Toon posts:

CD TOWER

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ehm het volgend probleem doet zich voor: binnen een netwerk staat een cd toren met bijv de cdfoongids.Gebruikers kunnen dus vanaf hun werkplek deze cd rom raadplegen.Nu komt het volgende zich voor.Het programma start op als normaal.Maar als het programma dan eenmaal geopend is duurt het echt een euwigheid eer dat je er echt mee kan werken.Je typ bijvoorbeeld amsterdam in om iets op te zoeken...dan duurt het kei lang eer dat ie dat dan gevonden heeft.het programma start dus normaal op enkel de werking van het programma laat op zich wachten.Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Moet misschien de cd er ff uit en er terug in?..ligt het aan de cd zelf? of is er iets misschien mis met de cdtower???
Ik heb geen flauw idee....en het kan niet eigenlijk neit aan de toren liggen want andere programma's die erin zitten doen het wel gewoon, en erin en eruit halen...ik weet het niet
Google en dergelijke geeft geen enkele informatie hierover

• erwinb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-04 23:01

erwinb

Probeert iets secure te doen

Geef eens meer info over de CD tower.
Zit hier een Axis servertje in of een ander dedicated servertje.

Voor snelle CDTowers kan je goed terecht bij avantis.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Om wat voor een cdtoren gaat het?
Wat voor netwerk hangt dit ding aan?
Gaan andere dingen ook zo langzaam in het netwerk?

Verwijderd

Topicstarter
Het is idd een Axis cd tower...

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 00:09
Ik zou mijn medewerkers sturen naar http://www.detelefoongids.com .
Is goedkoper en uptodate-er ;)

Maar ff serieus: ik had er ook wel eens last van bij ongeveer de 1999 - 2000 versies dat ie langzaam iets vond.

Verwijderd

Topicstarter
we krijgen altijd de nieuweste cdfoongids binnen...dus dat is het hem niet, want we hebben gewoon een licentie ervoor

Verwijderd

Topicstarter
Hij hant in een windows 2000 netwerk.met 2000 server.Het is een groot nationaal netwerk met verschillende vestigingen met iedere een eigen server,mailserver, en bijv ook een cdtower.Het is een SDSL veribnding en geheel afgelsoten van de buitenwereld.En nee ander cd's die erin zitten werken wel naar behoren

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Probeer die CD-foongids eens in een lokale CD-rom speler. Dergelijk probleem heb ik een aantal maand geleden ook gezien, alleen was het opstarten ook traag. In dat geval lag het puur aan de CD-foongids. KPN heeft het maken van de CD-foongids op een gegeven moment overgedaan aan CMG en die hebben er zogezegd een spagettibrei van gemaakt. De "database" opbouw van de CD-foongids zat zo in elkaar dat het lijkt, zo gauw je iets invoert, dat er niets gebeurd, maar reactie komt pas vaak naar een volle minuut of langer. Een staaltje non-programmeren dus. Men is bij dat bedrijf toen ook gelijk overgegaan op www.detelefoongids.nl door alleen deze site voor iedereen beschikbaar te maken op het netwerk. KPN gaf namelijk aan dat er niet direct een oplossing voor het probleem geboden kon worden.

[ Voor 8% gewijzigd door _Dune_ op 05-11-2003 09:07 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• erwinb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-04 23:01

erwinb

Probeert iets secure te doen

zo'n Axis kan 10 en 100 mbit aan, zorg dat i aan een 100 mbit net hangt.
ook kan er nog extra geheugen in (Volgens mij zit er standaard 32 MB in)
dit doet een hoop goed.
Verwacht echter geen wonderen van een CD tower. als 3 gebruikers op de zelfde CD bezig zijn, stort de zaak vaak in.
Een Avantis is dan een stuk beter (Hierin zit een harddisk voor cache)
Pagina: 1