[Win 2003 server] AD integratie met Win2000

Pagina: 1
Acties:

• Stormer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-11-2024
Gisteren een nieuwe server gekregen met windows 2003 server als OS. Ik heb echter een probleem, ik wil deze in de AD integreren. Echter mijn PDC is een Windows 2000 Server. Als ik nu op de Windows 2003 Server DCPROMO geef dan kom ik een heel eind maar uiteindelijk zal de promotie falen. Nu heb ik vernomen dat ik de 2003 Server niet kan toevoegen aan de AD op deze wijze.

Wie o wie kan mij uit de brand helpen?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Allereerst het principe Primary Domain Controller bestaat alleen nog in Windows NT4 en lager. Windows 2000 en hoger kent alleen nog Domain Controllers die gelijk aan elkaar zijn (afgezien van RootDC en welke FSMO rules ze hebben).

Je kunt een Windows 2003 server niet als DC in een Windows 2000 Domain toevoegen omdat Windows 2003 nieuwere AD objects heeft. Mocht je het toch voor elkaar krijgen wil ik dit graag horen.

Verwijderd

toch niet in een live omgeving hoop ik

• Stormer
Ik heb uit bepaalde bronnen vernomen dat het toch mogelijk moet zijn om de windows 2000 server de leading machine te laten in de Active Directory en dat de windows 2003 server daarbinnen geintegreerd wordt, alleen de vraag is nu, hoe in vredesnaam.

Eén ding weet ik wel, het is niet de adprep functie die bij windows 2003 server wordt meegeleverd.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Stormer schreef op 05 november 2003 @ 10:07:
Ik heb uit bepaalde bronnen vernomen dat het toch mogelijk moet zijn om de windows 2000 server de leading machine te laten in de Active Directory en dat de windows 2003 server daarbinnen geintegreerd wordt, alleen de vraag is nu, hoe in vredesnaam.

Eén ding weet ik wel, het is niet de adprep functie die bij windows 2003 server wordt meegeleverd.
Voordat je met AdPrep gaat werken raad ik je aan volgend document hierover te lezen uit de wos faq.. waar adprep voor gebruikt wordt. Ik mag hopen dat je deze nog niet gebruikt hebt.

[rml][ 200x]Howto:Migratie stappenplan 2000 ->2003 server 3[/rml]

• Newpowerr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08-2025
In de I386 directory van een Windows 2003 CD staat een tool die heet ADPREP.EXE.
Deze moet je runnen op je windows 2000 domain controller, en die breid je AD schema uit en voor op de komst van een WIndows 2003 domaincontroller. Uiteraard is dit ook terug te vinden bij Microsoft Knowledgebase.
http://support.microsoft....278875&Product=winsvr2003

• Stormer
Deze heb ik inderdaad nog niet gebruikt. Het blijven natuurlijk Microsoft producten dus ik wil eerst echt zeker weten hoe het werkt, voordat ik iets werkelijk uit ga voeren.

Enige vraag die ik toch heb over die ADPREP.exe, die ik zelf al noemde, is wat het precies doet. Inderdaad zal het de AD voorbereiden op Windows 2003, maar gaan er ook niet nog meer dingen gebeuren? Ik kan me zo voorstellen dat de Windows 2000 Server na het uitvoeren van dit commando verwacht dat hij 2003 Server geinstalleerd zal krijgen, of valt dit wel mee?

Alvast bedankt!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Stormer,

Misschien is het handig als je eerst de replys leest voordat je gaat vragen wat ADprep.exe doet. Niet alleen krijg je een compleet migratie document dat je kunt lezen (zie mijn reply) ook krijg je een technet article (zie newpowerr zijn reply).

we willen je best helpen maar een beetje zelf initiatief en lezen voor een reply posten zou handig zijn.

• Stormer
Voor je informatie Mutsje, ik had het al gelezen, echter ik wilde zeker weten wat de gevolgen zijn voor mijn PDC, vandaar mijn bezorgde vraag, niet omdat ik het niet wilde lezen.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Stormer schreef op 05 november 2003 @ 10:20:
Voor je informatie Mutsje, ik had het al gelezen, echter ik wilde zeker weten wat de gevolgen zijn voor mijn PDC, vandaar mijn bezorgde vraag, niet omdat ik het niet wilde lezen.
het was ook niet als flame bedoelt zo moet je het niet opvatten. Alleen ADprep voegt enorm veel nieuwe objecten toe aan jou Windows 2000 domain en veranderd ook je LDAP enigzins omdat de LDP van 2003 veranderd is t.o.v 2000. Hier kun je technische informatie over vinden op www.microsoft.com\technet

je hebt adprep in ieder geval nodig om een windows 2000 domain te kunnen upgraden naar windows 2003 domain. Zonder adprep /forestprep en adprep /domainprep gaat de setup van 2003 niet verder.

• Stormer
Hartelijk dank voor het antwoord.

Ik ga het met de gekregen informatie straks proberen. Eerst voor de zekerheid nog maar een Ghostje maken van mijn PDC en dan proberen maar.

Het resultaat van de actie laat ik nog weten.

Bedankt!
Pagina: 1