=doc.body.innerHTML;
Toen werkte het wel, maar dit werd mij te ranzig.
Maar in principe werkt deze manier ook wel voor dynamisch gecreeerde element.
huh? da's nieuw voor mij? hoe wat waar en waarom? ik heb het nog niet kunnen vinden iigClay schreef op 05 februari 2004 @ 12:40:
[...]
(al moeten pseudo elementen eigenlijk weer met :: en niet : maarja wie doet dat nou[...]
CSS3, ik gebruik het wel btw :-).
Mozilla ondersteund het, Opera geloof ik ook en waarschijnlijk zal Safari dat inmiddels ook wel doen.
Is opzich wel een handige manier om pseudo-elementen en pseudo-classes uit elkaar te houden.
Mozilla ondersteund het, Opera geloof ik ook en waarschijnlijk zal Safari dat inmiddels ook wel doen.
Is opzich wel een handige manier om pseudo-elementen en pseudo-classes uit elkaar te houden.
Hier een voorbeeld om ook :active en :focus werkend te krijgen.
Let niet op de puinhoop
http://home.hccnet.nl/m.wargers/csshover3/cssmenu.html
http://home.hccnet.nl/m.wargers/csshover3
Ik wist eerst niet hoe ik in ie op een fatsoenlijke wijzen een stylesheet moest toevoegen (zodat ik extra htc's kon toevoegen).
Dankzij de ie-namespaces.htc van Dean Edwards ben ik er achter gekomen:
http://dean.edwards.name/my/behaviors/
Die ie namespace fix van hem fixt trouwens ook meteen de attribuut selectors voor class en id trouwens.
Let niet op de puinhoop
http://home.hccnet.nl/m.wargers/csshover3/cssmenu.html
http://home.hccnet.nl/m.wargers/csshover3
Ik wist eerst niet hoe ik in ie op een fatsoenlijke wijzen een stylesheet moest toevoegen (zodat ik extra htc's kon toevoegen).
Dankzij de ie-namespaces.htc van Dean Edwards ben ik er achter gekomen:
http://dean.edwards.name/my/behaviors/
Die ie namespace fix van hem fixt trouwens ook meteen de attribuut selectors voor class en id trouwens.
Ik gebruik atm die HTC file voor men site en heb een bug gevonden (misschien).
Ik gebruik hem behalve als menu ook in deze vorm:
Op het moment dat je float boven een knop hang en dan refresh dan POEF verdwijnen zo. Een refresh (of hard refresh met ctrl+f5) hebben beiden geen effect. Pas als ik de pagina dan opnieuw via de adressbalk aanvraag verschijnen ze weer.
In de source van de pagina staan ze wel, ook als je ze niet ziet.
Beetje bizar?
Ik gebruik hem behalve als menu ook in deze vorm:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| h4 a { text-decoration:none; border:none; color:gray; width:75px; /* IE */ } h4 a:hover { background-color:#bbb7c7; color:black; width:75px; /* IE */ height:16px; } |
Op het moment dat je float boven een knop hang en dan refresh dan POEF verdwijnen zo. Een refresh (of hard refresh met ctrl+f5) hebben beiden geen effect. Pas als ik de pagina dan opnieuw via de adressbalk aanvraag verschijnen ze weer.
In de source van de pagina staan ze wel, ook als je ze niet ziet.
Beetje bizar?
"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS
Ow, ik was in de veronderstelling dat die htc hover fixede @ IE. Blijkbaar had ik het misClay schreef op 02 maart 2004 @ 20:21:
Tjah, moet een bug zijn in IE dande htc doet niets met a's namelijk, die werken immers al.
verder lijkt me dit eigenlijk niet de aangewezen plek voor helpdesken hierover.
mijn mailbox is gevuld edoch altijd geduldig.
SWIS
Het fixed ook de hover op andere elementen dan a, a is het enige element waarop IE standaard :hover ondersteund.
http://dean.edwards.name/IE7/
Nog meer spannend gebruik van .htc, let wel, 't is nog bèta.
Bedankt annevankesteren.nl
Hijs zo te zien al een pak eerder vernoemd, maar dit is echt wel hot news
.
Nog meer spannend gebruik van .htc, let wel, 't is nog bèta.
Bedankt annevankesteren.nl
Hijs zo te zien al een pak eerder vernoemd, maar dit is echt wel hot news
targets
namepsace|selector
:root
:hover/active/focus
[attr]
[attr="value"]
[attr~="value"]
multiple classes
parent>selector
sibling+selector
:first/last-child
min/max-width/height
<abbr/>(cadabra)
position:fixed
box-model
:before/after/content
:first-line/letter (fix bugs?)
[ Voor 63% gewijzigd door coubertin119 op 04-03-2004 12:53 ]
Skat! Skat! Skat!
die was ik gister ook toevallig al tegengekomen, meteen halve nacht mee lopen spelen, tis heel vet 
krijg nog niet helemaal alles zoals ik wil (wilde natuurlijk meteen alles toepassen op site die ik aan ontwerpen ben) maar kan niet wachten tot ik vanavond weer thuis ben
toch nog hoop dat we op redelijke termijn eens gebruik kunnen gaan maken van 'echte' stylesheets
krijg nog niet helemaal alles zoals ik wil (wilde natuurlijk meteen alles toepassen op site die ik aan ontwerpen ben) maar kan niet wachten tot ik vanavond weer thuis ben
toch nog hoop dat we op redelijke termijn eens gebruik kunnen gaan maken van 'echte' stylesheets
Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder
Is er íemand hier die me dit stukje code kan uitleggen? Ik snap er echt geen jota van
Dit ziet er nl uit als C en niet als JavaScript?
code:
1
2
3
4
| HTML\:ABBR { /* implement the dotted underline effect */ background: url("javascript:'#define x_width 2\\n#define x_height 1\\nstatic char x_bits[]={0x01}'") repeat-x bottom left; } |
[ Voor 12% gewijzigd door SchizoDuckie op 04-03-2004 14:13 ]
Een blik in het commentaar:
<!-- both mozilla and explorer can accept images from the
javascript: protocol. mozilla accepts base 64 encoded gifs.
explorer prefers x-bitmaps (xbm). we'll build a simple xbm
consisting of two pixels, one "on" (black) and the other
"off" (transparent). this image can then be repeated
along the bottom of a screen element to mimic the dotted
underline effect of mozilla -->
If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.
xbm images, die zijn inderdaad te genereren in javascript met een soort c-taaltje.
Dat wordt nogal eens in de 5k-contests gebruikt.
Het is wel alleen zwart-wit.
Hier zie je een klok met een javascript xbm-gegenereerd plaatje:
http://david.blackledge.com/AnalogClock.html
Je ziet het, er zijn allerlei nuttige toepassingen voor te bedenken
Dat wordt nogal eens in de 5k-contests gebruikt.
Het is wel alleen zwart-wit.
Hier zie je een klok met een javascript xbm-gegenereerd plaatje:
http://david.blackledge.com/AnalogClock.html
Je ziet het, er zijn allerlei nuttige toepassingen voor te bedenken
Anoniem: 68488
Vraagje,
Ik ben pas bezig met CSS, erg tof DIVS etc. Maar kan ik ook een DIV maken, die een 'x' aantal pixels onder een boveliggende box 'hangt' / staat. Aangezien de content van de bovenliggende box variabel is, en dus ook de hoogte van de box.
Ik ben pas bezig met CSS, erg tof DIVS etc. Maar kan ik ook een DIV maken, die een 'x' aantal pixels onder een boveliggende box 'hangt' / staat. Aangezien de content van de bovenliggende box variabel is, en dus ook de hoogte van de box.
padding/margin.
offtopic:
Waarom een kick in dit topic?
Waarom een kick in dit topic?

Skat! Skat! Skat!
Anoniem: 68488
ik zocht naar CSS en kwam hier uit, is er misschien een algemeen CSS topic?
bedankt iig, ik ga even kijken naar de padding
bedankt iig, ik ga even kijken naar de padding
Probeer anders even deze url:
http://www.w3schools.com/css/default.asp
Kan je de basics van css leren, best ahndig
http://www.w3schools.com/css/default.asp
Kan je de basics van css leren, best ahndig
SWIS
Anoniem: 27539
Misschien is hier nog een htc goeroe die mij kan helpen. Ik wil graag in een htc bestand een globale variabele (taal) zetten.
Aan de hand van twee verschillende images wil ik een functie aanroepen die de variabele zet.
Ik kan wel een setLanguageNl aan een image hangen en een setLanguageEn aan een andere, maar dan zet ik dus twee verschillende variabelen. Kan ik ook op de een of andere manier een HTC aanroepen met een argument?
Bednakt,
Johannes
Aan de hand van twee verschillende images wil ik een functie aanroepen die de variabele zet.
Ik kan wel een setLanguageNl aan een image hangen en een setLanguageEn aan een andere, maar dan zet ik dus twee verschillende variabelen. Kan ik ook op de een of andere manier een HTC aanroepen met een argument?
Bednakt,
Johannes
1. Waarom zo'n oud topic kicken met een probleem wat niks dit topic te maken heeft?Anoniem: 27539 schreef op 02 november 2004 @ 14:27:
Misschien is hier nog een htc goeroe die mij kan helpen. Ik wil graag in een htc bestand een globale variabele (taal) zetten.
Bednakt,
Johannes
2. Wat wil je precies met die variabele gaan doen?
3. Waarom een HTC om een variabele te zetten
Heeft weinig met het originele topic te maken.. begin maar een nieuwe (al is je redenatie zoals BtM al zegt enigszins vreemd
)
Dit topic is gesloten.