[Imesh] Hele netwerk vertraagd

Pagina: 1
Acties:

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
Thuis hebben wij een netwerkje liggen dat er zo uit ziet:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sequence/netwerk.jpg

Nou heeft één van mijn huisgenoten Imesh op zijn XP-bak staan en elke keer als hij dat programma heeft draaien dan heb ik (W2K-bak) ongeveer 4 seconden lag.. Dit heeft dus niets te maken met het downloaden want als hij van andere locaties download dan is er nix aan de handd.. dus waar kan dit aan liggen en hoe los ik dit op?

• Rataplan_
  • Laatst online: 02-09 10:58
ik ken persoonlijk imesh niet maar zover ik weet is dat een file-sharing thingie. Als hij dat open heeft staan en er veel mensen bij hem gaan downloaden, loopt jouw upstream dus gelijk vol. Als jij zeg 128kbit upstream hebt en die wordt volgepompt door imesh, kan jijzelf ook neit meer fatsoenlijk internetten. Meeste verkeer is met indernetten natuurlijk naar binnen toe, maar de TCP pakketjes die je binnenkrijgt moeten ook acknowledged worden. En dat zal dan aanmerkelijk trager gaan.

Kortom: stel een upload limiet in in imesh als dat mogelijk is, zo niet, installeer een bandbreedte-manage tool zoals Bandwidthcontroller of netlimiter

• wizzz999
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04-2025
<edit> Rataplan was sneller ;) </edit>

[ Voor 83% gewijzigd door wizzz999 op 05-11-2003 08:45 ]

• Sequence
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
het zit hem niet echt in de upload, want ook als het proggie nix aan het uploaden is, is er toch sprake van de vertragende werking..

• Rataplan_
  • Laatst online: 02-09 10:58
en waarmee bepaal jij of er upload is of niet? check dat eens met een tooltje op het routing-systeem. nogmaals ik ken imesh niet maar bij bv winmx of kazaa kan je je machine inzetten als 'supernode' (naam bij winmx benk ff kwijt) waardoor als ik me niet vergis je machine als 'server' gaat dienst doen en andere mensen hun searches zullen/kunnen dan via jouw bak gaan lopen. je hoeft dan niet persee een file aant uploaden te zijn om toch je upstream vol te krijgen.

wat je ook nog eens kan checken: wat gebeurd er als hij imesh opstart zonder er connectie mee te maken (als dat gaat). Lijkt me sterk dat het dan nog steeds traag is maar is misschien handig om ff te checken waar het probleem zit.

[ Voor 23% gewijzigd door Rataplan_ op 05-11-2003 09:09 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sequence schreef op 05 november 2003 @ 08:48:
het zit hem niet echt in de upload, want ook als het proggie nix aan het uploaden is, is er toch sprake van de vertragende werking..
die Hub misschien eens vervangen door een switch. Dat scheelt ook al heel veel in snelheid. Maar weet je zeker dat het kreng niets upload. ook als je aan het downen bent is er natuurlijk altijd iets van upload en misschien dat dat via Imesh niet helemaal gaat zoals jij dat wilt.

Meet eens precies wat upload en download is van die bak.
Pagina: 1