Primary IDE channel no 80 conductor cable installed

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Matched: conductor, 80
Beetje jammer, ik probeer dus net de nforce 3.13 drivers te installeren. Maar daarna wilde windows niet meer opstarten, gelukkig wel in safe mode. Drivers weggehaald, reinstall, nog steeds zelfde. Ik zit nu op de zelfde drivers maar zonder de SW IDE drivers, dan doet hij het dus wel.
Vervolgens ben ik eens gaan speuren en kwam ik er achter dat er na de IDE check bij het opstarten er een melding kwam te staan;

code:
1
Primary IDE channel no 80 conductor cable installed

Ik verdenk dat dit de reden is dat hij 3.13 niet wil installeren. Ik heb vervolgens eens gekeken in mijn pc, de kabels zitten er goed in, HD op primary en mijn writer op secondary. Vervolgens heb ik een andere IDE kabel erin gepropt, maar die melding ging niet weg.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Ik ga nu even proberen of ik mijn hd en writer om kan draaien, kijken of het aan mijn hd of mobo ligt.

[ Voor 2% gewijzigd door UltimateB op 05-11-2003 01:53 . Reden: zinsbouw ]

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Matched: 80
Je zegt dat de ide kabel er goed inzit, maar heb je wel gekeken wat voor kabel....??
Daar gaat de foutmelding namelijk over.

Die zegt dat je geen 80 aderige kabel hebt, maar een 40 aders.
Maak je pc nog eens open en tel het aantal aders op je ide kabel.

[ Voor 86% gewijzigd door job op 05-11-2003 02:03 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-03 13:10
Deze melding geeft je BIOS en heeft niks te maken met de nForce drivers. Je hebt dus waarschijnlijk een verkeerde kabel gebruikt (40 aderig ipv 80 aderig).

• UltimateB
  • Niet online
Hehe, ok ik ga wel ff tellen dan. Ik heb dus even prim en sec omgewisseld en dan geeft hij idd aan dat de secondary ide geen 80 blablabla heeft.

maarjah, ik ga ff tellen :]

Ow, bedoel je dat dat crashen na install nix met die meldling te maken heeft of die melding niks met die install?

edit:
Ik heb even gekeken en idd de kabel die er nu in zit die is minder dan die ik eruit heb gehaald, maar hij gaf de melding ook met diegene die wel 80 aderig is... maar ik zal hem er wel weer ff in doen. *reboot ;]*

[ Voor 54% gewijzigd door UltimateB op 05-11-2003 02:03 . Reden: telllllleeen. ]

SWIS

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Geen matches
Die fout krijg je ook als de kabel hebt omgedraaid, dus lange kant richting de harde schijven ipv bij het mobo aansluitpuntje

en dat je pc niet wilt opstarten heeft daar helemaal niets mee te maken

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• UltimateB
  • Niet online
Geen matches
Ik heb die eerste kabel weer aangesloten. Hij werkt nu dus weer normaal. Ik zal inderdaad wel de korte kanten aangeloten hebben en niet de goede in het mobo (slim, die is zelfs blauw gemarkeerd, noobness zit in een klein hoekje...).

Nu maar weer die SW IDE driver proberen. Wie weet lukt het nu wel.

Iig bedankt.

SWIS

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Matched: conductor, 80
Dit is zó vaak behandeld ..
[search=Primary IDE channel no 80 conductor cable installed]
[google=Primary IDE channel no 80 conductor cable installed]