Ik heb twee pagina's.
In de eerste zet ik een variabele in een sessie. Deze laat ik meteen zien op deze pagina. Dan ga ik naar de volgende pagina en wil deze variabele weer laten zien.
Ik heb de volgende scripts en laat iedere keer een array zien: (met in acht neming dat ik weet dat je session_register en $HTTP_SESSION_VARS niet in combinatie met elkaar kan gebruiken)
index.php
index2.php
Als ik Het volgende sript gebruik, laat ie iets zien op de eerste pagina, maar niet op de tweede:
index.php
index2.php
In het volgende script laat ie op beide pagina's een array zien:
index.php
Laat wel array zien.
index2.php
Snappen jullie er wat van??
Ben al lang blij dat ie wat op de volgende pagina laat zien, maar dit klopt toch niet??
In de eerste zet ik een variabele in een sessie. Deze laat ik meteen zien op deze pagina. Dan ga ik naar de volgende pagina en wil deze variabele weer laten zien.
Ik heb de volgende scripts en laat iedere keer een array zien: (met in acht neming dat ik weet dat je session_register en $HTTP_SESSION_VARS niet in combinatie met elkaar kan gebruiken)
index.php
PHP:
Laat geen array zien, maar wel na reload.1
2
3
4
5
6
7
8
| <? session_start(); $test = "dit is de sessiewaarde"; session_register("test"); print_r ($HTTP_SESSION_VARS); echo "<a href="index2.php">hier</a>"; ?> |
index2.php
PHP:
Laat wel array zien.1
2
3
4
| <? session_start(); print_r ($HTTP_SESSION_VARS); ?> |
Als ik Het volgende sript gebruik, laat ie iets zien op de eerste pagina, maar niet op de tweede:
index.php
PHP:
Laat wel array zien.1
2
3
4
5
6
7
| <? session_start(); $test = "dit is de sessiewaarde"; $HTTP_SESSION_VARS['test'] = $test; print_r ($HTTP_SESSION_VARS); echo "<a href="index2.php">hier</a>"; ?> |
index2.php
PHP:
Laat geen array zien.1
2
3
4
In het volgende script laat ie op beide pagina's een array zien:
index.php
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <? session_start(); $test = "dit is de sessiewaarde"; session_register("test"); //hier registreer ik een variabele $HTTP_SESSION_VARS['test'] = $test; //en hier registreer ik een variabele print_r ($HTTP_SESSION_VARS); echo "<a href="index2.php">hier</a>"; ?> |
Laat wel array zien.
index2.php
PHP:
Laat wel array zien.1
2
3
4
Snappen jullie er wat van??
Ben al lang blij dat ie wat op de volgende pagina laat zien, maar dit klopt toch niet??
[ Voor 10% gewijzigd door intermusic op 05-11-2003 01:33 ]