Hercules 3d Prophet 2MX instabiel???

Pagina: 1
Acties:

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-08 15:44

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Ik heb op de HCC-dagen een Hercules 3D Prophet 2 MX (dual video) gekocht :) , en voor de gelegenheid mijn hdd's weer eens geformatteerd, alle software er opnieuw opgezet en mijn cpu weer op originele snelheid gezet.

In de vorige configuratie (MSI K7T Pro met Duron 650@710 (standaard coolermaster fan) met Matrox G200 8mb en 192 MB PC-100) liep hij stabiel als een trein :), maar met mijn nieuwe videokaart crasht hij om de 10 minuten. Ik heb win2000 pro engels en win98 se uk geinstalleerd nu (meest stabiele combinatie, maar ik heb inmiddels zo'n versie of 6 geprobeert, maar dat *****ding wil maar niet stabiel draaien.

Weet iemand waardoor dit komt (Misschien de 235 watt voeding :? ) of heeft hij/zij tips, want ik kom er niet meer uit (en gezien mijn Q3 nu wil ik niet meer terug naar mijn matrox g200!).

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Verwijderd

de MX trekt neit zo veel stroom dus dat zou probleem niet moeten zijn
Kijk eens inde bios naar functies als AGP 4x fastwrites enz dat soort dingen klooi daar wat mee. ook enable Video IRQ moet aanstaan. Probeer verder eens de laatste drivers uit de 6.xx reeks van nvidia(de 6.49s dus) deze zijn aardig stabiel en snel.

Veel succes

Verwijderd

i.d.d. , zet hem op agp2x en fastwrites disabled. Dat scheelt meestal wel.
Alhoewel ik toch mijn twijfels trek bij die 235W voeding.

Wat ook kan helpen is om wat te expirimenteren met de optie 'AGP driving value' in het BIOS. Ik weet aleen niet of jouw BIOS deze setting heeft.
Is deze setting aanwezig, probeer dan de waarde AE in te stellen.

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:38
i.d.d. , zet hem op agp2x en fastwrites disabled. Dat scheelt meestal wel.
Kan inderdaad heel goed helpen. Heb mijn AGP ook op 2X gezet omdat hij op 4X steeds vastliep. ZET HEM OP AGP 2X :)
Das echt onzin! ;)

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:06

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Op woensdag 06 december 2000 15:50 schreef bastard het volgende:

grapjas |:(

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Op woensdag 06 december 2000 15:50 schreef bastard het volgende:
WAART HAAL JE HET GORE LEF VANDAAN???????

:)

nee hoor, mijn mx'ie doet het ook lekker op 200 watt voeding

Verwijderd

Hee gasten,

jullie nemen me toch niet in de maling hè ?
:o ;)

Nee, ik weet ook wel dat het op lagere wattages ook gewoon kan werken.
Het gaat eigenlijk om het Amperage wat de voeding over de 5VDC lijn stuurt.

Bij mijn vorrige voeding(ook 235W) was dit te laag, wat voor allerlei rare vastlopers zorgde. Toen maar een 300Watter aangeschaft :)

Verwijderd

Heb zelf ook wat problemen met mijn MX (Gainward 'Golden Sample')... heb ook het vermoeden dat het aan m'n voeding (nu volgens mij 200 watt) ligt. Ga dan ook binnenkort ook een kast met een 300 watt voeding kopen.
Hopelijk lost dat het op.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op woensdag 06 december 2000 17:49 schreef bastard het volgende:
Het gaat eigenlijk om het Amperage wat de voeding over de 5VDC lijn stuurt.

Bij mijn vorrige voeding(ook 235W) was dit te laag, wat voor allerlei rare vastlopers zorgde. Toen maar een 300Watter aangeschaft :)
ff voor gewoon de info: wat zijn de amperages van je 2 voedingen dan?

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-08 15:44

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Ik heb toch maar een 300 Watt voeding erin gezet :) (niet dat het het probleem opgelost heeft, maar ik heb vorig jaar toch 2x een 200 Watt voeding laten ontploffen (oeps, stinkt hier een beetje...) Verder heb ik met de instellingen lopen klooien, wat niets uithaalde (2xAGP, Fastwrites etc). DiabloII crasht binnen twee minuten spelen, daarentegen gaat Quake3 bruut hard (was K6-2 450 + Matrox G200 gewend, nu Deze videokaart + Duron 650@710 (6.5*109 en nog max 42 graden) :) .

De "AGP-Driving value" staat nu nog op auto (= AD geloof ik), maar die kan op manual, ga ik straks proberen op AE. Ik heb alleen geen flauw idee wat het is, kan iemand een korte uitlge geven?

---

MSI K7T Pro + Duron 650@710, 192 Mb, Hercules 3D Prophet II MX Dual Video, beige aan-en-uit-knopje op de kast.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Pagina: 1