RMA club3D 9800 Pro duurt te lang (fan is kapot)

Pagina: 1
Acties:

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 19:27
Nu 2 1/2 maand geleden een club 3d 9800 pro gekocht. Helemaal blij met m'n nieuwe kaart totdat na 4 weken vast liep. De fan was kapot.

Kaart terug gestuurd. Hij is nu echter al bijna 6 weken weg. Interwinkel waar ik hem gekocht heb ik gebeld en deze kan nog steeds niet zeggen wanneer ie terug komt.

Het schijnt een bekend probleem te zijn.

De winkel claimt de artikelen te verkopen volgens de garantie voorwaarden van de fabrikant. Ik ben het nu echter wel zat.

Wat kan ik hier nu aan doen. Ik heb geprobeerd om direct met Club 3d contact op te nemen, maar op de website staat een email adres wat niet klopt.

Heeft iemand het adres van club 3d (het schijnt een nederlands bedrijf te zijn)

Wat voor actie kan ik verder ondernemen en wat zijn mijn rechten?

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Verwijderd

Beetje Offtopic, maar als ik jou was zou ik gewoon een ZALMAN koeler kopen. Als je je kaart terug hebt gaat die fan zo weer kapot! Athans, dat was bij mij het geval... :(

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Begin eerst maar met een briefje naar de winkelier te sturen waarin je aangeeft dat de 'redelijke termijn' waarin hij voor vervanging of herstel moet zorgen, wel verlopen is. Oftewel, gaarne binnen 7 dagen een kaart aub of geld terug.

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 20:27

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

www.club-3d.nl ??

kijk anders eens in de gouden gids
www.goudengids.nl

[edit]

en als je hiermee een berichtje stuurd
http://www.club-3d.nl/contact.php

[ Voor 38% gewijzigd door SimplyMe op 05-11-2003 09:15 ]

• Henkus
  • Laatst online: 13-08 19:27
Dat is de website waarvan het daarop vermelde email adres niet klopt.

Als je club 3d in typt in gouden gids krijg je 7794 vermeldingen. En ja ik heb ook de
telefoongids en google geprobeerd.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• Unicron
  • Laatst online: 21:20
Inderdaad een brief sturen aan de winkelier. Wat je ook nog kan doen is op een drukke zaterdagmiddag naar de winkel toegaan en er even flink boos worden. Vaak vinden winkels het niet echt leuk als je de boel bij elkaar schreeuwt. Gebruik dit wel als allerlaatste optie.

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:48
Misschien via de kamer van koophandel erachter te komen? (gokje)

Heb je de bon/factuur nog want mocht je de fabrikant kunnen bellen/schrijven dan kan je het gewoon aankaarten van heb bij die winkel dat gekocht zie factuur duurd nu al x weken hoe zit dit.

(verder kan die winkel die kaart niet gelijk op gestuurd hebben omdat ze waarschijnelijk liever wachten totdat ze er een paar hebben en dan het zooitje gelijk opsturen)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

mmm ik zou nog maar eens weer contact opnemen met de winkel om 1.5 maand te wachten op een reparatie in garantie geval van een mainstream product kan echt niet. De winkel heeft het dan gewoon niet goed voor elkaar bij zijn leveranciers.

Ik neem aan dat zij nog wel meer van deze kaarten hebben liggen het lijkt mij niet meer dan normaal dat zij gewoon jouw een op voorraad zijnde kaart meegeven.

Zelf heb ik een probleem met een 1.5 jaar oude DVD speler gehad (2 jaar garantie op de complete config.) omdat ik nog garantie had hebben ze de drive gewoon 1 op 1 omgeruild met een nieuw die ze gewoon in de schappen hadden liggen. Helaas heeft deze het niet veel langer uitgehouden. TIP : koop geen DVD of CD-rom spelers van Creative.

Maar mocht je nog weer contact opnemen met de winkel vraag naar de bedrijfsleider of eigenaar en leg uit wat er gaande is.

O ja dat wilde ik ook nog even zeggen, jij hebt niets te maken met de garanties die de leverancier aan de winkel geeft. Jij hebt allen te maken met jouw leverancier in dit geval heb jij een jaar garantie en die garantie moet de winkel gewoon afhandelen. Als zij aangeven dat zij leveren onder de voorwaarden van de fabrikant en verder niets kunnen of hoeven te doen is dat onzin.

@unicron : moet je vooral doen, dan kun je gelijk in het vervolg een andere winkel gaan zoeken. Blijf ten alle tijden gewoon rustig, heeft veel meer effect. Dringend maar rustig, laat wel weten dat je het meent. Meestal staan er mensen (b.v. studenten met een bijbaantje) in de winkel die hier totaal geen zeggenschap over
hebben.

[ Voor 38% gewijzigd door _Dune_ op 05-11-2003 09:37 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

hoi , dat Club-3d is idd een Nederlands bedrijf , maar heet ook wel eens Powercolor , of Colour Power .
Het adress is Parellaan 62 in Hoofddorp , alleen het telefoon nummer weet ik ff niet meer.

Veel succes met je rma

Verwijderd

Tel. +31 23 555 6363 Fax. +31 23 555 6322

nogmaals suc6

Verwijderd

Contact opnemen met Club3D heeft geen zin, dit soort RMA's verlopen via de leverancier.
Kleine moeite voor de shop om even contact op te nemen met de leverancier(99% zeker dat dat ECL is) voor de status van de RMA

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 07:51

t!mP

is inflatie gevoelig

Unicron schreef op 05 november 2003 @ 09:18:
Inderdaad een brief sturen aan de winkelier. Wat je ook nog kan doen is op een drukke zaterdagmiddag naar de winkel toegaan en er even flink boos worden. Vaak vinden winkels het niet echt leuk als je de boel bij elkaar schreeuwt. Gebruik dit wel als allerlaatste optie.
Bij 'n internetwinkel cker ;). Enneh tja je kan ze iets wat onder druk zetten, verder kan je weinig doen denk ik. De kaart moet van club3d komen niet van de winkel in eerste instantie. Moet je even achterhalen wat de max tijd is dat ze zoiets in rma mogen nemen oid. nja gl

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
eigenlijk is dat dus niet zo, jij sluit een koopovereenkomst met de winkel, de winkel moet zorgen dat jij een deugdelijk product hebt. Het is dan niet jouw probleem dat het contact tussen leverancier en winkel slecht loopt.

Zij zijn verantwoordelijk dat jij een goed product hebt!

Kijk eens op www.sta-ik-sterk.nl ..
bv naar dit: http://www.staiksterk.nl/advies/?id=c68|2|18#case43

[ Voor 18% gewijzigd door StanTheMan op 06-11-2003 11:00 ]

• Joshua22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-08 12:50
[quote]StanTheMan schreef op 06 november 2003 @ 10:57:
eigenlijk is dat dus niet zo, jij sluit een koopovereenkomst met de winkel, de winkel moet zorgen dat jij een deugdelijk product hebt. Het is dan niet jouw probleem dat het contact tussen leverancier en winkel slecht loopt.

Zij zijn verantwoordelijk dat jij een goed product hebt!

Precies!
Ik ben dat keer op keer tegengekomen. Uiteindelijk is de verkoper, winkel waar jij je spullen hebt gekocht er verantwoordelijk voor. Punt. Die dienen dan voor vervanging te zorgen. Maar idd blijkt in de praktijk dat winkels er zich makkelijk van af maken. Ze willen wel de winst op strijken, maar service ho maar. Eigenlijk moet het maar eens afgelopen zijn met dat heen en weer geschuif van die verantwoordelijkheid tussen winkel en fabrikant. Programma's als Kassa en zo wijzen er keer op keer weer op dat de verantwoordelijkheid bij de verkoper/ winkel ligt. Reden dat ik zelf altijd bij gerenommeerde bedrijven koop die een reputatie te verliezen hebben.
Pagina: 1