[suse] netwerk aanpassingen

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 10:56
Hoi mensen,

Klopt het dat als ik via Yast in Suse 7.0 mijn netwerk instellingen aanpas, dat deze niet meteen doorgevoerd worden, en dat ik hiervoor moet herstarten?

bv als ik mijn ip address wijzig via Yast en een ifconfig doe, staat het oude adres er nog steeds in.

Op dit moment heb ik mijn name-server aangepast via Yast, maar ik kan nog steeds alleen ip-adressen pingen en geen domein namen. Ik denk dat het wel werkt indien ik de machine opnieuw opstart, maar dit wil ik nu niet doen aangezien er een aantal mensen via Samba opzitten te werken.

Worden netwerk verandering meteen doorgevoerd, en zo niet, kan ik dit doen, zonder opnieuw op te starten?

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 10:56
Ik heb toch in de middag pauze ff de server geherstart en nu werkt die.

maar er moet toch een service zijn die ik kan herstarten zodat die de nieuwe dns server gebruikt?

maar welke service is dit onder suse?

Verwijderd

Ik gebruik suse 8.1 en hier worden de netwerkinstellingen meteen gewijzigd. Dat zie je yast zelfs doen als hij de suseconfig runt. Maar ik heb yast2 en weet niet hoe erg dit verschilt van de oudere versie, maar ik kan me niet voorstellen dat je op een unix systeem moet rebooten om netwerk instellingen te laten werken.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Nee, je kunt ook de service herstarten, en hoe je dat moet doen, tsja, ik neem aan dat je wel bekend bent met http://google.com ? ;)
Ga maar eens op zoek naar de documentatie van SuSE, of kijk die van RedHat eens door, hier is echt genoeg over te vinden.

Slotje.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Dit topic is gesloten.