Macrovision ;( Cd beveiliging omzeilen

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96442

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe CD gekocht waar &*(^@#$^&*@Q^*(&^ beveiliging op zit.
Sinds mijn CD speler kapot is speel ik al mijn cd's of via mij PC die op de stereo is aangesloten. Als ik de CD af probeer te spelen op de compue dan start het kreng heeft een eigen media player. Deze doet mijn CPU skyhoog gaan en verder wil ik de cd omzetten op MP3 zodat ik deze onderweg kan beluisteren op mijn MP3 man. Heeft iemand een suggestie hoe ik om de beveiliging omzeil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96409

moet je autoplay uitzetten.

Bijvoorbeeld met rechtershift ingedrukt houden. Bij laden van cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:53

voodooless

Sound is no voodoo!

Macrovision is toch video beveiliging :?

Maar voor dat wat jij bedoelt moet je idd autoplay uitzetten. Ik geloof dat er ook nog een of andere driver geinstallerd wordt, die moet je meen ik eerst verwijderen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit zijn de bestanden die ik te zien krijg als ik de audio cd in explorer open.....

Volume in drive Z is AUDIO
Volume Serial Number is DFAB-76FC

Directory of Z:\

10/30/2001 01:51 PM 31 autorun.inf
09/03/2003 08:12 PM <DIR> player
05/07/2003 11:06 AM 69,632 player.exe
03/04/2003 03:23 PM 53,248 UninstallPlayer.exe
06/26/2002 04:56 PM 197 UninstallPlayer.txt
4 File(s) 123,108 bytes
1 Dir(s) 0 bytes free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51195

je kan kijken welk soort beveileging er op een CD zit , via het tooltje : ClonyXXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:56

job

gebruik een programma om de audiotracks te rippen.
bijvoorbeeld eac (exact audio copy)
http://www.exactaudiocopy.de/

die maakt er wav-jes van, waar je alles mee kan doen.
omzetten naar mp3, branden op cd, of wat dan ook...

met eac heb ik aardig wat beveiligingen mee kunnen omzeilen.

[ Voor 21% gewijzigd door job op 05-11-2003 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

damster schreef op 05 november 2003 @ 00:29:
gebruik een programma om de audiotracks te rippen.
bijvoorbeeld eac (exact audio copy)
http://www.exactaudiocopy.de/

die maakt er wav-jes van, waar je alles mee kan doen.
omzetten naar mp3, branden op cd, of wat dan ook...
dit lukt voor 99%

Toch hoor ik met dit programma , nu en dan kleine foutjes in de muziek .
Zoals , enkele haperingen endergelijke ...

Dus ik denk (weet het zeker) dat de kopie , toch altijd wat gebreken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Exact Audio copy kan dit niet aan en genereert errors. Had ik al geprobeerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:56

job

helaas, maar misschien handig om in het vervolg in je startpost te vertellen wat je al geprobeert hebt..
nog andere dingen geprobeert??

windac al geprobeert??
http://www.windac.de/
soortgelijk programma, hiermee lukt het soms wel als het eac niet lukt.

[ Voor 32% gewijzigd door job op 05-11-2003 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96442 schreef op 05 november 2003 @ 00:34:
Exact Audio copy kan dit niet aan en genereert errors. Had ik al geprobeerd :(
idd ,zelfs met de optie : Retrieve native Toc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Anoniem: 51195 schreef op 05 november 2003 @ 00:32:
dit lukt voor 99%
Toch hoor ik met dit programma , nu en dan kleine foutjes in de muziek .
Zoals , enkele haperingen endergelijke ...
Heb je het programma correct ingesteld? Een correcte configuratie is van groot belang bij Exact Audio Copy. Het is niet de snelste of meest gebruiksvriendelijke ripper (toch niet wat betreft de installatie), maar dat maakt het programma dan weer dubbel goed met de geleverde kwaliteit.

Voor een handleiding om EAC (& LAME voor de mp3s) in een tiental minuten correct werkende te krijgen zie EAC & LAME Snelstart Handleiding.

Bij kopieerbeveiligde cd's is het soms nodig wat met de drive instellingen te tweaken (maar ik denk niet dat dat bij deze beveiliging nodig is - lijkt me een standaard anti-windows beveiliging). Sommige kopieerbeveiligingen zijn namelijk zo smerig dat de muziek express beschadigd op de cd wordt gezet. Men gaat er dan vanuit dat de foutcorrectie van de cd-speler de fouten wel onhoorbaar zal maskeren. EAC leest in dit geval echter de echte data die fout is...

Btw, het is van belang om EAC te starten voor je de cd in je drive steekt. Dan zorgt EAC ervoor dat Windows niet raar kan gaan doen door autorun toestanden en dergelijke.

De drive waarmee je ript is ook van belang. Sommige drives kunnen bepaalde beveiligingen gewoon niet aan. Ongeacht het programma. De Plextor Premium bijvoorbeeld kan elke populaire audio-kopieerbeveiliging omzeilen in combinatie met EAC of PlexTools

[ Voor 20% gewijzigd door satcp op 05-11-2003 00:47 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mag dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Sinds wanneer is het maken van een backup van je eigen cd's voor eigen gebruik verboden? Het is toch niet dat anderen door het geven van deze informatie plots in staat zijn om okkie's cd te beluisteren?

[ Voor 4% gewijzigd door satcp op 05-11-2003 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Volgens ClonyXXL heet de beveiligin Cactus 200.5.0.150 - 5.00.160 (7 doodshoofden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Cactus Datashield is dus een van die beveiligingen waar de drive van belang is... Als je dus pech hebt dat je drive niet tot de "groep van gelukkigen" (*) hoort zul je de cd dus niet foutloos kunnen rippen...

*: De meeste Plextor drives hebben niet het minste probleem met deze beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Gewoon terug naar de winkel gaan en eisen dat je een cd krijgt die je af kan spelen!

Cd's die je niet af kan spelen..zijn geen audio cd's en mogen niet als audio cd's verkocht worden!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 12:56
Je kunt ook een firmware update proberen uit te voeren voor je CD speler, dit was bij mij een oplossing :)
Daarna met EAC alles normaal kunnen rippen, zoals het hoort!

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96409

swampy schreef op 05 november 2003 @ 00:49:
Gewoon terug naar de winkel gaan en eisen dat je een cd krijgt die je af kan spelen!

Cd's die je niet af kan spelen..zijn geen audio cd's en mogen niet als audio cd's verkocht worden!
Als je dan geen gezeur krijgt. Meestal staat er namelijk een sticker op de cd. Die aangeeft dat er een afspeel of kopieerbeveiliging opzit. Maar wanneer je gewoon redelijk overkomt dan denk ik wel dat je het klaarspeelt.
ik zou het trouwens niet weten heb nog nooit een originele cd gekoct :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik baal ook zo van die kopieerbeveiliging, omdat ik ook geen stand-alone cd-speler heb momenteel. Alle muziek op cd's gaat rechtstreeks naar de harde schijf (die ik niet share ofzo) en de cd gaat in de kast. Ik download nooit muziek, maar als ik ooit een cd koop die ik niet kan afspelen, zou ik het toch overwegen. Ik wil mijn gekochte muziek op mijn mp3-speler kunnen zetten!
Het belachelijkste vind ik nog wel dat er minimum systeemeisen op mijn nieuwste cd staan (Win 95/64MB RAM/Pentium II 233). Gelukkig kan ik die nog wel normaal afspelen en rippen in mijn computer, maar het moet niet veel gekker worden.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainmaker2k
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-05 11:06
Nou... zoek eens op CDEx. Gegarandeerd succes. Ik ken tot nu toe geen enkel ander programma die een Audio+Data cd kan rippen naar MP3. Elk ander programma weigert de laatste track te rippen. CDEx doet dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:53

voodooless

Sound is no voodoo!

Yep, CD-kopen, en dan downloaden van Internet :P. Dat moet ik ook maar doen, sinds bijna mijn gehele collectie uit mijn auto gejat is...

Maar je kunt zeker naar de winkel gaan als de cd het niet doet, zeker als er geen audio-cd logo op staat (of het er wel op staat, maar het onterecht is). Zonder red-book verificatie mag het audio-cd logo er namelijk niet opstaan. En veel beveiligingen voldoen nu eenmaal niet aan de red-book standaard!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

rainmaker2k schreef op 05 november 2003 @ 01:06:
Nou... zoek eens op CDEx. Gegarandeerd succes. Ik ken tot nu toe geen enkel ander programma die een Audio+Data cd kan rippen naar MP3. Elk ander programma weigert de laatste track te rippen. CDEx doet dit wel.
Dat wist ik niet, want ik heb alleen nog maar CDEx gebruikt voor het rippen :).
deepspace schreef op 05 november 2003 @ 01:07:
Maar je kunt zeker naar de winkel gaan als de cd het niet doet, zeker als er geen audio-cd logo op staat (of het er wel op staat, maar het onterecht is). Zonder red-book verificatie mag het audio-cd logo er namelijk niet opstaan. En veel beveiligingen voldoen nu eenmaal niet aan de red-book standaard!
* Canaria checkt cd: Dido-Life For Rent
Nee, inderdaad geen audio-logo erop. Wel een logo van Copy Control.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
rainmaker2k schreef op 05 november 2003 @ 01:06:
Heb je Exact Audio Copy dan wel geprobeerd? Ik ben alleszins nog geen data+audio cd tegengekomen die EAC niet lustte.

Overigens is EAC veel beter dan CDex wat foutdetectie betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CDex doet het priiiiiiiiiiiiima!!! Bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96442 schreef op 05 november 2003 @ 01:28:
CDex doet het priiiiiiiiiiiiima!!! Bedankt ;)
ik heb het ook eens geprobeerd met dit programma , en toch hoor ik nu en dan storingen , en foutjes in de muziek.

dus 100% juist is de kopie niet hoor ...maar het komt in de buurt ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik zat te denken, de digitale uitgang op je cdrom-speler die doorlust naar je geluidskaart, als je die nou eens naar je line-in trekt, en dit signaal naar een waveje zet.

Losstaand van het feit dat ik dit volkomen belachelijk vind, je betaalt toch gvd bijna 60 piek voor een cd...

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:33

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

De manier om veel van die "eigen media player startende" beveiligingen te omzeilen is als volgt:

1. Maak een Image van de CD met clone CD. (Clone CD kan de cd zonder problemen op je HD zetten)
2. Laad de image met je favoriete image loader, ik gebruik op het moment Daemon Tools
3. Download en installeer EAC als je dat nog niet al had (foei!)
4. Rip de CD met de secure settings van de image drive.

Je kan niet rechtstrees met EAC rippen van een CD met dit type beveiliging, als je echter eerst een image maakt werkt het probleemloos.
Ik kwam hier bij toeval achter toen ik m'n Audio Bullys CD wou kopieren.
Deze cd heeft een Copy Controlled (tm) logootje er op staan en maakt ook gebruik van zo'n crappy audio player.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

THW Arie schreef op 17 november 2003 @ 19:01:
De manier om veel van die "eigen media player startende" beveiligingen te omzeilen is als volgt:

1. Maak een Image van de CD met clone CD. (Clone CD kan de cd zonder problemen op je HD zetten)
2. Laad de image met je favoriete image loader, ik gebruik op het moment Daemon Tools
3. Download en installeer EAC als je dat nog niet al had (foei!)
4. Rip de CD met de secure settings van de image drive.

Je kan niet rechtstrees met EAC rippen van een CD met dit type beveiliging, als je echter eerst een image maakt werkt het probleemloos.
Ik kwam hier bij toeval achter toen ik m'n Audio Bullys CD wou kopieren.
Deze cd heeft een Copy Controlled (tm) logootje er op staan en maakt ook gebruik van zo'n crappy audio player.
Met deamon lukt het niet om te openen ,vanwege een verkeerde sync .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

alienfruit

the alien you never expected

Zou wel moeten hoor, werkte hier perfect :)
Ik heb zonder moeite de Robbie Williams en hele serie BMG cd's kunnen rippen op deze manier. Als het niet lukt, mag ik dan weten welke muziekcd het is?

[ Voor 65% gewijzigd door alienfruit op 17-11-2003 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alienfruit schreef op 17 november 2003 @ 20:57:
Zou wel moeten hoor, werkte hier perfect :)
Ik heb zonder moeite de Robbie Williams en hele serie BMG cd's kunnen rippen op deze manier. Als het niet lukt, mag ik dan weten welke muziekcd het is?
escapology (robbie williams)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4479

Eigenlijk is het gewoonweg belachelijk dat je voor zulke verminkte dingen 50 gulden (dus ~22 Euro) moet betalen.

Die dingen zijn al zo fokking duur, en de platenmaatschappijen begrijpen nog steeds niet dat de kopieerbeveiligingen tegen zich werken (ik sowieso koop al geen te dure cd's en helemaal niet die verminkte dingen die je nu tegenkomt, die in de helft van de gevallen niet af te spelen zijn |:( :().

Ik hoop dat de platenmaatschappijen het metersgrote bord voor hun kop gauw laten weghalen.

Dit is al vaker gezegd, maar ik begrijp die idio platenmaatschappijen niet
Pagina: 1