[ASP]php includen in asp pagina

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:31

SilentSimon

Have you been hopped?

Topicstarter
Ik heb een klein php scripje gemaakt. Als deze wordt uitgevoerd laat deze text zien (duh). Het is dus een enkel bestandje wat enkel wat dingen opvraagd en laat zien.

Nu wil ik dit bestandje includen in ASP, zodat ik de uitgevoerde text van dat php bestandje te zien krijg. Echter als ik dit doe met <!--#include file="bla.php" --> dan krijg ik natuurlijk de broncode te zien van dat php bestandje zonder dat het uitgevoerd wordt.

iemand enig idee hoe ik dit wel kan includen?

(deze tekst had vast korter gekund :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgle
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-06 00:27

Jurgle

100% Compatible

Dit kan niet direct, omdat ASP bestanden door de ASP parser gaan en niet door de PHP parser. Je kan wel met de shell 'php.exe [pad naar bla.php]' doen en de output opvangen.

My opinions may have changed but not the fact that I am right ― Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jurgle schreef op 05 november 2003 @ 02:22:
Dit kan niet direct, omdat ASP bestanden door de ASP parser gaan en niet door de PHP parser. Je kan wel met de shell 'php.exe [pad naar bla.php]' doen en de output opvangen.
Mijn ASP-kennis is een tikje roestig aan het worden, maar ik vraag me af of in ASP niet iets mogelijk is in de geest van wat met PHP ook kan: http://www.php.net/manual/nl/features.remote-files.php (i.c. dus het vanuit een PHP-script openen van een URL en daarvan de resultaten dus bijvoorbeeld tonen - iets wat ook met een .ASP-url zou kunnen).

... Ik heb nog even (je hebt me nieuwsgierig gemaakt en dat op dit tijdstip! :O ) snel wat rondgesnuffeld op wat forums en stuitte op:
http://www.asp101.com/forum/display_message.asp?mid=153782
Hier wordt volgens mij de MS-XML-parser gebruikt om een URL in een variabele in te lezen. Deze URL lijkt me zou maar zo een PHP-bestand vanaf je eigen server kunnen zijn.

Dat je bestanden op een dergelijke manier van een andere site zou willen trekken snap ik. Dat je de resultaten vanuit een enorm groot, complex en niet snel te herschrijven script zou willen vangen snap ik ook. Maar je hebt het over 2 kleine scriptjes meen ik. De enige grote vraag die wat mij betreft nog rest is dan ook: waarom zou je niet gewoon het PHP-scriptje ombouwen naar ASP of andersom :? ? Da's toch een heel veel fraaiere oplossing? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat iets wat in ASP kan niet in PHP kan (of andersom)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:31

SilentSimon

Have you been hopped?

Topicstarter
heb je helemaal gelijk in offcource :) maar dat PHP bestand parst een XML. en als ik ergens geen verstand van heb :)
---
bedankt voor de reply btw, hij doet t

[ Voor 16% gewijzigd door SilentSimon op 05-11-2003 11:16 . Reden: iets vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, met dat dat object kan je gewoon de http response opvangen(html) die kun je dan gewoon weer op het schermschrijven, daar hoef je geen xml voor te parsen.