Vraagje aan Iiyama bezitters?

Pagina: 1
Acties:

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
het beeldscherm van mij loopt aan de bovenkant naar de buitenkant af :'(, hoe kan ik dit wegkrijgen, dus niet aan de onderkant die is vrij recht, maar langzaam aan naar boven begint het scherm in een boogje naar buiten? Is dit een bekend probleem?

Ongeveer zo:
)(
||

dus niet zo: )(

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Ik ben een iiyama bezitter, maar ik denk niet dat dit een iiyama-probleem is.

Een paar dingen waar je naar kan kijken:
-monitorinstellingen
-instellingen grafische kaart

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Op woensdag 06 december 2000 15:04 schreef happy het volgende:
Ik ben een iiyama bezitter, maar ik denk niet dat dit een iiyama-probleem is.

Een paar dingen waar je naar kan kijken:
-instellingen grafische kaart
:?, kan daar wat fout aan zijn?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Bij mij kan je de frequenties instellen en als die verkeerd staan kan die raar gaan doen(maar ik weet niet wat het resultaat is, want het was in 1 keer goed)

Zoals ik al zei ik weet niet wat er precies is, maar kijk gewoon ff welke instellingen je kan maken. Mischien zie je iets waarvan je denkt laat ik dat is proberen.

• Ordilogicus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 06:32
Uhm ... je heb een Diamontron gekocht ... en hiervoor had je een boller scherm ... je ogen passen zich dan automatisch aan ... duurt ff maar na een tijdje is het weg ...

I think therefor I am ... I think

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Op woensdag 06 december 2000 15:08 schreef Ordilogicus het volgende:
Uhm ... je heb een Diamontron gekocht ... en hiervoor had je een boller scherm ... je ogen passen zich dan automatisch aan ... duurt ff maar na een tijdje is het weg ...
Nope, dat isa het niet, wan tdat dacht ik ook eerts, en ging verder van het scherm zitten, maar je zit toch dat het zwarte balkje(heb het scherm niet tot het allergroots vergroot) boven in een stukje dunnenr is, bij daglicht, dus het ligt aan de monitor, maar met welke instelling is daar wat aan de toen, want de onder kant moet neet mee bewegen als ik iet verander.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Heyz,

Ik ken inderdaad dit verschijnsel, ik heb een Vision Master Pro 450 19" 8-) en daar loopt eigenlijk alleen in de hoek rechtsboven het beeld zoals gezegd in een klein boogje naar buiten. Ik heb dit ook al eens bij een andere IIyama gezien dus ik vrees dat het een IIyama oneffenheidje is :(

Het valt normaal niet echt zo op maar als je er op let dan zie je het zeker. Ben d'r ook al eens mee bezig geweest maar ik krijg het ook niet helemaal goed. |:(

Het helpt wel als je de refreshrate wat lager zet denk ik (bij mij dan toch). Hij staat hier trouwens maar op 1024*768 @ 85Hz. Ook ben ik helaas maar in het bezit van een 4mb videokaart :'( (niet lang meer) dus dat zou er ook wat mee te maken kunnen hebben, dat een betere videokaart dit verschijnsel niet meer heeft.

Greetz, en suc6 verder

Stefke :)

Verwijderd

Misschien moet je wat spelen met alle knopjes op je beeldscherm.

Verwijderd

Ik heb dat ook inderdaad , en ik heb ook alst van Moire je weet wel die trillingen in je scherm !!

ik denk zelf dat het aan me videokaart ligt die is namelijk maar 4 mb.

Moire reduce helpt wel maar niet veel

Verwijderd

Op woensdag 06 december 2000 15:35 schreef DaNamSIS het volgende:
Ik heb dat ook inderdaad , en ik heb ook alst van Moire je weet wel die trillingen in je scherm !!

ik denk zelf dat het aan me videokaart ligt die is namelijk maar 4 mb.

Moire reduce helpt wel maar niet veel
heb je toevallig boxen in de buurt gehad magneten (die ook in boxen zitten) kunnen je beeld vervormen....

Verwijderd

Ehr..

Over dat Moire, dat kan soms ook komen omdat er een lamp of iets dergelijks te dicht bij je monitor staat, heb dat zelf ook al eens ondervonden. Denk niet dat het in jou geval helpt omdat je het overdag ook wel zult hebben neem ik aan ?

Maar misschien als Tip: Mocht je scherm raar doen, zoek ook eens naar de apparaten die er in de buurt staan en die er misschien storing op zouden kunnen geven! :)

Wees gegroet :P,

Stefke

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 10:05

mutsje

Certified Prutser

ik heb zelf de 22" iiyama met bnc connectors aangesloten op een matrox G400 single head maar heb nergens last van eigenlijk. ik zou eens iiyama aanschrijven wat er aan de hand is het kan best zijn dat er toch iets is met jou monitor en ze hebben 3 jr onsite garantie dus wat let je om in contact met hun te treden.???

greatings
mutsje

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Op woensdag 06 december 2000 15:54 schreef mutsje het volgende:
ik heb zelf de 22" iiyama met bnc connectors aangesloten op een matrox G400 single head maar heb nergens last van eigenlijk. ik zou eens iiyama aanschrijven wat er aan de hand is het kan best zijn dat er toch iets is met jou monitor en ze hebben 3 jr onsite garantie dus wat let je om in contact met hun te treden.???

greatings
mutsje
Je hebt gelijk, zal morgen effe een belletje plegen :)

Russian Blue Neji
Kate Bush

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:42
Op woensdag 06 december 2000 14:51 schreef FrankGuthrie het volgende:
het beeldscherm van mij loopt aan de bovenkant naar de buitenkant af :'(, hoe kan ik dit wegkrijgen, dus niet aan de onderkant die is vrij recht, maar langzaam aan naar boven begint het scherm in een boogje naar buiten? Is dit een bekend probleem?

Ongeveer zo:
)(
||

dus niet zo: )(
heeft mijn broertje ook op zijn eizo t57s maar hij is te lui om het goed in te stellen.
(in windows & scherm zelf)

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Ik heb net een nieuwe A902MT gekocht, je kan die bochtjes gewoon instellen in de menu van je monitor. Ik kan dat gewoon perfect instellen. Anders reset je monitor gewoon, ga naar het laatste menutje info en reset daar je monitor. ik heb dit probleem alleen onder dos, doe ik een reset staat hij weer goed.

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 09:14
Ik heb het probleem ook wel een klein beetje, maar het kan ook komen doordat ik 1600x1200 draai, in ieder geval erger ik me er niet aan dus laat ik het maar lekker zitten

Verwijderd

/me heeft ook net een paar dagen de Iiyama A902MT Vision Master Pro 451.
Daar kun je dat gewoon instellen in het menu, ik had eerst ook van die vage bollingen.

• aatos
  • Laatst online: 29-08 07:38
in het 'verborgen' menu van sommige iiyama moni's kan je wat meer instellen:

zet aan
houdt - knop ingedrukt
zet uit
zet aan
laat - knop los
druk menu knop in
zet uit
zet aan
laat menu knop los
druk op menu

of zoiets

• The Legend
  • Laatst online: 08:47

The Legend

*Plop*

Even een vraagje tussendoor aan Iiyama gebruikers, ik heb dus de A705 MT Vision Master Pro 411, als de computer op standby gaat en ik kom na een tijdje weer terug dan moet ik mijn beeldscherm eerst een keer aan en uit doen. Ook als ik 's avond mijn comp. uit doe en 's ochtends weer aan precies het zelfde......:? Iemand die dit weet?

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

Ik heb dus net ontdenkt dat als ik mijn beeld kleiner maak ik er geen last van heb .
Van trillingen in me beeld dus (moire)

kan dit komen door me videokaart ik denk haast van wel maar weet iemand dit zeker ?

Verwijderd

wat ik dus ook nog was vergeten te vertellen is dat ik het alleen aan de rechterkant van me monitor heb heel vaag !!

daar zit wel het stopcontact is dat misschien de reden ?

Verwijderd

Jawel weer een probleem minder ik heb liggen :Z:Z:Z

box naast me monitor een stuk weg geschoven en voila geen trillingen in me beeld meer !

Verwijderd

.
Pagina: 1